Magister i spelifiering och transmedia storytelling

IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Magister i spelifiering och transmedia storytelling

IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores

Den spelifiering och tillämpning av metoder spelvärlden på något rekreationsmiljöer är allt fler applikationer och fördelar när det gäller verksamheten och marknadsföring, hälsa, utbildning, människor, etc. Varför är fler och fler företag som satsar och tillämpa denna disciplin.

Mästaren i Gamification och transmedia storytelling presenteras som en komplett utbildning som förenar två komplexa och helt samtida områden: Gamification och transmediality.

I dessa virtuella samarbetsmiljöer är de spel som kommer med olika discipliner runt 4 axel designen minnesvärd upplevelse: bra historier baserade på beslut som fattas av användare räknas; kraftfulla visuella estetiska ackord är utformade för att "målgruppen"; spelelement monteras och slutliga genomförandet plattform avgörs.

Med Master i Gamification och transmedia storytelling du lära känna grunderna i spelifiering och lagar Speldesign och dess tillämpningar till näringslivet, skapa skript transmedia och slutligen att planera, prototiparlo och springa.

spain101

Vad kommer jag lära mig?

Vid slutförandet av Master i Gamification och transmedia storytelling du blir helt kunna:

  • Utforma och genomföra en teknisk plan i Gamification och Trans.
  • Genomföra lojalitetskampanjer på alla plattformar, både analogt och digitalt.
  • Vet lagar "Game Design" för att säkerställa genomförandet av "upplevelser".
  • Ledande innovativa projekt i spelifiering och måluppfyllelsen baserad på belöningar.
  • Öka deltagandet av kunder och användare genom spelmekanik.
  • Förnya och leda förändring i en befintlig verksamhet.

Till den det berör?

Mästaren i Gamification och transmedia storytelling erbjuder utbildning speciellt inriktad på följande profiler:

  • Entreprenörer som vill utveckla nya affärsmodeller, trender och tillämpa specialiserade inom spelifiering.
  • Marknadsförare, UX, kommunikation, design utveckling och söker nya modeller och metoder integrera lojalitet.
  • Chefer och konsulter som söker nya affärsmodeller och tillämpa nya tekniker för att befintliga.
  • Tekniker och ingenjörer som vill expandera sin utbildning och kunskapsområden.
  • Professionell digital miljö.

läroplan

Strukturen och material Master i Gamification och transmedia storytelling är organiserad på följande sätt:

Modul 1. Speldesign

  • Spela och spela. Vad handlar det om? Inte bara videospel. 4 axlar
  • Egenskaper och färdigheter i spelet. Spelare och människor
  • Metrisk. Onboarding och balansering
  • Spelartyper. Användar person. Målgrupp och taxonomi
  • Metrisk. Flow, Maslow och räntekurvan
  • Hjälteresan och Uncanny Valley
  • Fler mätvärden. Pleasures, mekaniska, regler och mål
  • Speldesign att spelifiering. Protokoll. Belöningar. ROI

Modul 2. Miljöer Trans

  • Trans Narratives nycklar
  • Struktur och fall av en transmedia berättande
  • Trans verktyg för att bygga din arkitektur
  • Konsumenten i transmedia eran
  • media och medieinnovation Arkitektur
  • Trans Bible
  • din slutliga tillämpning av transmedia berättande

Modul 3. Guion Nonlinear

  • Dramaturgi och manus
  • Den öppna samordningsmetoden. De grundläggande mekanismerna
  • Den öppna samordningsmetoden. De strukturella mekanismer
  • En sluten metod. Stegen i resan av hjälten och arketyper
  • Från idé till storyboard
  • Den praktiska konstruktionen av skriptet

Modul 4. Speldesign Pro

  • Vad jag ta marknadsföring
  • Vad leder mig spel

Modul 5. Psykologi, serendipity och kreativitet

  • Stunder av insikt. attityder kreativitet
  • Öppning av burken. tankar tekniker
  • Mat för kreativitet. Vad behöver jag för att fortsätta att vara kreativ?
  • Vad händer nu? Utvärdering av idéer
  • Emotion som en kreativ process och objektiv produkt
  • Motiv. Vad bestämmer min motivation och mina användare?
  • Spelifiering som inlärningsprocessen och konditionering

Modul 6. Game

  • Storytelling och analoga spel
  • Logiska och spelmotorer

Modul 7 UX

  • Essentials
  • DCU
  • tekniker jag
  • tekniker II
  • Användarupplevelse I
  • User Experience II
  • iterativ utformning
  • spelande

8. Praktiska tillämpningar modul. spelifiering

  • Trends in spelifiering. Vissa begrepp och verktyg
  • Spelifiering inom medicin, sjukgymnastik, sport och wellness
  • Spelifiering inom Human Resources
  • Spelifiering inom utbildningsområdet
  • Spelifiering inom marknadsföring
  • Spelifiering inom solidaritet, miljö och social medvetenhet
  • Spelifiering inom kultur

9. lekfullt lärande Modul

  • Gamificando i utbildning för HR
  • Vad är att "spelbaserad inlärning"?

10. Prototyping Module och Playtest

  • Introduktion till prototyper
  • grundläggande verktyg
  • Vad, när och hur?
  • avancerade verktyg
  • Låg kostnad prototyper maximal prestanda
  • Slutsatser och rekommendationer för lärdoms

Modulen 11. Tillgänglighet

  • Essentials
  • förordningar
  • Design för alla
  • Verktyg
  • enheter

Mästare Final Project

Denna skola erbjuder program i:
  • Spanish (Spain)
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Okt. 2018
Duration
Varaktighet
750 Öppettider
Heltid
Price
Pris
5,250 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Barcelona, Catalonia
Startdatum : Okt. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Okt. 2018
Spanien - Barcelona, Catalonia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan