Magister i sport management på nätet

Allmänt

Programbeskrivning

INTRODUKTION

Huvudsyftet med den Master i Sport Management är att träna dig att använda verktyg som hjälper dig att känna igen affärsmöjligheter, utveckla strategier, förutse förändringar, optimera resurser och analysera information omdömesgillt, utan hinder av tid eller plats och anpassa studietakt till din individuella arbetsbörda och tillgänglighet.

Förkunskapskrav

  • Ha en kandidatexamen, examensbevis eller motsvarande.
  • Har 3 års erfarenhet inom Sports Management.
  • Har utvecklat en karriär som professionell idrottsman.

modalitet

Nätet. Också tillgängligt på campus i Barcelona (på spanska), Amsterdam (på engelska), och även blandas (delvis på campus i Barcelona och på nätet).

AKADEMISK PROGRAM

Du har möjlighet att studera magisterexamen i Sports Management (32 hp) och magisterexamen i Sports Marketing (27 hp), eller så kan du ta moduler Mästarens separat som specialiserade kurser. På så sätt kan du tjäna poäng mot att erhålla magisterexamen i en period av 3 år högst från början av den första modulen.

Denna Master är för dig om:

  • Du är en (fd) idrottsman som söker akademisk utbildning i ledarskap för att ge din karriär en knuff.
  • Du arbetar i en affärsmiljö och vill specialisera sig på sportbranschen.
  • Du vill komplettera din utbildning med en specialiserad forskarexamen i administration och förvaltning av sport.

LÄRANDEMÅL

  • För att förstå och tillämpa strategiskt, global och objektiv vision att sportbranschen ur ett affärsperspektiv.
  • Att skapa nya möjligheter på marknaden genom att tillämpa en entreprenörsanda och en kultur som lutar mot innovation inom idrottsorganisationer.
  • Om du vill använda de mest innovativa lösningar inom sport marknadsföring och bli mer effektiva i varumärkesstrategi och genomförande sponsring.
  • För att detektera de viktigaste faktorerna för att leda professionella team och få bästa möjliga resultat.
  • Att tolka de finansiella rapporterna för en idrottsorganisation och skapa ekonomiska strategier för nya produkter och företag.
  • För att optimera hanteringen av en idrottsanläggning och sportevenemang.

FÖRDELAR

  • Learning 3.0: flexibla scheman, olika lärande och tekniska miljöer.
  • Världsklass fakultet: interaktion med expert professorer och yrkesverksamma från industrin.
  • Samarbetsverktyg, grupparbeten, kommunikation och debatt.
  • Sportbranschen orienterade: närmar sig utbildning från näringslivet till sportbranschen.
  • Lärande baserat på erfarenhet: syftar till att förbättra professionalism.

professionella möjligheter

  • Idrottstävling (professionella idrottslag och arrangörer).
  • Governance (idrottsförbunden och föreningar).
  • Faciliteter och idrottsevenemang (mästerskaps arrangörer, idrottsföreningar).
  • Gemenskaps Sport (stiftelser, kommuner).
  • Sports Consulting (privata företagsinitiativ).
  • Sport journalistik (medier).
  • Marknadsföring och Sponsring (privat och offentliga företag).
Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

The Johan Cruyff Institute is a powerful blend of professors, staff and partners who share a passion for educating the next generation of leaders in the sport business for the benefit of all athletes, ... Läs mer

The Johan Cruyff Institute is a powerful blend of professors, staff and partners who share a passion for educating the next generation of leaders in the sport business for the benefit of all athletes, sport partners, organizations and the students themselves. Läs mindre
Barcelona , amsterdam + 1 Mer Mindre