Master (Blended Learning) i utvärdering (MABLE)

Allmänt

Programbeskrivning

Saarland University

in cooperation

Kompetens

Utvärderingsprogrammet för blandat lärande syftar till att utveckla och stärka utvärderings- och övervakningskapaciteten inom regeringen, den privata sektorn och det civila samhället med avseende på att förbättra prestandan för statlig administration och leverans av offentliga tjänster.

Följande kvalifikationer är nödvändiga för att få tillgång till Blended Learning Master of Evaluation (MABLE):

  • I. Universitetsgrad (kandidatexamen, examen) eller motsvarande
  • II. Relevant arbetslivserfarenhet (Minst ett år efter din primära universitetsgrad).
  • III. 20 ECTS-poäng (cirka 300 timmar) i statistik och metoder för social forskning.
  • IV. Engelska färdigheter Gemensam europeisk referensram för språk: Nivå B1, TOEFL CBT: 213, TOEFL PBT: 550, IELTS: 6.0, CPE: C

Om du inte har en universitetsexamen men kan göra anspråk på mer betydande arbetslivserfarenhet kan du få tillgång till ett inledande kvalifikationstest.

Målgrupp

Det tvååriga blandade inlärningsprogrammet är utformat för tre allmänna målgrupper:

  1. "Blended Learning Master of Evaluation" (MABLE) är speciellt utformad för kandidater i samhällsvetenskapliga studieprogram, men också lämplig för studenter i andra ämnen (kandidatexamen).

  2. Kursen möjliggör extra yrkesstudier särskilt för frilansare och egenföretagare. Den modulära kursstrukturen och de självlärande alternativen gör MABLE till ett bra val för erfarna utvärderare som vill förbättra eller fördjupa sin kunskap inom specifika områden.

  3. MABLE är inte bara för utvärderare utan även för personer som gör utvärderingar och vill få ny insikt om utvärderingsområdet. Många aspekter av programmet riktar sig till personer som måste göra utvärderingar på uppdrag av givarorganisationer, förvaltningsorgan eller myndigheter och som är avsedda att tillhandahålla verktyg och riktlinjer för att hjälpa till att fullfölja sina uppgifter.

    Mål

    Syftet med det tvååriga programmet ”Blended Learning Master of Evaluation” (MABLE) är att utveckla och stärka utvärderings- och övervakningskapaciteten hos myndigheter, den privata sektorn och sociala organisationer i syfte att förbättra statliga förvaltningar och leverans av offentliga tjänster.

    Schema och organisation

    Kursens varaktighet för deltid, yrkesutbildning inklusive tentamen är fyra semestrar. Det är också möjligt att ta en paus under kursen och sedan återvända för att slutföra den. Föreläsningarna, övningarna och seminarierna i "Blended Learning Master of Evaluation" (MABLE) är speciellt utvecklade för distansutbildning och självstudier och tillhandahålls i form av online-läromedel (SCORM-paket, ljud, video och pdf-filer ).

    Dessutom tillhandahålls online-föreläsningar och handledning för förtydligande och diskussion. Två klassrumsseminarieveckor, en i början och en efter andra termin, hjälper till att överföra kunskap på ett mer interaktivt och personligt sätt. Under onlinefasen krävs ett veckovis åtagande på cirka 15 timmar för att bearbeta materialet.

    På campusevenemang

    Obligatoriska evenemang på campus äger rum i början av första och slutet av den andra terminen för alla deltagare som arbetar mot MABLE-magisterexamen. Var och en av dessa möten på campus varar en vecka.

    Målet med dessa evenemang är att förstärka kursinnehållet genom ett interaktivt utbyte med föreläsaren, grupparbetet och workshops. Diskussionsämnen baserade på läromedel och praktisk implementering av programinnehåll presenteras också. En skriftlig tentamen utgör en del av evenemanget på campus som hålls i slutet av den andra terminen.

    Programinnehåll

    Masterprogrammet består av fem delar: en kursdel inklusive självlärande genom att läsa SCORM-paketet och ytterligare material (böcker, papper, manus etc.), f2f-lärande i närvarofaser, handledd och icke-handledd online-lärande, en fallstudie grupparbete och slutligen ett examensarbete. Alla delar är obligatoriska för alla studenter. Kärnan blandad lärande masterkurs kommer att bestå av åtta moduler.

    undersökningar

    Betygsättningen bestäms främst utifrån studentprestanda under den blandade inlärningsprocessen. I allmänhet är tanken att inkludera alla aktiviteter under processen. Betygssystemet hedrar deltagande och deltagande såväl som individuellt och grupparbete, resultaten av tentor, frågesporter, läxor och andra uppgifter under online- och f2f-seminarier.

    Ackreditering

    Programmet Blended Learning Master of Evaluation (MABLE) är ackrediterat med den akademiska titeln "Master of Arts". Saarland University hanterar ackrediteringsprocessen och är en ackrediterad institution

Senast uppdaterad Apr. 2020

Om skolan

The Distance and Independent Studies Center (DISC) is one of the leading establishments in Germany for distance-learning postgraduate courses. The establishment has over 25 years of experience in deve ... Läs mer

The Distance and Independent Studies Center (DISC) is one of the leading establishments in Germany for distance-learning postgraduate courses. The establishment has over 25 years of experience in developing and designing academic courses for guided self-study. Läs mindre
Kaiserslautern