Magisterexamen i strategisk marknadsföringsledning
UNIR
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Logroño, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 år
Takt
Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Den enda officiella mästaren som inkluderar en affärsbeslutssimulator i alla ämnen
Den officiella mästaren i strategisk marknadsföringshantering vid UNIR svarar på ett behov som upptäcks i företagsledningens marknadsföringshantering: de kräver yrkesverksamma med specifika färdigheter och förmågor för att framgångsrikt möta de globala företagens utmaningar.
Med denna online-mästare från UNIR uppnå en strategisk vision genom en affärsbeslutssimulator, som låter dig fördjupa dig i den professionella verkligheten hos de fyra ansvarsrollerna inom marknadsföringsområdet: Försäljning, marknadsföring, handel och kommunikation.
Befälhavaren främjar inlärningsdynamik som fallmetod, förutom lagarbete och användning av ny teknik. Dessutom är det den enda officiella mästaren som innehåller en affärsbeslutssimulator i alla ämnen.
mål
Det grundläggande målet för denna mästare är att säkerställa att studenten kan förvärva kunskap och utveckling av allmänna och specifika färdigheter inom marknadsföringshantering och i hantering av produkter och varumärken , tar ansvar i en snabbt föränderlig, komplex, mångkulturell miljö och globaliserade; och inom olika sektorer.
Efter avslutad magisterexamen i strategisk marknadsföringsledning vid UNIR kommer du att kunna:
- Förstå de grundläggande principerna för utveckling av marknader och miljöer.
- Identifiera informationskällor och marknadsundersökningar som är nödvändiga för ett effektivt beslutsfattande.
- Välj de lämpligaste analysdata för marknadsdata för varje scenario och definiera källornas giltighetsparametrar och kvaliteten på en studie.
- Upprätta objektiva diagnoser och marknadsföringsplaner.
- Fatta strategiska beslut om grundläggande delar av marknadsföring i produkt, varumärke, priser, kommunikation och distributionskanaler, liksom dess processer och organisationsstruktur i marknadsföring.
Allmän information
- Varaktighet: 1 läsår
- Personliga tentor: i slutet av varje termin
- ECTS-poäng: 60
- Metod: 100% utbildning online
- Live onlinekurser
- Personlig handledare
metodik
Leva online klasser
Vi erbjuder studenterna möjlighet att delta i live online-lektioner varje dag. Under dessa sessioner kommer eleverna att kunna interagera med läraren och lösa sina frågor i realtid, dela kunskap och erfarenheter. Träningsrytmen anpassas så långt det är möjligt till varje grupp elevers behov. Att inte delta i en live-klass betyder inte att du saknar det. Alla sessioner kan ses försenade, så många gånger du vill. Studenter som inte kan följa klassen live skadas alltså inte.
Didaktiska resurser
UNIR virtuella campus erbjuder ett brett utbud av innehåll för att förbereda varje ämne. Dessa material är organiserade på ett sätt som underlättar smidigt och effektivt lärande. På detta sätt är det möjligt att få tillgång till ämnen som utvecklar programmets innehåll, nyckelidéer för varje ämne (utarbetad av ämneslärarna), kompletterande audiovisuellt material, aktiviteter, läsningar och utvärderingstest.
Dessutom kommer du att ha tillgång till masterklasser om specifika ämnen och du kommer att kunna delta i forum, chattar och bloggar där du interagerar med lärare och kollegor, utökar din kunskap och löser eventuella tvivel.
Personlig handledare
På UNIR har varje elev en personlig handledare från dag ett, alltid tillgänglig via telefon eller e-post. Lärarrollen är grundläggande i varje studentbana eftersom den är den största länken till universitetet och dess referenspunkt under utbildningen.
Lärarna erbjuder personlig uppmärksamhet genom att ständigt övervaka varje elev.
- Lös tvivel om akademiska förfaranden, förfaranden eller specifika tvivel om ämnen.
- Hjälper till med studieplanering för att utnyttja tiden bättre.
- Rekommendera vilka didaktiska resurser plattformen ska använda i varje fall.
- Han är involverad i studenternas studier för att hjälpa dem att klara varje ämne.
Utvärderingssystem
För att bedöma uppnåendet av de mål som uppnåtts i mastern är det nödvändigt att utvärdera de kompetenser som förvärvats under studien. Den slutliga utvärderingen av lärandet genomförs med hänsyn till betyget som erhållits i följande punkter.
- Kontinuerlig utvärdering (lösning av praktiska fall, deltagande i forum, debatter och andra samarbetsmetoder och utvärderingstest).
- Slutlig ansikte mot ansikte undersökning.
- Magisteruppsats
Läroplan
Curriculum
första terminen
- Strategisk marknadsföringsledning (6 ECTS)
- Marknadsinformation och forskningssystem (6 ECTS)
- Strategiska och ledande färdigheter inom marknadsföring (6 ECTS)
- Integrated Marketing Communication Management (6 ECTS)
- Prissättningsbeslut och kommersiell ledningskontroll (6 ECTS)
andra termen
- Innovation inom produkt- och varumärkeshantering (6 ECTS)
- Produktledning och samarbete i kanalen (6 ECTS)
- Extern praktik (6 ECTS)
- Final Master's Project (12 ECTS)
Galleri
Karriärmöjligheter
karriär~~POS=TRUNC möjligheter~~POS=HEADCOMP
University Master's Degree in Strategic Marketing Management vid UNIR erbjuder studenterna många professionella möjligheter i kvalificerade och ansvarsfulla positioner. Vi lyfter bland annat fram:
- Marknadsdirektör
- Digital Marketing Manager
- Kommersiell direktör
- Brand Manager
- Product manager
- Kategorihanterare
- Key Account Manager
- Trade Marketing Manager
- Annonseringschef
- Social Media Manager
- Strategisk planerare
- Marknadsföringskonsult
- Chef för e-handel
- Affärsmän och entreprenörer