Magisterexamen i specialutbildning

Allmänt

Läs mer om programmet på skolans hemsida

Programbeskrivning

Studera din officiella master i specialundervisning online med UNIR

Den officiella mästaren i Special Education Online kommer att ge dig den utbildning, kompetens och kompetens som behövs för att effektivt svara på de specifika krav som ställs av elever med särskilda utbildningsbehov (SEN) .

Med Master i Special Education Online kommer du inte bara att känna till alla typer av SEN, men du kommer att lära dig att diagnostisera, upptäcka och ingripa eventuella funktionshinder hos dina elever i alla utbildningssteg.

Som lärare kommer du att förvärva de nödvändiga kvalifikationerna för att utvärdera studenten, bedöma sin situation i klassrummet, respektera sin rytm och lärande stil och utforma och genomföra specifika och effektiva läroplan anpassningar för dem . Denna utbildning syftar till att uppmärksamma mångfalden i offentliga, privata och privata skolor.


Allmän information

  • Poäng: 60 hp
  • Varaktighet: 1 läsår
  • Metodik: Fjärrkontroll, 100% online
  • Praktik: Valfritt ämne
  • Examinationer: Ansikt-till-ansikte tentor i slutet av varje termin
  • Tillgång till doktorsavhandling: Denna officiella magisterexamen tillåter införlivande med officiella doktorandprogram och förbättrar din poäng, så länge det motsvarar samma kunskapsområde, examensskala, deltidslistor, överlämningskonkurrenser och anställningsutbyten. Kontrollera basen av det offentliga erbjudandet.


Curriculum

Första terminen 30 högskolepoäng

  • Neuropsykologiska baser av utveckling och lärande
  • Kognitiv funktionshinder: Evolutionära, pedagogiska, sociala och familjeaspekter
  • Sensoriell och motorisk funktionshinder: Evolutionära, pedagogiska, sociala och familjeaspekter
  • Metodik inom forskarutbildning och specialutbildning
  • Pervasiva utvecklingsstörningar och beteendestörningar: Evolutionära, pedagogiska, sociala och familjeaspekter

Andra terminen 30 högskolepoäng

  • Neuropsykologisk intervention i funktionshinder och inlärningssjukdomar
  • Forskningsarbete inom specialundervisning
  • Valfritt ämne 1
  • Valfritt ämne 2

Valfria ämnen

  • Uppmärksamhet på hög kapacitet och talang
  • Stödteknik och IKT i specialundervisning
  • Intervention i språk- och kommunikationsstörningar
  • Externa praxis

metodik

UNIR studiemetoden är flexibel, personlig och effektiv. Metoden bygger på online-live-klasser och personlig handledare för att erbjuda den bästa träningen.

UNIR pedagogiska modell är effektiv eftersom den bygger på en helt online metodik så att varje elev kan studera i sin egen takt:

  • Levande online-klasser: Det finns klasser som planeras varje dag i veckan på morgonen och eftermiddagen så att du kan delta i klassen när det är bäst för dig.
  • Online-lektioner i uppskjutna: Om du inte kunde delta i en klass eller du stannat med frågor, kan du få tillgång till alla dina lektioner i uppskjuten. Du kan se dem när du vill och så många gånger du behöver.
  • Personlig handledare: Den första dagen får du en personlig handledare. Du kommer att vara i kontakt med honom via telefon och email. Han kommer att stödja dig i din dag och lösa alla tvivel som kan uppstå.
  • Virtual Campus: Allt du behöver studera vid UNIR ligger på campus: klasser, lärare, klasskamrater, biblioteket, undervisningsresurser, scheman, chatt, forum och mycket mer.
  • Undervisningsresurser: Du får tillgång till olika läromedel för att slutföra din träning: kompletterande läsningar, diagram med nyckelidéer, självbedömningstest etc.


karriär~~POS=TRUNC möjligheter~~POS=HEADCOMP

Efter avslutad master i specialundervisning kan du arbeta på:

Skolor för spädbarn, grundskola och gymnasieutbildning, institut för obligatorisk utbildning med barn med SEN, där det behövs förstärkning och psykologisk intervention, och i specialundervisningssentrum. Det ger också nödvändig utbildning för nuvarande lärare av terapeutisk pedagogik för professionell och sysselsättningskonsolidering.

Utöver den praktiska kunskapen bör vikten av vetenskaplig kunskap i utbildningsepraxis belysas:

Det pedagogiska engagemanget för master i specialutbildning med personer med sena behov innebär genomförande av forskningslinjer för att fördjupa kunskapen om denna befolkning som syftar till att utveckla verktyg för att tidigt identifiera utbildningsbehov och interventionsstrategier i klassrummet Forskning inom specialutbildning skiljer sig från forskarutbildning på grund av variationer och särdrag hos den berörda befolkningen och mångfalden i miljön.


Graduate profil

Kandidatprofilen för magisterexamen i specialutbildning är en doktorsexamen kopplad till utbildningsområdet, vars kompetensutbildning som förvärvats under masterexamen har givit den teoretiska praktiska kunskap som krävs för att upptäcka, förebygga och ingripa med personer med mycket höga utbildningsbehov. olikartad natur (intellektuell, sensorisk och motorisk, utvecklings- och beteendestörningar, språk- och kommunikationsstörningar, höga förmågor etc.).

De akademiska, yrkesmässiga och vetenskapliga kompetenser som förvärvats av kandidatstuderande positionerar dem som professionella som kan fungera effektivt på följande arbetsområden:

  1. Som lärare eller lärare av nivåer av spädbarn, grundskola och gymnasieutbildning samarbetar i ingrepp med barn med vilken typ av specialundervisning som helst.
  2. Som utbildningspersonal inom ett specifikt specialutbildningscenter, som ger stöd till personer som har en särskild typ av funktionshinder.
  3. Som utbildningspersonal med förmåga att utforma och genomföra kvalitetsforskning i klassrummet, i centrum eller i det sociala sammanhanget, med följande mål: a. Bidra till kunskapen om olika typer av funktionshinder och funktionell mångfald inom utbildningsområdet, b. Utforma effektiva interventionsprogram för målgruppen och c. Underlätta införandet av elever med speciella utbildningsbehov i klassrummet och samhället.
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

The mission of UNIR is the comprehensive training of students in the skills, competences and knowledge required to excel in today’s society. UNIR is committed to meeting the needs and expectations of ... Läs mer

The mission of UNIR is the comprehensive training of students in the skills, competences and knowledge required to excel in today’s society. UNIR is committed to meeting the needs and expectations of our stakeholders: students, teaching and research faculty, administrative staff, public administrations and society in general- by providing quality education that strives for continuous improvement and excellence. Läs mindre