Magister Online I Mänskliga Resurser Och Personalledning

ESERP Business School online

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Magister Online I Mänskliga Resurser Och Personalledning

ESERP Business School online

studera Online Masters i mänskliga resurser och personaladministration Det kommer att göra det möjligt, bland annat, master ledarförmåga och lära känna rekrytering 2,0 och rekryteringsförfaranden. Men inte bara det. Dessutom vet du förstahands andra grundläggande aspekter för att leda en Personalavdelningen framgångsrikt, eftersom villkoren för anställning, avskedande priser och arbetstider, till exempel. Under processen för formning av metoder kan användas som den fallet och simulering eller Metod för balanserat styrkortMed vilka lärande kommer att bli mer komplett. Allt utan tidtabeller eller förskjutning, att kunna ansluta till någon annan aktivitet i ditt dagliga liv. Och med erkännandet av UVic, Vilket ger dig en ordentlig grad efter avslutad kurs.

Om beslutsfattandet, social kompetens och organisationsförmåga och ledarskap är din identitet, Online Masters i mänskliga resurser och personaladministration Det kan vara ett bra val för att slutföra din utbildning. Vänta inte och ta reda på!

Master-Online-en-adress-de-resurser-Human-and-management-of-personal

Syften

Studenter som utvecklar programmet erhållas:

  • Hög organisationsförmåga, ledarskap och management.
  • Anpassning till förändringar och teknisk innovation.
  • Förmåga att tillhandahålla strategiska och operativa ledningen i företaget planer.
  • Kritisk analys och förmåga till abstraktion.
  • Hastighet att identifiera, analysera problem och lösa dem.
  • Öppen för den socioekonomiska och kulturella miljö mentalitet.

Som senior, både personlig och professionell utveckling av sina dagliga aktiviteter, så småningom omvandla produktivitetskostnads ​​utbildning för företag och organisationer som kulturellt berikande.

Metodik

Casemetodik och simulering kombinera teori med analys och diskussion av företagets fallstudier.

Metodik ITT-TM - Utbildning Intelligence Technology, baserat på tre pelare:

  • SABRE: Kunskap + Case Method. Med hjälp av fallet simuleringssystem Självutvärdering och självförståelse, eftersom det inte praktiseras ingen bra metod.
  • KUNSKAP: Metod Consulting. Själv diagnostiska verktyg för att gälla för din organisation, eftersom det inte praktiseras glömt.
  • KAN GÖRA: System Management. tekniska system för att tillämpa de tekniker och strategier för att ledningen för beslutsfattandet genom innovation.

Business Balanced Scorecard:

  • Kostnad förvaltning aktivitet
  • Process förvaltningen
  • Optimering av marginaler
  • Management-program
  • marknadsföring

Metod Intelligent Technology TrainingFör att hantera på ett effektivt sätt i alla affärssituation i näringslivet.

Curriculum

HR Management område i nya organisationer

Beskrivning och utvärdering av arbetstillfällen.

  • Veta och nackdelar med outsourcing HR-tjänster fastställa vilka objekt måste innehålla posten processen i en organisation (induktion, Welcome Plan).
  • Analys och beskrivning av befattningar inom personalledning, som hänför sig till andra processer (urval, bedömning, ersättning) och ledarförmåga, öva med den metod i särskilda fall

Utvärdering av prestanda och målstyrning.

  • Bedömning och analys av resultaten.
  • MBO.

Development Area Habilidaded direktiven

företagskultur: change management. Time management.

  • Kulturen organisationer som en nyckelfaktor för att hantera förändringar och innovation.
  • Vikten av ledarskap i organisationer som en motor för förändringsarbete.
  • Den (positiva och negativa) effekterna av ny teknik.
  • Effektiv tidsplanering: betydelse, prioritering och arbetsorganisation.
  • Färdigheter och tekniker som krävs för att hantera vår tid.
  • Hur man undviker stress. Sociala aktiviteter som ett sätt att underlätta arbets spänningar.

ledarförmåga. Coaching, empowerment, ledarskap och motivation.

  • Ledarskap: Coaching, mentorskap, empowerment, ledarskap.
  • Karriärväg.
  • Hantering av högpresterande team.
  • Analys och beskrivning av de olika ledningskompetens utvecklas för att utföra en professionell process och optimal personal för att lägga grunden för ett gott ledarskap.
  • Etablera en bas ledarstil.

Area urval, utbildning och kommunikation

2,0 Rekrytering och urvalsförfaranden. Sociala nätverk och Internet.

  • Analys av behoven hos människor beroende på operativa och strategiska utplaceringen av bolaget.
  • Selektionssystem. Tekniker och verktyg för att gälla: definition av tjänster, söka efter kandidater, filtersystem och intervjuer, slutbedömning och anställningsprocessen.
  • Att veta hur man hittar arbetstillfällen.
  • Lär dig nya koncept för rekrytering och dess nuvarande och framtida teknik.
  • Att känna möjligheter sociala nätverk tillämpas på valet av personal.
  • Nya begrepp: employer branding 2,0.
  • databehandling i Rekrytering 2,0.

Utbildning och utveckling. Karriärplaner.

  • Analys av kortsiktiga behov och utformning av en personalplan på medellång och lång sikt: urval och intern befordran.
  • Kompensationssystem och deras användning som ett incitament: behålla talanger.
  • Utbildningen planen i företag och organisationer. Hur och när att upptäcka utbildningsbehov.
  • Den utbildningsstöd och bearbetning (Tripartite Stiftelsen för utbildning och sysselsättning).
  • Utvärderingen av utbildningen modelleras Kirkpatrick 4 faser. Är det möjligt att identifiera ROI utbildning?.
  • Den nya trenden att skapa "corporate universitet" för stora företag.

Förhandlingstekniker. Samarbete och lösa arbetsmarknadskonflikter.

  • Allmänna aspekter av handel. Förhandling och företag.
  • Principer och förhandlingsprocessen. Strategier och handel plan.
  • horisontell och vertikal förhandling.
  • kommersiell, arbete och strategisk förhandling. Scenarier. Styles.
  • Kommunikation och motivation. Förhandlingar offentligt. Teknik och taktik.
  • Dödläget i förhandlingarna.
  • Uppsägning och kollektiva förhandlingar.

Intern kommunikation.

  • Fordonsutrustning integration och sammanhållning.
  • Intern kommunikation Plan: Mål.
  • Kommunikation och resultatmålen.
  • Agenter i den interna kommunikationen.

Personaladministration och rättslig ram område

lönestruktur och arbetsrelationer. utflyttade

uthyrning

  • Anställa modaliteter.
  • tillfälliga kontrakt.
  • Särskilda arbetsrelationer.
  • Utlandsstationerade.

Löne och Lön

  • Arbetsdag.
  • Licenser och tillstånd.

Incidenter i anställningsförhållandet

  • Ändring av arbetsförhållandena.
  • Upphävande av anställningsförhållandet. Minskad arbetstid.
  • Brev och kommunikation.

Uppsägning av anställningsförhållandet

  • disciplin uppsägning.
  • Uppsägningar mål.
  • Kollektiv uppsägning.
  • domstolsförfaranden

PPTO utveckling och kontroll. HR

  • Analysen av kostnaderna och resultatet av varje jobb.
  • Redovisning för icke-finansiella chefer: analys och tolkning av finansiell information.

Occupational Hazard Prevention (PRL).

  • Organisationsstrukturen, ansvarsfördelningen samt metoder, förfaranden, processer och resurser som krävs för att utföra förebyggande politik av företaget.
  • Genomförandet av dessa förfaranden och instruktioner i företaget, med hänsyn till förekomsten av befintliga regler och verkställbart.
  • De viktigaste målen för LPRL
  • Säkerhet och hälsa genom att genomföra åtgärder och utveckling.
  • Det sätt på vilket den LPRL för att förebygga risker i arbetet för att skydda hälsa och säkerhet, eliminering eller minskning av risker från arbete, information, samråd, avvägd medverkan och utbildning arbetare i förebyggande.

CSR, lagen om social jämlikhet och förena arbete och privatliv.

  • rättslig ram för jämställdhet.
  • Införlivandet av kvinnor att arbeta med sina många konsekvenser.
  • Vad organisatoriska och operativa krav och hur man kan närma sig innebär praktisk tillämpning i företag.
  • Andra regler som påverkar social jämlikhet som lagen om social integration av funktionshindrade (LISMI).
  • För företag och stiftelser tillägnad införandet av missgynnade eller löper risk för social utslagning.
  • Utmaningen att integrera arbete, familj och privatliv.
  • Etik i näringslivet. Principer och grundläggande regler.
  • Corporate ansvar att ta hand om miljön och samhället. Politik som gäller.
  • CSR gäller både stora företag, multinationella företag och små och medelstora om samtidigt social åtgärd som ett element som bidrar till CSR och icke-statliga organisationer att utveckla sociala projekt på nationell och internationell nivå.

(*) Programmet innehåll, programmering och material kan drabbas av någon variation av förändringar i akademiska planering.

(*) Ordningen av modulerna är indikativ programmering baseras på huvud.

Karriärmöjligheter

Studierna kommer att ge möjlighet att utveckla din karriär inom olika områden där man kan arbeta med:

  • Human Resources
  • personlig adress
  • HR consulting
  • Professionell förvaltning högpresterande team
  • Utbildning och personalutveckling
  • konflikt chef
  • Personal Urval och utvärdering
  • karriärväg
  • Kompetens och Coaching
  • Planering personal
  • Yrkes Risk Prevention
  • Outsoursig Human Resources
  • Att förena arbete och familjeliv
  • Social Responsibility och affärsetik
  • Head Hunters
Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Öppen antagning
Duration
Varaktighet
9 månader
Deltid
Price
Pris
3,550 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Spain Online
Startdatum : Öppen antagning
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Öppen antagning
Spanien - Spain Online
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan