Magisterexamen i digital marknadsföring och sociala nätverk
UDIMA - Universidad a Distancia de Madrid
Nyckelinformation
Campus läge
Madrid, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
12 månader
Takt
Deltid
Studieavgifter
EUR 5 460 / per course *
Ansökningstiden
18 Sep 2023
Tidigaste startdatum
25 Sep 2023
* priset för hela magisterexamen i en engångsbetalning
Introduktion
University Master's Degree (Officiell) i digital marknadsföring och sociala nätverk är ett utomordentligt praktiskt program, fokuserat på att öka anställningsbarheten för studenten, vilket ger kunskap, både strategisk och operativ, inom ett av de områden som vuxit mest de senaste åren inom organisationsområdet: marknadsföring i digitala kanaler och sociala nätverk som en del av kommunikationen med allmänheten.
Det är det officiella och innovativa programmet som tagits fram för att anpassa sig till de nya behov som uppstått i digitaliseringen av företag. Denna Master har ett dubbelt mål: å ena sidan, att underlätta behärskning av grunderna för digital marknadsföring som är tillämpliga, genom en adekvat strategi för att uppnå de olika målen, beroende på punkten i beslutsprocessen där kunden; å andra sidan lära sig att använda verktygen och kanalerna på ett djupt sätt, vilket ger teknisk kunskap som gör att eleven kan arbeta de digitala kanalerna med solvens på en marknadsavdelning eller på en byrå.
De aktiviteter som studenten genomför under Mastertiden är övningar som en professionell inom sociala medier och digital marknadsföring möter dagligen, som tillsammans med innehållet i programmet och urvalet av lärare, som till största delen , den kombinerar undervisning med professionell praktik, vilket säkerställer ovannämnda praktiska tillvägagångssätt och förnyelse och aktualitet av innehållet.
riktar sig till
Magisterexamen i digital marknadsföring och sociala nätverk riktar sig främst till akademiker eller utexaminerade från grenen av samhälls- och juridiska vetenskaper, särskilt inom områdena handel och marknadsföring, ekonomi, företagsorganisation, journalistik, reklam och audiovisuell kommunikation.
Utan att det påverkar detta kan de utexaminerade från annan utbildning som vill skaffa sig en utbildning på hög nivå som tillåter dem professionell projektion inom masterämnets område få tillgång till Master. För detta kommer det att vara obligatoriskt att genomföra en serie träningskomplement som förstärker kunskapen relaterade till olika ämnen, och som kommer att ge studenten nödvändiga förkunskaper som ger tillgång till Master med fulla garantier.
Dessa komplement hänvisar till följande ämnen:
- Marknadsföring och globalisering.
- Sociala nätverk och Community Management.
Undervisningssystem
UDIMA utbildningsmodellen är baserad på distansutbildning och använder sig intensivt av informations- och kommunikationsteknik (IKT) för att underlätta utbildningsprocessen.
UDIMA överväger att genomföra och, när så är lämpligt, övervinna olika typer av aktiviteter. De procentuella vikter som fastställts för att utvärdera aktiviteterna för varje ämne kommer att beskrivas i detalj i filen för varje modul eller ämne som ingår i undervisningsplaneringen och kommer att fastställas från det maximum och minimum som fastställs i följande tabell:
Deltagande i lärandeaktiviteter (AA) | 10-20 % |
kontroller | 10-20 % |
Kontinuerlig bedömningsverksamhet (AEC): | 20-50 % |
Slutprov ansikte mot ansikte | 60% |
TOTAL | 100% |
I alla ämnen följs studenten akademiskt genom kvalificering av didaktiska aktiviteter baserade på egenskaperna hos det europeiska området för högre utbildning.
metodik
UDIMA metoden är baserad på ett distansundervisningssystem som främjar kontinuerlig bedömning och "learning-by-doing" i en miljö av närhet, tillgänglighet och realtidsinteraktion mellan läraren och eleven, genom informationsteknologi och kommunikation.
Undervisning-inlärningsprocessen utvecklas genom virtuella klassrum där eleverna har till sitt förfogande en undervisningsguide med planering av ämnet. Undervisningsmetodiken säkerställer inhämtande av kunskaper och professionella och personliga färdigheter genom ett system för kontinuerlig bedömning förkroppsligad i didaktiska aktiviteter, självutvärderingsfrågeformulär och ett personligt slutprov.
För att främja studerandes studier och träning utvecklas följande träningsåtgärder:
- Studera de didaktiska enheterna genom det didaktiska materialet som gjorts tillgängligt för studenten och utformat för onlinestudier: manualer, böcker, artiklar och annan bibliografi relaterade till de ämnen som studeras.
- Utveckla utbildningsaktiviteter genom antaganden, praktiska fall och frågeformulär, med hjälp av verktygen för onlineundervisningsplattformar.
- Genomför aktiviteter som involverar sökning och hantering av information.
- Förbered studier, rapporter, projekt som lanserar professionell kompetens.
- Erbjud en handledningsåtgärd till studentens permanenta förfogande som möjliggör en korrekt undervisning-inlärningsprocess, med hjälp av uppföljningsstrategier som online- eller telefonhandledning.
- Utveckla en utvärderingsprocess i kontinuerlig handling som möjliggör omorientering av inlärningsprocessen.
- Genomför läroplans- och extrakurser praktikplatser i specialiserade centra för att uppnå examens yrkeskunskaper.
- Främja forskningskapacitet genom didaktiska strategier såsom projektformulering, dataanalys, studie av resultat, dra av slutsatser och hantering av bibliografi.
- Utveckla muntlig presentationsförmåga och försvar av akademiska uppsatser med hjälp av möjligheterna med kontorsautomationslärarverktyg.
karriärmöjligheter
På grund av sin relation till UDIMA arbetar UDIMA aktivt för att upptäcka de färdigheter och förmågor som efterfrågas mest på den nuvarande arbetsmarknaden.
Denna specifika magisterexamen möjliggör följande professionella möjligheter:
- Digital kommunikationsansvarig.
- Direktör för onlinemarknadsföring.
- SEO-konsult, SEM.
- Community manager.
- Multimedia innehållshanterare.
- Ansvarig för content marketing.