Magisterexamen i management och modedesign

Escuela Superior de Diseño de Barcelona

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Magisterexamen i management och modedesign

Escuela Superior de Diseño de Barcelona

esdebarca501

Vad händer när jag har ett projekt varumärke, en mycket tydlig universum och världsherravälde företag men inte har tillräckligt med information om modebranschen och allt omkring dig? eller, vad som händer när jag studerade mode, jag vet produktionsprocesser men jag är föråldrad i de nya industriella processer både i design och mode styling? Hur ska jag agera fall kan du aktivera ett befintligt varumärke, eller öppna ett nytt affärsområde inom ett varumärke som redan fungerar, men du behöver för att nå en bredare publik?

Denna magisterexamen syftar till att kombinera samtida sätt den teoretiska och den praktiska sidan yrkesverksamma att svara på dem som med ena foten inom modebranschen eller behöver komplettera eller uppdatera sin utbildning. Dessa yrkesgrupper kommer att dela med våra studenter all sin know-how i allt runt mode från ett prisma 360 (Mode Kultur, Mode Kommunikation, Design Management, etc.) orienterade för att optimera åtgärder och uppnå fördelar i att starta projekt ( mode start-ups) eller projekt som behöver renovering, master in Management och modedesign syftar från kreativitet som startpunkten för alla mode projekt, med uppgifter samtidigt var och en av rollerna för de olika yrkesutövare i kedjan, förstå tvärvetenskaplighet inom modebranschen, och kan skapa och hantera rätt utrustning för att vårt projekt.

Master in Management och modedesign ESdesign är unik eftersom den är utformad från en ny startpunkt för en ny kunskapsbas som fokuserar på online-utbildning, det enda format som kan svara på denna föränderliga värld och mångsidig som är modebranschen. Målet är att utbilda yrkesverksamma att arbeta i en sektor växer 2,0, vilket ger nya och snabbt modebranschen.

Syften

De viktigaste målen för detta program är:

  • Utbilda yrkesverksamma som kan hantera, design och genomföra ett projekt Mode autonomt eller kan delta i en specialiserad roller definierats för varje deltagande lag.
  • Gör kunnig studerar mode kultur, från sin verksamhet, historiska och kulturella aspekter, genom sina tekniska komponenter och dess användbarhet.
  • Ge en vision av mode och modern, hållbar, konkurrenskraftig och framför allt tillgänglig för nya proffs, av vilka många kommer att bildas av Internet industrier.
  • Ge den yrkeskompetens som krävs för att utveckla en strategisk kreativa riktning.
  • Cross kreativitet och mode marknadsföring för att få rätt strategier beroende på syftet.
  • Brand Betydelse. Motion kreativitet och innovationsförmåga: strategisk planerare i den kreativa sektorn.
  • Fomentar el carácter emprendedor, consolidar conocimientos de empresa para gestionar los proyectos a nivel de presupuestos, organigramas, gestión de proveedores y planificación.
  • Föreställningar om utformning ger var och en av stegen för att ge liv och form till en samling från en dubbel teoretisk och praktisk aspekt. Tack vare praktisk design och grundläggande övningar lärde av modedesigners aktiv kända inom branschen.
  • Förvärva kunskaper, kunskaper om nya koncept och nya affärsmodeller inom denna sektor.
  • Införa marknadsföring verktyg: definiera varumärke proposition och värde, i vilket territorium det ligger och vad dess grundläggande väsen.
  • Föreställningar om design, bildbehandling och digitala verktyg.
  • Kommunikation 2,0 (rykte och effekter) och e-handel. Allt du behöver för att förstå den digitala miljön och dialog med offside miljö och modevärlden.
  • Vid slutet av kursen ska studenten ha material som genererats för att utveckla en digital portfolio, så att de kan marknadsföra sig själva på arbetsplatsen.

Läroplan

Master in Management och modedesign är strukturerad från följande ämnesområden är integrerade i ett tvär projekt som utvecklats längs längden av kursen:

modebranschen

Modebranschen är en bred term där olika kunskaper om branschen, lika varierande som textil kultur ingår, branschorganisationen, faserna av konstruktion, produktion, distribution och kommunikation.

Denna modul försöker också rent textilier aspekter såsom de typer av tyger, kläder och färgstarka aspekter.

Eco mode och hållbarhet, nya värden för modeföretag, KM0, Slow Fashion, Mode och solidaritet kommer också att arbeta.

Art direction, bildbehandling

Översikt över åtgärder för att skapa en digital bild från Adobe tools. Föreställningar om grafisk design tillämpas på mode kommunikation. Det kommer att ge studenterna möjlighet att lösa enkelt skapa foto dokument med hjälp av Photoshop.

Adress i modedesign. kreativa processer, konstruktionsanalys löfte

Projektchef för Design och Creative Director för Design är en branschkunnig orkester förslag mode ett varumärke så att allt är balanserat, från anordnande av insamlingen, dess DNA värdena överförs (inte bara estetiska) vikten av kassa, kommunikations- och bild förslag ... och allt som ska få godkännande. Denna modul kommer att börja analysera och arbeta modekollektioner från plagget, dess volym och struktur. Body relation, design och mönster.

ämnen av utskrifter, broderier och utsmyckning av plagget och särdragen hos stickat tyg också fungera.

kreativa riktning och trender. Kreativitet och marknadsföring

I denna modul lär vi oss att utveckla kreativa strategier för att leda processer och marknadsföringsaktiviteter, fastställa dess principer, medan föreställa verkliga exempel och föreslå våra egna strategier för att främja vår kreativitet. Offentliga koncept, mål, fläkt och andra nyckelbegrepp behövs arbete. Projektledning av en designer med ett multinationellt företag eget varumärke.

I den här modulen vi också införa världens trender: hur de arbetar, aktiveringsnyckel stunder, Hype och megatrender. Trendsetter och earlyadopters.

mode kultur

Denna modul kommer att granska de kulturella och sociologiska aspekter av mode: historia och sociologi mode, ledande varumärken och designers, urbana manifestationer av mode, mode påverkare och nya sätt att förstå verksamheten, både offline och online.

En professionell måste ha en Mode Mode kultur, och däri ligger till stor del nyckeln till framgång i branschen.

Adress i modedesign. Design Collection

I denna modul försöker vi sätta modekollektioner, enligt mål, stil och värderingar.

Vi kommer också att arbeta som en samling uppstår: från idé till samlingen. Och inledande forskningsområde. Struktur av samlingen. Genomgångar och tider. Färgen och tyger i samlingen. Färgkartor och harmonier. Val och balans av tyger i samlingen. Typer av tyger för plagget. Enhetlighet och balans av samlingen. Uppsamlare. Samplers, tekniska specifikationerna för produkten och escandallos.

Digitala verktyg. portfölj

Denna modul kommer att ge studenterna möjlighet att lösa enkelt skapa vektor Illustrator-dokument (layout, tekniska specifikationer), för användning både i design och PR-aktiviteter (nyhetsbrev, sociala medier ...). mini-projekt med tydlig att utveckla vart och ett av de föreslagna utbildningsmålen projekt kommer att uppstå.

Stöd kommer att ges till andra delar av befälhavaren att genomföra kontinuerliga projekt bedömning liksom portföljen för det slutliga arbetet Master, där studenten tränas i tekniker för digital presentation.

Mode design och marknad. märken

Denna modul kommer att behandlas modekollektioner från varumärken och deras stilar och segment, tematiska arbetar för att förstå olika marknader kapslar: insamling enligt företaget, produktion och distribution. Små företag till massmarknaden.

Street wear, jeans slitage och denim universum, lyx och varumärke. Couture och parti kollektioner för män, barnkollektion.

Kommunikation och media

I detta block kommer vi att analysera nuvarande kommunikationsformat. Från interna till externa organ avdelningar. Från pressmeddelandet och press-kit till intern kommunikation. företagskommunikation, tillfälliga och erfarenhet. På samma sätt kommer de att analyseras och studeras i detalj i media, online och offline, nyckel i modevärlden.

Miljö 2.0: Sociala nätverk, statistik och positionering

digital arkitektur. Sociala nätverk plattformar och detalj genom fallstudier. Betydelsen av Facebook till det nya i snapchat. styrkor och svagheter i varje och konceptualisering av strategier 360 poäng. Exempel och fortsätter att bygga en tydlig färdplan om den digitala miljön. På samma sätt introducerar denna modul studenter till de metoder och verktyg för mätning och analys av drift av en online-närvaro. Den digitala miljön och nya jobb inom mode. Från strategi till taktik på nätet.

Examensarbete

Förutom att övervinna poäng av de olika modulerna, måste alla elever utveckla en slutprojekt, bestående av en personlig forskningsprojekt, genomförande och utveckling av innehållet som omfattas.

Mästarklass genom:

  • Krizzia Robustella (Modedesigner, eget varumärke) session som ger Krizia i ESdesign kommer att diskutera hur man överlever rida ett varumärke och en butik, hur två kollektioner om året övervinns, hur en samling uppstår, och vad som händer tills kläderna hängs i butiken och även på (Krizia är mycket aktiva på Internet, särskilt i Instagram). oss också diskutera de utmaningar och framtiden för en liten streetwear etikett och underskrift.

  • aurora Balboa (Designer tillbehör och Bimba Lola) - enric Marti (Winner Mode Fad 2015 och junior designer på Del Pozo) Sessionen kommer att fokusera på de möjligheter som erbjuds mode för en framväxande designer, och vi kommer att prata om sina erfarenheter, hur han byggde sin första kollektion och hur ansikten arbete som kreativ i en bra varumärke som Del Pozo.

  • jaume Vidiella (Fashion stylist press och Gateway) Läroplanen är uppdelad i fyra moduler. Ämnena som ingår i läroplanen fördelar sig enligt följande:

ÄMNEN ECTS
modebranschen 5
Art direction, bildbehandling 5
Adress i modedesign. kreativa processer, konstruktionsanalys löfte 5
kreativa riktning och trender. Kreativitet och marknadsföring 5
mode kultur 5
Adress i modedesign. Design Collection 5
Digitala verktyg. portfölj 5
Mode design och marknad. märken 5
Kommunikation och media 5
Miljö 2.0: Sociala nätverk, statistik och positionering 5
Examensarbete 10
TOTALT hp 60

Krav

Rekommenderad profil

Denna Master vänder sig till personer som uppfyller följande profil:

  • Akademiker i modedesign
<li> Akademiker i andra discipliner Design (grafisk, inredning, industriell ...)</li> <li> Akademiker i kommunikationsvetenskap</li> <li> Fine Arts akademiker</li> <li> Akademiker i ekonomi</li> <li> Akademiker i audiovisuell kommunikation</li> <li> Aff&auml;rsm&auml;n eller f&ouml;retagare som vill starta eget projekt Mode</li> <li> Branschen Mode, med andra h&ouml;gre utbildning med erfarenhet inom modedesign och / eller kreativa milj&ouml;er inom sektorn, som k&auml;nner intresse f&ouml;r digital mode universum (f&ouml;rtj&auml;nst av akademiska l&auml;roplanen och / eller porfolio, som k&auml;nner intresse av den digitala mode universum).</li>


I de fall där studenten ackrediterar tidigare högre utbildning till en process för godkännande av universitetsexamen kommer Academic kommittén utvärdera CV och portfölj av kandidaten och läroplanen klar, vilket bör upprätthålla en rimlig likvärdighet med befintliga studier examen i samma område.

Examen

Människor som passerar utvärderingsprogrammet kommer att få en dubbel examen: Course at ESdesign - Superior School of Design Barcelona Course på den internationella universitetet i Valencia, som kredit dem som professionella i specialitet studerade.

Karriärmöjligheter

Studenter som läser denna Master kan utveckla sin karriär inom följande områden:

  • Modeindustrin.
<li> Marknadsf&ouml;rings- och kommunikationsavdelningar i modef&ouml;retag.</li> <li> Frilanspersonal, entrepren&ouml;rer, startups, nystartat f&ouml;retag som vill forma sin personliga projekt</li> <li> Yrkesverksamma och aktiva projekt med varum&auml;rken som vill utveckla eller &aring;teruppliva sin aff&auml;rsmodell.</li> <li> Yrkesverksamma som s&ouml;ker f&ouml;r &aring;tervinning, ett nytt utseende.</li> <li> Designers som vill utveckla sin egen kl&auml;dm&auml;rke eller kosttillskott som inneh&aring;ller en kreativ vision av sin uppsamlingsomr&aring;de strategi.</li> <li> Profiler med marknadsf&ouml;ring och ledaregenskaper, s&ouml;ker satsning p&aring; mode universum och sprita operation.</li> <li> F&ouml;retag som beh&ouml;ver en aktivering p&aring; en ny linje eller n&aring;got av dess framtida projekt.</li> <li> De ser djupt in kvalitativa forskningstrender och trend forescasting att utf&ouml;ra konsult varum&auml;rkesstrategi och innovation.</li>


Kort sagt, för alla som har för avsikt att bli en specialist inom management och professionell definition av ett varumärke i modevärlden.

Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Maj 2019
Duration
Varaktighet
12 månader
Heltid
Price
Pris
4,800 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Barcelona, Catalonia
Startdatum : Maj 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Maj 2019
Spanien - Barcelona, Catalonia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan