Marknadsföring kurs hotell och restauranger

Estudios Superiores Abiertos de Hostelería

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Marknadsföring kurs hotell och restauranger

Estudios Superiores Abiertos de Hostelería

Marknadsföring Kurs i hotell och restaurang

Utveckla en marknadsplan för ditt företag

Den marknadsföring av turism kommer att uppstå på kort och lång sikt, en analys av inre och yttre verklighet, definiera marknaden väl och vet hur vi vill uppfattas att arbeta fram strategier för att nå allt som vi spåra.

Denna Marketing Course Hotel and Restaurant syftar till att utbilda framtida ledare i det kommersiella området i en hotellanläggning, som är ansvariga för reklam hotell, proffs som vet hur man kan utveckla en marknadsplan, att veta att det inte beror på företagets storlek, men omfattningen av det, att använda innebär att det har och uppfyllandet av de mål som har föreslagits.

Agenda

  • Marknadsföring hospitality-och turism - Beskrivning. Marknadsföring-marknadsföring-kundorientering. Filosofi, management-och marknadsföringskoncept. Tillfredsställelsen av mänskliga behov. Utmaningar för marknadsföring. Marknadsundersökningar och informationssystem.
  • Definition av handelspolitiken - Marknadsföring i storlek. SWOT-analys. Operativ marknadsföring. Marknadssegmentering. Konkurrensutsatt miljö.
  • Kommunikationspolicy - Kommunikation. Reklam. Public Relations: PR distribution. Att skapa en ny produkt.
  • Ny teknik inom marknadsföring och försäljning - Marknadsföring och kreativitet. Internet som försäljningskanal och distribution.
  • Marknadsplan - Utveckla en marknadsplan. Segmentering och utvalt mål marknaden. Kommunikationsplan.
  • Den kommersiella produkten som Variable - Delar av hotellet marknadsföring. Produkt / tjänst. Produkten. Strategier för turistprodukt. Etapper. Den prispolitik. Strategi.

Syften

Med den kurs i marknadsföring för hotell och restauranger får det:

  • Förstå behoven hos våra kunder och hur man når dem, correspondiéndolas med vår produkt och service.
  • Du fastställa korrekt prissättning, analysera alla de faktorer som påverkar det
  • Du upprätta en fördelningspolitik
  • Lägg upp reklam för ditt företag och vet hur man behandlar PR
  • Vet den nya tekniken genom internet marknadsföring och B2B-nycklar
  • Lär dig att genomföra en marknadsplan och tillhörande handlingsplan, analysera varje steg (marknadsundersökning, genomföra SWOT-analys och tolkning, studie av konkurrens, segmentering ...)

Karriärmöjligheter

Kursen Marknadsföring på hotell och restauranger är att alla som vill förvärva, förbättra och uppdatera sin utbildning i denna sektor med en viss förberedelse för att gå med i ett jobb som chef för affärsområdet, kommersiell restaurang eller hotell, inom Institutionen för marknadsföring och försäljning i ett gästfrihet företag.

Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Varaktighet
Deltid
Information
Deadline
Locations
Spanien - Zaragoza, Aragon
Startdatum : Sept. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Sept. 2019
Spanien - Zaragoza, Aragon
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan