Inledning
Titel på titeln: Magisterexamen i högpresterande databehandling / högpresterande beräkning från University of A Coruña och University of Santiago de Compostela
Kunskapsgren: teknik och arkitektur
Centrum där det lärs ut: Högre tekniska högskolan Rúa Lope Gómez de Marzoa s / n. South Campus 15782 Santiago de Compostela
Datum för godkännande för Xunta de Galicias genomförande av titeln: Orde do 13/06/2018 (DOG do 29/06/2018)
Publiceringsdatum i BOE: 03/11/2019
Datum för den senaste ackrediteringen: 2018-03-23
Ansvarig för titeln:
Titelkoordinator: Cabaleiro Dominguez, Jose Carlos
Undervisningsvillkor:Erbjudande periodicitet: årlig
Undervisningstyp: Distansutbildning
Studieregim: Fullt tempo / Deltempo
Användningsspråk: spanska galiciska engelskaInteruniversitetsgrad:
om
Koordinerande universitet:University of A CoruñamålHuvudsyftet med denna mästare är utbildning av forskare inom datorarkitektur och högpresterande datorer. Detta påverkar utbildning, forskning och tekniköverföring som gör det möjligt för studenter att gå med i centra eller institutioner för innovation, forskning och utveckling, teknikparker, industriparker, högteknologiska centra och / eller starta kursen. Doktorsavhandling inom området Högpresterande datorer. På samma sätt främjas sociala och miljömässiga värden relaterade till databehandling, liksom en uppsättning tvärgående kompetenser som syftar till professionell utveckling, såsom förmågan att arbeta i ett team, att leda arbetsgrupper, till muntlig och skriftlig kommunikation och, särskilt , till förmågan att fortsätta lära sig under hela yrkeskarriären.
Grundläggande kompetenserBesitter och förstå kunskap som ger en grund eller möjlighet att vara original i utvecklingen och / eller tillämpningen av idéer, ofta i forskningssammanhang
Att eleverna vet hur man tillämpar den förvärvade kunskapen och deras problemlösningsförmåga i nya eller lite kända miljöer inom bredare (eller tvärvetenskapliga) sammanhang relaterade till deras studieområde
Att eleverna kan integrera kunskap och möta komplexiteten i att formulera bedömningar utifrån information som är ofullständig eller begränsad inkluderar reflektioner över de sociala och etiska ansvar som är kopplade till tillämpningen av deras kunskap och bedömningar.
Att eleverna vet hur man kommunicerar sina slutsatser och de senaste kunskaperna och skälen som stöder dem till specialiserade och icke-specialiserade målgrupper på ett tydligt och otvetydigt sätt.
Att eleverna har de lärande färdigheter som tillåter dem att fortsätta att studera på ett sätt som i stor utsträckning kommer att vara självstyrt eller autonomt.CurriculumSpecialiteter eller resvägar:
Är inte övervägande
Kreditöverföring och erkännande:
Erkännande av poäng: består av att ett universitet godkänner de poäng som erhölls i en officiell utbildning, på samma eller vid ett annat universitet, och som beräknas i annan undervisning för att erhålla en officiell examen.
Överföring av poäng: innebär att i de officiella akademiska dokumenten som ackrediterar den på varandra följande undervisningen för varje student, sammanlagt de poäng som erhållits i officiell undervisning som tagits tidigare, vid samma eller på ett annat universitet, som inte har lett till att en officiell titel har erhållits .SaidasInom det akademiska området söker programmet en högre specialisering som möjliggör tillgång till en ny nivå av kunskap, när en behörighetskvalificering erhålls från grenen teknik eller experimentell vetenskap.
Inom det vetenskapliga området kommer akademiker som avslutar denna magisterexamen utbildas för att arbeta i tvärvetenskapliga forskningscentra eller team, eftersom de kommer att kunna använda superdatortekniker i tekniska och industriella miljöer för att förbättra kvalitet och produktivitet, och kommer att veta och de kommer att veta hur man använder verktygen från en superdator för att lösa de tekniska och vetenskapliga problemen i deras specialitet. De kan också fortsätta forskarutbildningen och göra en doktorsavhandling där så är lämpligt.