Magisterexamen i psykopedagogik

Allmänt

Läs mer om programmet på skolans hemsida

Programbeskrivning

Få din officiella examen med Master i Online Psychopedagogy från UNIR

UNIR mästaren i Online Psychopedagogy gör dig till en expertrådgivare i mänskligt lärande . Du kan berika din karriär med en officiell utbildning av ökad efterfrågan på arbetskraft , fokuserad på behandling och lösning av problem som förhindrar barns och ungdomars pedagogiska framsteg eller genom professionell utveckling.


Utöka din kunskap med en praktisk Master of Direct Application i klassrummet. Mer än 20 000 studenter har redan utbildats hos oss


Med en stark praktisk orientering är programmet för denna officiella mästare i psykopedagogik utformad så att du omedelbart kan tillämpa allt som lärt sig i klassrummet , tillsammans med de senaste psykopedagogiska verktygen.


10: e upplagan av mästaren

Med denna Master i Psychopedagogy med 100% online-undervisning kommer du att lära dig att svara framgångsrikt på akademisk inlärning och träning på alla områden och stadier i livet. Du kommer att kunna utveckla program för att optimera de personliga och sociala resurserna som är inblandade i att uppnå varje persons lärande.


8 av 10 av våra studenter säger att Master i Psychopedagogy of UNIR har tjänat att förbättra professionellt


* Enligt den senaste studien som genomfördes av konsultföretaget GAD3 (juni 2017)


Siffran psicopedagogo har blivit en viktig del av stödet till den utbildningsväsendet samt en viktig källa till stöd och personlig och social utveckling av de med permanenta eller tillfälliga behov i den sociala och gemenskap sammanhang integration på arbetsmarknaden eller utveckling av sin professionella karriär. Av denna anledning kommer du, när du studerar distanspsykologi, att kunna delta i de nya utmaningar som uppstår både på utbildningsnivå och på samhället i allmänhet.


Allmän information

  • Poäng: 60 hp
  • Varaktighet: 1 läsår
  • Metodik: Fjärrkontroll, 100% online
  • Examination: Närvaro vid slutet av varje termin
  • Övningar: Obligatorisk praxis, med möjlighet att valideras av yrkeserfarenhet
  • Doktorsåtkomst: Denna officiella magisterexamen tillåter införlivande med officiella doktorsprogram


Curriculum

Första terminen * 30 högskolepoäng

  • Utvärdering, Diagnos och Psykopedagogisk Orientering
  • Mätning, forskning och pedagogisk innovation
  • Valfria ämnen genom resväg (Psychopedagogy)

* Två resvägar att välja en: Skolgren eller social och arbetsgren

Andra terminen 30 högskolepoäng

  • externa metoder
  • Final Master's Project
  • Valfria ämnen (Psychopedagogy)

Valfria ämnen

  • Tidig vård
  • Utbildning för hälso- och sjukhuspsykopedagogik
  • Psykopedagogisk rådgivning för familjer i situationer med psykosocial risk
  • Psykopedagogisk uppmärksamhet på tredje åldern

metodik

UNIR studiemetoden är flexibel, personlig och effektiv. Metoden bygger på online-live-klasser och personlig handledare för att erbjuda den bästa träningen.

UNIR pedagogiska modell är effektiv eftersom den bygger på en helt online metodik så att varje elev kan studera i sin egen takt:

  • Levande online-klasser: Det finns klasser som planeras varje dag i veckan på morgonen och eftermiddagen så att du kan delta i klassen när det är bäst för dig.
  • Online-lektioner i uppskjutna: Om du inte kunde delta i en klass eller du stannat med frågor, kan du få tillgång till alla dina lektioner i uppskjuten. Du kan se dem när du vill och så många gånger du behöver.
  • Personlig handledare: Den första dagen får du en personlig handledare. Du kommer att vara i kontakt med honom via telefon och email. Han kommer att stödja dig i din dag och lösa alla tvivel som kan uppstå.
  • Virtual Campus: Allt du behöver studera vid UNIR ligger på campus: klasser, lärare, klasskamrater, biblioteket, undervisningsresurser, scheman, chatt, forum och mycket mer.
  • Undervisningsresurser: Du får tillgång till olika läromedel för att slutföra din träning: kompletterande läsningar, diagram med nyckelidéer, självbedömningstest etc.


Utvärderingssystem

Ämnena kommer att utvärderas genom ett slutligt fysiskt test och kontinuerlig bedömning.

  • Slutlig tentamen personligen (motsvarar 60% av betyget): Den har en grundläggande karaktär och endast när den betyg som fastställts för passet överskrids kan kvalifikationen kompletteras med de specifika kontinuerliga bedömningsförfaranden som fastställs av varje ämne.
  • Kontinuerlig utvärdering (motsvarande 40% av betyget) innehåller följande kriterier:
    • Deltagande av studenten: Det utvärderas med användning av deltagandet i de virtuella ansikte mot ansikte sessioner, i forum och handledning.
    • Arbete, projekt och fall: Detta kriterium utvärderar de aktiviteter som studenten skickar genom det virtuella klassrummet, till exempel verk, projekt eller praktiska fall.
    • Självbedömningstest: I slutet av varje ämne kan eleverna utföra denna typ av test, vilket gör att läraren kan bedöma studentens intresse i ämnet.
  • Final Master's Project: kommer att bli föremål för kontinuerlig övervakning av regissören för Final Master Project, som kommer att bli den som slutligen ger det slutliga godkännandet. Försvaret av Final Master's Project kommer att vara ansikte mot ansikte. Den slutliga utvärderingen kommer att motsvara en kommission bestående av tre professorer från kunskapsområdet. Kommissionen kommer inte bara att utvärdera projektet, utan också det muntliga försvaret av det. Det kommer att utvärderas enligt följande:
  • Struktur: Delta i struktur och organisation av slutmastersprojektet: 20%.
  • Utställning och försvar: Beräkna tydligheten i utställningen, samt skrivning och kapacitet för syntes, analys och svar: 30%.
  • Innehåll: Arbetets minne och resten av den stödjande tekniska dokumentationen kommer att tas som referens för att verifiera utställnings giltighet. Syntesens kapacitet och dess enkla läsning kommer att värderas. Korrigeringen och klarheten i uttrycket, både skriftligt och grafiskt, kommer också att bedömas: 50%.
  • Övningar: En kontinuerlig utvärdering kommer att genomföras under realiseringen av detsamma både av en handledare tilldelad av företaget och av professorn i ämnet. Den slutliga betyget kommer att erhållas utifrån följande kriterier:
  • Utvärdering av extern handledare: 40%.
  • Övningsrapport, utbildad och korrigerad av en professor vid universitetet: 60%.


karriär~~POS=TRUNC möjligheter~~POS=HEADCOMP

Utbildningspsykologen kan utveckla sina funktioner inom flera områden, både inom pedagogisk och socio-arbetskontext.

På utbildningsområdet:

  • Universitetsrådgivningstjänster eller psykopedagogiska rådgivningsgrupper.
  • Team av rådgivning i språk, interculturalitet och social sammanhållning.
  • Psykopedagogiska skåp, pedagogiska samordningskommissioner och vägledningsavdelningar.
  • Utbildningsskolor, Utbildningscentrum för synskadade och hörselskadade, Skötselcentraler för personer med funktionshinder eller Utbildningstjänster specialiserade på motorproblem.
  • Specialiserade grupper i generaliserade sjukdomar i beteende och beteendestörningar eller bostadshus och pedagogiska åtgärder.

På social- och arbetsområdet:

  • Offentliga yrkesverksamheter, yrkesutbildningscenter och utbildningskonsulter eller särskilda arbetsplatser.
  • Informations- och vägledningstjänster för offentliga förvaltningar (ekonomisk marknadsföring, ungdom, invandring).
  • Stödtjänster för integration av arbetskraft. Konsultföretag och avdelningar för personal eller företagsgrupper.
  • Tjänster för beroende eller grunden av pedagogisk och social karaktär.
  • Editorials och media.
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

The mission of UNIR is the comprehensive training of students in the skills, competences and knowledge required to excel in today’s society. UNIR is committed to meeting the needs and expectations of ... Läs mer

The mission of UNIR is the comprehensive training of students in the skills, competences and knowledge required to excel in today’s society. UNIR is committed to meeting the needs and expectations of our stakeholders: students, teaching and research faculty, administrative staff, public administrations and society in general- by providing quality education that strives for continuous improvement and excellence. Läs mindre