Magisterexamen i ledarskap och förvaltning av utbildningscentrum
UNIR
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Logroño, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 år
Takt
Deltid
Studieavgifter
EUR 6 900 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Hämta din officiella magisterexamen i Online Education Centers Management med UNIR
Den officiella magisterexamen i ledarskap och förvaltning av utbildningscentrum 100% online lär dig nödvändiga färdigheter för att vara ansvarig för skolor, skolor, institut och andra utbildningscentrum. Du lär dig att planera, marknadsföra och utvärdera framgångsrika åtgärder som förbättrar skolsamhället.
Denna online kurs om förvaltning av utbildningscentra utökar utbildningen av lärare som vill förbereda sig för att bli ledare för offentliga, privata eller samordnade utbildningsinstitutioner.
Magisterprogrammet i förvaltning och förvaltning av UNIR utbildningscentra har en stark praktisk inriktning . Från klassrummet behandlas de fall och problem som direktörerna i utbildningscenter möter i sin dagliga dag. Klasserna lärs av aktiva proffs med lång erfarenhet av förvaltning och förvaltning av utbildningsgrupper.
Det är den första officiella magisterexamen som bygger på nuvarande spansk lagstiftning och kräver ingen extern praktik, eftersom hela sin metodik genom hela kursen bygger på verkliga situationer som upplevs dagligen i skolan.
Med magisterexamen i ledarskap och förvaltning av UNIR online-utbildningscentrum UNIR lära dig att utöva ett effektivt ledarskap som kommer att excitera lärare, föräldrar och studenter.
Allmän information
- Poäng: 60 hp
- Varaktighet: 1 läsår
- Börja: 25 oktober 2018
- Metodik: Fjärrkontroll, 100% online
- Examination: Närvaro vid slutet av varje termin
- Doktorsåtkomst: Denna officiella magisterexamen tillåter införlivande med officiella doktorsprogram
metodik
UNIR studiemetoden är flexibel, personlig och effektiv. Metoden bygger på online-live-klasser och personlig handledare för att erbjuda den bästa träningen.
UNIR pedagogiska modell är effektiv eftersom den bygger på en helt online metodik så att varje elev kan studera i sin egen takt:
- Levande online-klasser: Det finns klasser som planeras varje dag i veckan på morgonen och eftermiddagen så att du kan delta i klassen när det är bäst för dig.
- Online-lektioner i uppskjutna: Om du inte kunde delta i en klass eller du stannat med frågor, kan du få tillgång till alla dina lektioner i uppskjuten. Du kan se dem när du vill och så många gånger du behöver.
- Personlig handledare: Den första dagen får du en personlig handledare. Du kommer att vara i kontakt med honom via telefon och email. Han kommer att stödja dig i din dag och lösa alla tvivel som kan uppstå.
- Virtual Campus: Allt du behöver studera vid UNIR ligger på campus: klasser, lärare, klasskamrater, biblioteket, undervisningsresurser, scheman, chatt, forum och mycket mer.
- Undervisningsresurser: Du får tillgång till olika läromedel för att slutföra din träning: kompletterande läsningar, diagram med nyckelidéer, självbedömningstest etc.
Läroplan
Curriculum
Första terminen 30 högskolepoäng
- Pedagogiskt ledarskap för företagsledning
- Organisation och strategisk ledning av utbildningsinstitutioner
- Center Resource Management (I): Personaldirektion och ledning
- Utbildningslagstiftning och dokument för direktoratet
- Innovations- och utbildningsmodeller
- Kvalitetsledning: Utvärdering och förbättringsplaner för centret
Andra terminen 30 högskolepoäng
- Center Resource Management (II): Administrativ, ekonomisk och kommersiell förvaltning. Pedagogisk marknadsföring
- Identiteten i utbildningscentret
- Intern kommunikation, institutionell image och extern marknadsföring
- Information och datorisering i centrumen
- Lagarbete, gruppdynamik och strategisk förhandling
- Final Master's Thesis (TFM)
Programresultat
Graduate profil
Profilen för den utexaminerade för denna magisterexamen definieras enligt följande:
Känn till på djupet och integrera de specifika verksamhetsområdena för den riktning och ledning som utbildningscentra kräver; på ett sådant sätt att våra akademiker är kapabla att utöva ett effektivt ledarskap, baserat på kvalitetsgenererande beslutsfattande, i enlighet med den institutionella verkligheten och kontexterna för varje center, och förstå planerings-, utvärderings- och kommunikationsbehoven, med en strategisk inriktning mot ständig förbättring och innovation.
Karriärmöjligheter
karriär~~POS=TRUNC möjligheter~~POS=HEADCOMP
Efter att ha genomfört denna master kommer du att kunna arbeta som:
- Generaldirektör eller biträdande direktör för en utbildningsinstitution
- Chef för en utbildningsinstitution
- Utbildningsområdes-, cykel- eller scenkoordinator.
- Studiechef
- Sekreterare för utbildningscentrum
- Personaldirektör för en utbildningsinstitution
- Kommunikationschef för en utbildningsinstitution
- Pedagogisk projektdesigner
- Utbildningsföretagare
- Utbildningskonsult
Du kan praktisera i vilken utbildning som helst:
- skola
- Dagis
- Barn-, grund-, gymnasie-, gymnasie- och yrkesutbildningscenter
- Specialpedagogiska skolor
- Vuxenutbildningscentra