Magister i innovation och digital marknadsföring inom turism

IMF Business School Portugal

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Magister i innovation och digital marknadsföring inom turism

IMF Business School Portugal

ucjcplusimfplusith

De viktigaste målen för Master i innovation och digital marknadsföring i turism, är att förbereda de framtida yrkesverksamma inom turistsektorn och anpassa dem till den nya verkligheten i branschen, för att få tillräcklig anpassning till digital bearbetning och integrering av ny teknik.

Med denna utbildning kommer du också lära dig att:

  • Analysera grunderna för en strategisk vision för innovation, studera dess fundamenta analysera konkurrenssituationen så att den studerande att utforma, genomförande och uppföljning av en innovativ strategi för framgång
  • Bedöma lämpligheten en innovativ strategi, analysera marknadsföringsplan som den bygger på, beslutar de lämpligaste kanalerna för digital marknadsföring, etc., vilket säkerställer de önskade resultaten för ditt företag
  • Läs mer om nya marknadstrender, kund och modeller
  • Hjälp införliva den lämpligaste tekniken i affärsprocesser
  • Utvärdera bolagets omvandling till en digital miljö
  • Utveckla och hantera affärsdigitaliseringsprojekt

åtkomst~~POS=TRUNC

Examen eller motsvarande yrkeserfarenhet

mottagare

  • turistnäringen inom områdena management, teknik, försäljning och marknadsföring
  • Företag med anknytning till turism (boende, catering, fritidsaktiviteter, etc.) är intresserade av att uppdatera sin verksamhet
  • Chefer för offentlig förvaltning som stimulerar och främjar turistmål
  • Entreprenörer som vill utveckla eller utvidga sin verksamhet inom turistsektorn
  • unga akademiker inom områdena turism, ekonomi och administration och företagsledning

program

modul I

Digital Innovation i turistsektorn

  1. Context, global marknad och på nätet
  2. Den nya klienten: hur man anpassar sig till olika profiler
  3. Affärsmodeller och digitala processer
  4. Koncept och typer av innovation
  5. Att skapa nya innovativa produkter och tjänster
  6. Tillgänglighet: turism för alla
  7. Hållbarhet, en ny ram

modul II

"Intelligens" i turism

  1. Vad är "intelligens" turist och hur man tillämpa den
  2. Källor: volym, variation, tillförlitlighet, värde och hastighet
  3. Big Data och Open Data - databehandling
  4. Kapacitetsanalys: erhålla ett mervärde

modul III

Den digitala media och reklam: kommunikationsstrategin, Reklam och Grafisk Reklam Dynamics

  1. Reklamen miljö digitala medier
  2. Den digitala displayen reklam
  3. avtalsmodeller
  4. E-postmarknadsföring
  5. Affiliate-marknadsföring

modul IV

Sociala medier och Community hantering

  1. Ekosystemet sociala medier
  2. Kommunikationsstrategi sociala medier
  3. av sociala medier kommunikationsplattformar
  4. Analytisk tillämpas på sociala medier
  5. Community Hantering

modul V

Search Engine Marketing: SEM, SEO och Web Analytics

  1. Drift av sökmotorer
  2. SEO principer
  3. Implementering och drift av PPC kampanjer
  4. Utveckling och test målsidor
  5. webb Analytics

modul VI

Mobile Marketing

  1. Trender inom mobil marknadsföring
  2. Annonsering i mobila miljöer
  3. Marknadsföring via appar
  4. Direct Marketing i Mobile Marketing: koder, kuponger och meddelanden
  5. Plats Marketing i sociala medier och mobil

modulen VII

Content Marketing

  1. Processer och regler för Content Marketing
  2. marknadsföring Storytelling
  3. Bloggosfären och Content Management System (CMS)
  4. Utveckling och underhåll av en blogg 3.0
  5. nätet Videomarketing: från viral till webserie och video
  6. Virtual reality: advergaming och metavärldar
  7. Co-creation, virtuella gemenskaper och wikis
  8. digital och e-learning publikationer: e-bok
  9. Kreativitet tillämpas på marknadsföring
  10. Copyright av Creative Commons

modulen VIII

marknadsföring 360

  1. E-handel och m-handel
  2. direktförsäljning kontra försäljning förmedlade
  3. Revenue management
  4. Spelifiering: hur man kan förbättra up-korsförsäljning
  5. Teknik för management: CMS, BRS, CRS Channel Manager

modul IX

Smart Destination: Smart turistmål (DTI)

  1. Sammanhang och begrepps inställning till DTI
  2. De fyra pelarna i smarta destinationer
  3. Den nya digitala turist i mitten av DTI
  4. Styrning: relationssystem, samarbete och deltagande
  5. Information: mening, ledningssystem och verktyg
  6. Hållbarhet: omfattning, utmaningar och hanteringsverktyg
  7. Infrastruktur, teknik och nätverk. samarbetsplattformar
  8. Processer för att nå en DTI: diagnos, strategi och handlingsplaner. Uppföljning, utvärdering och indikatorer

modul X

Work Mästare Final

Naturligtvis

English Course

Grundläggande Pre-mellanprodukt, medel eller avancerad
Studenten kan välja en av fyra nivåer

metodik

Mästaren i digital marknadsföring och innovation i turism erbjuder ett fullt flexibelt tillvägagångssätt skräddarsys efter dina behov, oavsett geografiskt läge eller tid tillgänglighet.

E-Learning metodik: Allt innehåll kommer att finnas tillgänglig i universitets virtuella campus 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, utan skyldighet tid vilket gör den mycket flexibel. Således blir det lätt att förena en aktiv yrkesliv med akademisk excellens.

Allt innehåll uppdateras med teknisk precision, de är lätta att förstå och har en tydlig praktisk inriktning.

IMF Business School gör tillgängliga för sina studenter:

  • personliga tutorials (chat, telefon, e-post)
  • webinars
  • Debatter och diskussionsgrupper genom forum och chattar
  • tester självbedömning
  • Fallstudier och dokumentation
  • virtuellt bibliotek

utvärdering

Kontinuerlig bedömning eftersom det förskott i studien Master i innovation och digital marknadsföring i turism. Varje modul bedöms genom en kombination av online-undersökningar och utveckling av fallstudier.

handledare

Medhjälparna panel kursen bildas främst av professionella från företag och den akademiska världen, som kan ge eleverna verkliga arbetserfarenhet och praktiska exempel på grund av sin erfarenhet av verksamheten.

Ladda ner innehåll för att möta handledare Panelen.

karriär~~POS=TRUNC

Jobb i Auge

Den första studien om ekonomisk Scan aktivitet i Spanien visar att endast en av tre spanska företag är beredda att ta itu med den digitala omvandling som krävs för att leda marknaden; representerar sektorn för turism i Spanien ungefär 11,54% av BNP (enligt uppgifter från Exceltur), de behöver personal som kan göra denna omvandling.

I slutet av vår Mästare, kommer att vara beredda att fungera som:

  • Director och chef i turismföretag
  • Business Development Officer
  • Kommersiella och / eller marknadsföring i turismföretag
  • Ansvarig för Canal Digital i turismföretag (e-handel, Community Manager, Revenue Manager, Social Media Manager)
  • Avdelningar CRM och Customer Direkt förvaltning
  • ansvarig för turistprodukter
  • I Projektledare & D i turismföretag
  • Stugor ansvarsfullt

Job Fair och utbildning

IMF Business School, har en portal sysselsättning och utbildning tillgänglig för alla elever i denna utbildning.

Bland de företag som IMF håller partnerskap och avtal utbildningssamarbete för bildandet av jobb, bland annat:

turism-partners-bag
Denna skola erbjuder program i:
  • Portuguese (Brazil)
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Öppen antagning
Duration
Varaktighet
720 Öppettider
Deltid
Information
Deadline
Locations
Portugal - Portugal Online
Startdatum : Öppen antagning
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Öppen antagning
Portugal - Portugal Online
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan