Magisterexamen i företagsekonomi och marknadsföring

UDIMA - Universidad a Distancia de Madrid

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Magisterexamen i företagsekonomi och marknadsföring

UDIMA - Universidad a Distancia de Madrid

Tar sin utgångspunkt nuvarande marknadsdynamiken, som kännetecknas av låg tillväxt eller mättnad därav och där, i allmänna ordalag, utbudet vida överstiger efterfrågan, sätter de en kontext vilket endast de företag och organisationer som har möjlighet att anpassa sig till de behov och krav de marknader där de verkar kommer att fortsätta att driva och utveckla i dem.

Master i Business Management och marknadsföring är en officiell titel vars läroplan publiceras i den officiella tidningen nummer 75 av den 28 mars 2012.

Adresserat till

Master i Business Management och marknadsföring ger studenterna en djup förståelse av ämnena Business Management och marknadsföring, användbar för ytterligare karriär, och hjälper till att utveckla kritiska och analytiska förmåga som krävs för att utvärdera relevanta frågor företag i detta viktiga område av den ekonomiska aktiviteten.

Denna Master för sin specialisering i kommersiella och Marketing Management, är inriktad på att förbereda studenterna för tillträde och / eller konsolidering i en allt bredare och mångsidig karriär.

Å ena sidan, förbereder sig för att utveckla professionella ansvar i samband med den kommersiella och förvaltning och marknadsföring, professionell rådgivning eller samma specialutbildning, och å andra sidan tillåter införsel av studenter till specialiserade positioner företag under eget specialutbildning som gör objektivt kandidater för ledarskap och ledningsansvar. Tillgång till dessa jobb underlättas av den erfarenhet som eleverna får genom att utföra praxis i företag och institutioner från olika sektorer.

Erkännande

officiell titel

Studenter som uppfyller kraven i UDIMA erhålla titeln Master i Business Management och marknadsföring visas av UDIMA, förutom titeln Professional Mästaren utfärdats av Center for Financial Studies.

UDIMA Krav: Ha en kandidatexamen, college diplom eller motsvarande.

Program

Struktur

  • Master i Business Management och marknadsföring är uppdelad i olika moduler, integrerade i sin tur av olika ämnen i linje med kompetens att blivande deltagare.
  • Rutten genom programmoduler gör deltagaren förvärvar successivt, de kunskaper och färdigheter som krävs för att bli en professionell expert på området: Master.
  • Master i Business Management och marknadsföring Udima konfigureras utan tvekan den mest kompletta på marknaden.

Huvudsyftet med Master

Syftet med huvud lärande magisterexamen i företagsekonomi och marknadsföring är att utbilda yrkesverksamma som är perfekt och välutbildade och utrustade med den kompetens genom att utveckla sin yrkesverksamhet kan nå konfigureras som sanna ledare framför företag företaget uppnår samordna och anpassa alla funktioner på samma sätt som axeln för konsolidering och värdeskapande för organisationen i miljön och marknaden.

Denna utbildning program är utformat för den studerande att behärska all nödvändig kunskap för att kunna etablera sig som en ledande professionella i de kommersiella och marknadsföring företag och institutioner.

Metodik

Baserat på en grundlig utveckling av koncept, strategier, metoder och verktyg marknadsföring och säljledning, med efterföljande praktisk tillämpning som gör att förvärva en fördjupad kunskap och behärskning av samma mot beslutsfattandet och åtgärder i sin yrkesverksamhet

klassrumsutbildnings

Det instrumenterade på följande sätt: Mötena följer en modell utställning börjar med identifiering av mål, då motsvarande teoretiska ansatser undervisas, stöds av lämpliga läromedel, och slutar med en analys av fall eller fallstudier, både enskilt och i grupp.

Vi strävar efter att varje elev att förvärva och förbättra de kunskaper och färdigheter som behövs för att utöva yrkesrollen man vill spela. Detta sker dels genom utveckling av interaktiv kurs och deltagande i arbetsgrupper, och där, beroende på innehållet som ska undervisas, används de i varje fall den mest lämpliga metoder.

En god teoretisk grund är det bästa stödet för korrekt utveckling av ett stort antal fallstudier som ger eleverna att affärsvärldens verklighet.

blended utbildning

De är interaktiva klasser, balansering både individuellt arbete och deltagande i arbetsgrupper. Studenterna får och förbättra de kunskaper och färdigheter som krävs för utövandet av yrkesrollen de vill spela genom: upplösning av fallen, rollspel och video-utbildning, resonerande metod, kompetensutveckling, genomföra övningar, fall och fall lag, debatter och diskussioner.

De kommer att utvecklas genom Virtual Campus och en helg i månaden.

On line utbildning

De börjar under månaderna varje år oktober och februari. Den normala varaktigheten är 12 månader.

Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Kontakta skolan
Duration
Varaktighet
12 månader
Deltid
Price
Pris
4,800 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Madrid, Community of Madrid
Startdatum : Kontakta skolan
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Kontakta skolan
Spanien - Madrid, Community of Madrid
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan