Gå till skolans webbplats
Läs mer om det här programmet på institutionens hemsida
Programbeskrivning
Anta ett kundorienterat fokus i ditt företag med innovativa tekniker som kan användas för att förvandla data till användbar insikt.Detta program är för dig omDu är en marknadsundersöknings- eller marknadsföringspersonal som är intresserad av att förfina dina färdigheter för att förbli relevanta i en dynamisk affärsmiljö.
Du är en analytiker, strateg eller konsult med erfarenhet av konsumentdata som vill göra en karriärväxling till marknadsundersökningsområdet.
Du är en företagsledare som behöver förbättra din förståelse för vad som driver en kund att bättre informera din produktstrategi.Du kommer att gå bort medFärdigheterna att använda marknadsundersökningar för att integrera kund-, affärs- och marknadsinformation i en datadriven beslutsplan för din organisation.
Möjligheten att utnyttja beteendemässiga insikter och analyser för att bygga och hantera kundlojalitet och kundernas livstid för att driva långsiktig tillväxt.
Verktygen för att identifiera möjligheter och nya marknadstrender för att stärka ditt företags position och upprätthålla en konkurrensfördel.
En förståelse för hur digital teknik kan hjälpa din organisation att förutse dina kunders framtida behov och behov.Program översiktUnder den här online-kursen kommer du att arbeta igenom följande moduler:
Modul 1 Betydelsen av marknadsundersökningar för att uppnå affärsmål
Lär dig mer om dataens roll i marknadsundersökningar, de potentiella fallgroparna när du samlar in och hanterar dessa data och marknadsundersöknings nyckeltal för att mäta affärsmål.
Modul 2 Market Intelligence och Consumer Insights
Använd marknadsundersökningsmetoder för att undersöka de interna och externa elementen som formar en organisations marknadsundersökningsmiljöer.
Modul 3 Använda forskningsdesign för att förvandla insikt till handling
Upptäck hur marknadsundersökningar kan användas för att informera om digital strategi.
Modul 4 Från beteendemässiga insikter till långsiktigt värde
Lär dig hur du bygger och hanterar kundlojalitet och värde för kundens livstid för att driva tillväxt.
Modul 5 Lärande organisation - Förutse din kunds framtida behov
Lär dig hur du förbereder dig för framtiden med digital transformation.
Modul 6 Consumer Insights och Analytics
Sammanställa insikter och analysrapporter för organisatorisk framgång.
Registrera nu!Vanliga frågorBesök kurssidan för att lära dig mer om kommande sessiondatum, programpris och mer:
[Få reda på mer]En online-utbildning som skiljer dig från varandraDenna Northwestern Medill-kortkurs online levereras i samarbete med utbildningsleverantören GetSmarter. Gå med i en växande grupp av globala yrkesverksamma och dra nytta av möjligheten att:Få verifierbar och relevant kompetens och tjäna ovärderligt erkännande från ett internationellt urval av universitet, helt online och i din egen tid.
Njut av en personlig, folkmedierad onlineinlärningsupplevelse som skapats för att du ska känna stöd vid varje steg.
Upplev ett flexibelt men strukturerat tillvägagångssätt för online-utbildning när du planerar ditt lärande i ditt liv för att uppfylla veckotrafiken.
Om skolan
The Kellogg School of Management at Northwestern University is dedicated to educating and inspiring brave leaders who build strong organizations. Growth is a challenge every leader and organization co
...
Läs mer
The Kellogg School of Management at Northwestern University is dedicated to educating and inspiring brave leaders who build strong organizations. Growth is a challenge every leader and organization confronts — across sectors, markets, countries and economies. Through a distinctive approach to business thought leadership and a vibrant community-led culture, Kellogg develops courageous, driven, and supportive leaders who wisely leverage the power of markets to create lasting value.
Läs mindre
Gå till skolans webbplats