Marknadsföring och digital kommunikation mästare

IMF Business School Portugal

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Marknadsföring och digital kommunikation mästare

IMF Business School Portugal

UCJC-plus-marknadsföring

Mästaren i digital marknadsföring och kommunikation gör det möjligt att:

  • Behärska digitala medier och onlineannonsering engagemang;
  • Att lära sig att hantera SEM och PPC kampanjer. Marketing betalda sökmotorer: Google AdWords och Bing Ads;
  • Lär dig taktik och åtgärder som är nödvändiga för att uppnå en god positionering i sökmotorer,
  • Definiera de viktigaste nyckeltal och mått för varje kanal och online marknadsföringsstrategi;
  • Genomför en kontinuerlig optimering av företagens lönsamhet genom att skapa målsidor Web Analytics och tester A / B;
  • Utveckla sociala medier kommunikationsstrategier. Hantera gemenskaperna (Community Manager) och mät resultat på sociala nätverk;
  • Behärska de viktigaste reglerna och verktyg för korrekt Inbound Marketing (innehåll marknadsföring). Medryckande omvandling;
  • Hantera e-postkampanjer, display och tillhörighet;
  • Skapa mobila marknadsföringskampanjer, master spelifiering och elektronisk handel (e-handel). Utveckla social lokala mobila strategier (Solomons).

För att knyta Digital Marketing Master den första nivån av yrkeserfarenhet.

åtkomst~~POS=TRUNC

Examen eller motsvarande yrkeserfarenhet

mottagare

Professionell marknadsföring och reklam eller digital marknadsföring, företagare, direktörer och chefer i små och medelstora som vill dirigera sin karriär inom digital marknadsföring eller kräva fullständig sin utbildning med specifika innehållet i den digitala miljön för en övergripande strategisk vision och överväga kanalerna digital inom marknadsföring strategiutveckling, kommunikation och försäljning

program

modul I

Digital Communication World

  1. Ursprung och struktur internet
  2. Nätverkssamhället och hacker rörelsen, öppen källkod och creative commons
  3. Internet som ett kommunikationsmedel: The Cluetrain Manifesto
  4. Dynamiken i Internet: delaktighet, samverkan, åsikt, delaktighet och virality
  5. Profil för digitala användare i Spanien och världen
  6. Internet och företag: den långa svansen
  7. Den rättsliga ramen för nät

modul II

Reklam Digital Media

  1. Sammanhanget reklam i digitala medier
  2. Den digitala displayen reklam
  3. avtalsmodeller
  4. e-postmarknadsföring
  5. affiliate-marknadsföring

modul III

Marknadsföring i sökmotorer

  1. Drift av sökmotorer
  2. SEO Basics
  3. Implementering och drift av PPC kampanjer
  4. Utveckling och testning målsidor
  5. webbanalys

modul IV

Sociala medier, sociala nätverk och CM

  1. Ekosystemet i sociala medier
  2. kommunikationsstrategi i sociala medier
  3. Kommunikationsplattformar i sociala nätverk
  4. Analytisk tillämpas på sociala medier
  5. gemenskapens förvaltning

modul V

Mobile Marketing

  1. Trender inom mobil marknadsföring
  2. visa reklam i mobila miljöer
  3. Marknadsföring via appar
  4. direkt marknadsföring på mobiltelefoner: koder, kuponger och meddelanden
  5. Plats marknadsföring och sociala medier på din telefon

modul VI

relationsmarknadsföring

  1. Principer för kundvård i den digitala miljön
  2. Social Media Intelligence Fundamentals
  3. Strategi för allmänheten

modulen VII

Content Marketing

  1. Processer och regler för innehåll marknadsföring
  2. marknadsföring Storytelling
  3. Bloggosfären och Content Management System (CMS)
  4. Utveckling och underhåll av en blogg 3.0
  5. Videomarketing nätet: viral att webserie och video
  6. Virtual reality: Advergaming och metavärldar
  7. Co-creation, virtuella gemenskaper och wikis
  8. digitala publikationer och e-learning: e-bok ace nyhetsbrev
  9. Kreativitet tillämpas på marknadsföring
  10. Copyright till Creative Commons

modulen VIII

Kreativitet och design i digitala medier

  1. Mål för marknadskommunikation i den digitala miljön
  2. Fundamentals och övertygande tal modeller
  3. Den taktiska modell Splendor (I)
  4. Den taktiska modell Splendor (II)
  5. Den taktiska modell Splendor (III)
  6. Den taktiska modell Splendor (IV)
  7. Den taktiska modell Splendor (V)
  8. Den taktiska modell Splendor (VI)
  9. Den taktiska modell Splendor (VII)
  10. Texter, bilder och färger
  11. Förståelse för användbarhet och användarupplevelse

modul IX

Elektronisk handel och digital marknadsföring Plan

  1. Mål och introduktion till e-handel
  2. e-handel i världen
  3. Bygga webbutik
  4. Kundtjänst. om Zappos
  5. Tjänster och mjukvaruverktyg för att skapa webbutik
  6. Främja webbutik: digital marknadsföring (I)
  7. Främja webbutik: digital marknadsföring (II)
  8. rättsliga aspekter på den elektroniska handeln
  9. betalningsmetoder
  10. Använda webbutik
  11. Kontrollpanelen och nyckeltal
  12. social commerce
  13. Mobil handel (m-commerce)
  14. Den jättelika kinesiska e-handel: Alibaba
  15. Fallstudie: Zapatos de Lujo, SA
  16. Blended marknadsföring: Online Marketing kombination och offline
  17. Introduktion till Digital Marketing Plan
  18. Genomförandet av en digital marknadsföringsplan
  19. Definition av samtals kapital
  20. Tillgångarna i samtals kapital
  21. konversera kapital driftsättning
  22. Fallstudie: marknadsplan

modul X

Work Mästare Final

Naturligtvis

English Course

Basic, Pre-Intermediate, medel eller avancerad
Studenten kan välja en av fyra nivåer

metodik

Mästaren i digital marknadsföring och kommunikation erbjuder ett fullt flexibelt tillvägagångssätt skräddarsys efter dina behov, oavsett geografiskt läge eller tid tillgänglighet.

E-Learning metodik: Allt innehåll kommer att finnas tillgänglig i universitets virtuella campus 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, utan skyldighet tid vilket gör den mycket flexibel. Således blir det lätt att förena en aktiv yrkesliv med akademisk excellens.

Allt innehåll uppdateras med teknisk precision, de är lätta att förstå och har en tydlig praktisk inriktning.

IMF Business School gör tillgängliga för sina studenter:

  • personliga tutorials (chat, telefon, e-post)
  • webinars
  • Debatter och diskussionsgrupper genom forum och chattar
  • tester självbedömning
  • Fallstudier och dokumentation
  • Möjlighet klasser lever
  • virtuellt bibliotek

utvärdering

Kontinuerlig bedömning eftersom det förskott i studien Master i digital marknadsföring och kommunikation. Varje modul bedöms genom en kombination av online-undersökningar och utveckling av fallstudier.

Att få dubbel examen, är master IMF Business School + Master Universidad Camilo José Cela, med förbehåll för att övervinna alla moduler.

handledare

Medhjälparna panel kursen bildas främst av professionella från företag och den akademiska världen, som kan ge eleverna verkliga arbetserfarenhet och praktiska exempel på grund av sin erfarenhet av verksamheten.

Ladda ner innehåll för att möta handledare Panelen.

karriär~~POS=TRUNC

Jobb i Auge

Enligt Adecco, bara i Spanien och under de kommande åren kommer det att finnas 115.000 nya jobb i området. Enligt den globala konsult Sök Talengo policy kommer arbetet styrelseledamöter med en digital bild av verksamheten öka med 23% i år. Vid slutet av denna Master inom digital marknadsföring och kommunikation kan utföra de uppgifter av:

  • Expert i SEO och SEM
  • Community manager
  • Product manager
  • Executive Online-konton (Ac Manager)
  • Head of Online Marketing (Digital Marketing Manager)
  • Strategisk och Digital Marketing Consultant
  • Marknadskoordinator
  • Director of Online Marketing
  • Online Marketing Tekniker
  • Rådgör SEO / SEM
  • Digital Communication Director
  • content manager
  • digital chef
  • Director of e-handel
  • SEO chef
  • Marketing Specialist e
  • Business Intelligence Marketing
  • Web Project Ansvarig
  • digital Planner
  • Designer för digitala medier
  • marknadsföring Trafik

stadier

IMF Business School genom sysselsättning och utbildning Portal, erbjuder studenter Master inom digital marknadsföring och kommunikation, praktik i branschen. Bland de företag som vi samarbetar, vi är:

business-marknadsföring
Denna skola erbjuder program i:
  • Portuguese (Brazil)
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Öppen antagning
Duration
Varaktighet
720 Öppettider
Deltid
Information
Deadline
Locations
Portugal - Portugal Online
Startdatum : Öppen antagning
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Öppen antagning
Portugal - Portugal Online
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan