$close

Filter

Visa resultat

Se forskarstudier i Internationell förvaltning i Japan nätbaserade 2022

Ett masterprogram är ett utbildningsprogram som kräver att man slutför kurser, praktisk träning och en uppsats för att få sin examen. Med en MSc har studenter möjlighet att specialisera sig inom ett ämne de själva väljer.De som vill avancera sin akademisk utbildning kan överväga att komplettera med en kurs i internationell management. Med sina tvärvetenskapliga aspekter kan denna typ… Läs mer

Ett masterprogram är ett utbildningsprogram som kräver att man slutför kurser, praktisk träning och en uppsats för att få sin examen. Med en MSc har studenter möjlighet att specialisera sig inom ett ämne de själva väljer.

De som vill avancera sin akademisk utbildning kan överväga att komplettera med en kurs i internationell management. Med sina tvärvetenskapliga aspekter kan denna typ av kurs gynna studenter från olika ämnesområden och kan ge dem ett bredare perspektiv på management och dess tillämpningar.

Japan har en av de starkt integrerade system för högre utbildning i Asien. Japans inställning till naturvetenskap och teknik är högt värderade alltså deras utbildningsnivå mycket strukturerad från barndomen till primär genom sekundära till tertiära nivåerna. Med 126 miljoner människor som bor i Japan har ett kulturellt rik miljö. Greater Tokyo-området är det största storstadsområdet i världen, med över 30 miljoner invånare.

Kontakta universitet Topp MSc-examina i Internationell förvaltning i Japan Nätbaserad 2022

Läs mindre
Fler alternativ inom detta ämnesområde: 
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
  • Rekommenderade Senaste Titel
  • Rekommenderade
  • Senaste
  • Titel
United International Business Schools
Tokyo, Japan +8 Mer

Efter framgångsrikt slutfört studieprogrammet får studenterna en internationell privat online-magisterexamen i marknadsföringsutbildning som delas ut av skolans huvudkontor i ... +

Efter framgångsrikt slutfört studieprogrammet får studenterna en internationell privat online-magisterexamen i marknadsföringsutbildning som delas ut av skolans huvudkontor i Zürich, Schweiz, baserat på rekommendationen från fakulteten på de lokala campus där poäng förtjänades. -
MSc
Deltid
2 år
Engelska
Internet