Magister i marknadsföring på nätet och webbanalys

IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Magister i marknadsföring på nätet och webbanalys

IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores

Det är för närvarande en stor efterfrågan på personal för högkvalificerade att effektivt hantera de möjligheter som digital marknadsföring erbjuder med specialiserad såsom Traffic Manager, SEO, SEM, Community Manager, analytiker Digital, Mobil och inkommande marknadsföring profiler, som kräver utbildning särskilt på grund av komplexiteten av sina arbetsuppgifter.

Master inom digital marknadsföring med inriktning är ett program för att möta dessa behov, hand stora branschexperter, och där du kommer att lära dig grunderna i digital marknadsföring och du kommer att studera några av de specifika områden där du vill fördjupa.

Efter avslutad Master inom digital marknadsföring, kommer du att ha en djup kunskapsbas inom digital marknadsföring kan fördjupa och specialisera sig på ett område: Web Analytics; spelifiering; Mobil marknadsföring; Google Adwords; e-handel; Inkommande Marketing eller digital kommunikation.

spain101

Vad kommer jag lära mig?

Vid slutförandet av Master i Digital Marketing kommer du att vara helt kunna:

  • Definiera, planera och styra nätet rekryteringskampanjer effektivt.
  • Utför online media planering.
  • Få ut det mesta av online-kanalen för att locka kunder.
  • Använda webbanalys för att driva förändring i online-verksamhet.
  • Definiera, implementera och driva ett webbanalyssystem på ett effektivt sätt.
  • Definiera nyckelfaktorer (KPI) och gör instrumentpaneler.
  • Specialisera professionell att ha fler arbetstillfällen i en av de viktigaste att välja specifika områden: Web Analytics, spelifiering, mobil marknadsföring, SEO, Google Adwords, e-handel, Inkommande marknadsföring eller digital kommunikation.

Till den det berör?

Master inom digital marknadsföring och specialisering ger utbildning speciellt inriktad på följande profiler:

  • Människor som vill veta på djupet de verktyg och strategier SEO web positionering.
  • Ansvarig för marknadsföring och chefer som behöver maximera sina onlineinvesteringar och göra en ordentlig nätet medieplanering.
  • Företagare som vill att deras företag att finnas på nätet på ett effektivt sätt.
  • Yrkesverksamma sociala medier och Community hantering som vill utöka sina kunskaper i de metoder för trafikledning och webbanalys.
  • Kommunikatörer som vill fånga upp den senaste tekniken för att främja webbplatser på Internet.
  • SMF och chefer som vill förbättra sin online-strategi för att komplettera med traditionella handelsstrategier.
  • Webbutvecklare och innehållsskapare som vill utöka sina kunskaper om SEO.
  • Unga akademiker som vill utveckla sin karriär i en värld av Internet, digital marknadsföring och ny teknik.

läroplan

Strukturen och material Master i Digital Marketing & Analytics, Gamification, Mobile, SEO, e-Com, Inbound är Branding organiserad enligt följande:

[Grupp vanligaste materialen: MARKETING DIGITAL]

Modul 1. Online Media Planning

  • Reklam i online media utveckling och trender
  • Online planeringsstrategi
  • Informationskällor och kund-spårning
  • Multichannel analys och skrivningsmodeller

Modul 2. Graphic Advertising Online

  • Effektiv hantering av nätet visa reklam
  • Annonsnätverk, annonsformat och trender
  • Display annonsering med Google visningsannonsverktyget

Modul 3. Sök

  • Sökmotor reklam, definition, egenskaper och trender
  • Definiera mått och mål i SEO och PPC
  • effektiv hantering av betald sökning kampanjer. PPC
  • AdWords Editor
  • I. Inledning SEO sökande
  • SEO II. sökord forskning
  • SEO III. linkbuilding
  • SEO IV. inkommande marknadsföring
  • V. SEO SEO Revision

Modul 4. Social Media

  • sociala nätverk och gemenskap management
  • Att bygga och upprätthålla ett socialt nätverk
  • Kampanjer och sociala mediestrategi
  • Annonsering i sociala nätverk
  • innehåll viralization

Modul 5. E-post och affiliate-nätverk

  • E-postkampanjer, definition och egenskaper
  • Bygga och underhålla kontaktdatabaser
  • Verktyg för e-postkampanjer
  • Skriv e-postmeddelanden som omvandlar
  • affiliate-nätverk

Modul 6. juridiska aspekter

  • Klasser laglighet. integritet på nätet
  • Europeiska och internationella regler

[Gruppspecifika MATERIAL]

Studenten måste välja ett av följande inriktningar:

  • web Analytics
  • Examen: Master inom digital marknadsföring specialiserat på webbanalys
  • inbound Marketing
  • Examen: Master inom digital marknadsföring har specialiserat sig på Inbound Marketing
  • e-handel
  • Examen: Master inom digital marknadsföring har specialiserat sig på e-handel
  • spelifiering
  • Examen: Master inom digital marknadsföring specialiserat på Gamification
  • Mobile Marketing
  • Examen: Master inom digital marknadsföring specialiserat på mobil marknadsföring
  • google Adwords
  • Examen: Master inom digital marknadsföring specialiserat sig på Google Adwords

Mästare Final Project

Denna skola erbjuder program i:
  • Spanish (Spain)
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Okt. 2018
Duration
Varaktighet
750 Öppettider
Heltid
Price
Pris
5,250 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Barcelona, Catalonia
Startdatum : Okt. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Okt. 2018
Spanien - Barcelona, Catalonia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan