Magisterexamen i pedagogisk teknik och digitala färdigheter
UNIR
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Logroño, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 år
Takt
Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Få din magisterexamen i online-ICT tillämpad på utbildning med UNIR
Magisterexamen i pedagogisk teknik och digitala färdigheter är den första officiella magisterexamen med en neuroteknologi som känner till vilken inverkan IKT har på lärandeprocessen. Med Master i IKT online applicerad på Utbildning kommer du att förvärva digitala kompetenser från 2000-talet.
Du kommer att upptäcka en innovativ vision om utbildning ur perspektivet av ny teknik inom utbildning och avantgarde digitala resurser, så att eleverna lär sig på ett effektivt sätt. Dessutom kommer du att få ett praktiskt robotpaket "Sphero mini" för att följa ämnet "Programmering och Robotics for Teachers", som hjälper dig att få ut mesta möjliga av programmet.
Med denna online magisterexamen kommer du att uppnå nödvändiga digitala kompetenser för att erbjuda en adekvat undervisning i utbildningen av XXI-talet och anpassa din profil till den avancerade nivå som fastställs i den gemensamma ramen för digitala färdigheter som utgivits av INTEF.
Den enda officiella universitetsexamen som också tillåter dig att bli certifierad i Google för utbildning.
I Master i IKT-online som tillämpas på utbildning kan du ta itu med de olika kompetensområdena och utforska hur exempelvis pedagogisk robotik utvecklar kreativitet, löser säkerhet på Internet och skyddar elevernas identitet eller hur sociala nätverk kan hjälpa oss att utveckla känslomässig intelligens.
Allmän information
- Poäng: 60 hp
- Varaktighet: 1 läsår
- Metodik: Fjärrkontroll, 100% online
- Examination: Närvaro vid slutet av varje termin
- Doktorsåtkomst: Denna officiella magisterexamen tillåter införlivande med officiella doktorsprogram
metodik
UNIR studiemetoden är flexibel, personlig och effektiv. Metoden bygger på online-live-klasser och personlig handledare för att erbjuda den bästa träningen.
UNIR pedagogiska modell är effektiv eftersom den bygger på en helt online metodik så att varje elev kan studera i sin egen takt:
- Levande online-klasser: Det finns klasser som planeras varje dag i veckan på morgonen och eftermiddagen så att du kan delta i klassen när det är bäst för dig.
- Online-lektioner i uppskjutna: Om du inte kunde delta i en klass eller du stannat med frågor, kan du få tillgång till alla dina lektioner i uppskjuten. Du kan se dem när du vill och så många gånger du behöver.
- Personlig handledare: Den första dagen får du en personlig handledare. Du kommer att vara i kontakt med honom via telefon och email. Han kommer att stödja dig i din dag och lösa alla tvivel som kan uppstå.
- Virtual Campus: Allt du behöver studera vid UNIR ligger på campus: klasser, lärare, klasskamrater, biblioteket, undervisningsresurser, scheman, chatt, forum och mycket mer.
- Undervisningsresurser: Du får tillgång till olika läromedel för att slutföra din träning: kompletterande läsningar, diagram med nyckelidéer, självbedömningstest etc.
Utvärderingssystem
För att kunna uppnå nivået på uppnåendet av de allmänna och specifika målen som definieras i online-masterns examen är det nödvändigt att utvärdera de kompetenser som förvärvats under studien av samma.
Utvärderingen av inlärning utförs med beaktande av kvalifikationen som erhållits i följande punkter:
- Kontinuerlig utvärdering (representerar 40% av slutbetyg): Alla aktiviteter som klassificeras som obligatoriska ingår i den kontinuerliga utvärderingen, bland annat vi kan hitta verk, läsningar, forum, assistans till lektioner etc.
- Ansikte mot ansikte undersökning (det motsvarar 60% av slutbetyg): Det är en förutsättning för att godkända tentamen för att klara ämnet
- Slutlig masterprojekt: Det slutliga mästersprojektet kommer att bli föremål för kontinuerlig övervakning av regissören för Final Master's Project, som kommer att bli den som slutligen beviljar det slutliga godkännandet. Den slutliga utvärderingen kommer att motsvara en kommission bestående av tre professorer från kunskapsområdet. Kommissionen kommer inte bara att utvärdera projektet, utan också det muntliga försvaret av det. Det kommer att utvärderas enligt följande:
- Struktur: Delta i struktur och organisation av slutmästarens projekt. 20%
- Utställning: Värdera tydligheten i utställningen, samt skrivning och kapacitet för syntes, analys och svar. 30%
- Innehåll: Arbetets minne och resten av den stödjande tekniska dokumentationen kommer att tas som referens för att verifiera utställnings giltighet. Syntesens kapacitet och dess enkla läsning kommer att värderas. Korrektheten och klarheten i uttrycket, både skriftligt och grafiskt, kommer också att bedömas. 50%
Läroplan
Curriculum
Första delkursen 30 hp
- Från data (big data) till information (internet)
- Dataskydd och integritet i den digitala miljön
- Verktyg för samarbete
- Sociala nätverk inom utbildning
- Skapande av innehåll, mobilt lärande och gamification i klassrummet
Andra delkursen 30 hp
- Programmering och robotik för lärare
- Entreprenörskap, innovation och digital kreativitet
- Pedagogisk neuroteknik
- Final Master's Thesis (TFM)
Programresultat
Graduate profil
Utexaminerade från universitetets magisterexamen i pedagogisk teknik och digitala kompetenser kommer att ha utvecklat följande kompetenser efter att ha avlagt magisterexamen och som kommer att tillåta dem:
- Kunna på djupet och integrera digital kompetens för pedagogisk användning av teknik.
- Undervisning inklusive användning av teknik i de olika processerna, med en kritisk anda och att veta när, hur och för vad man ska använda IT.
- Särskilj lämpligt tekniskt stöd i varje inlärningssituation.
- Förvandla klassrum till lärande utrymmen där peer-kunskap delas.
- Förbättra kommunikationsprocesser i utbildningssamhället med hjälp av IKT.
Galleri
Karriärmöjligheter
karriär~~POS=TRUNC möjligheter~~POS=HEADCOMP
I slutet av Master kommer studenterna att kunna vara:
- Lärare av multimediainnehåll
- Formgivare av utbildningsresurser och innehåll för lärplattformar.
- Samordnare och/eller utvärderare av program i virtuella miljöer för undervisning.
- Ansvarig för IKT-avdelningen i skolor.
- Utbildare av akademisk personal och studenter i korrekt användning av ny teknik.