MSc strategisk marknadsföring
London School of Planning and Management
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
12 - 18 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 7 950 / per course *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Avgiften betalas i månads- eller kvartals- eller halvårsvisa avbetalningar
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Få insikter i marknadsföringsvärlden, med dess etiska och samhälleliga konsekvenser.
Du kommer att studera grundläggande marknadsföringsområden, inklusive marknadsundersökningar, köparbeteende, varumärke och analys.
Du täcker också principerna för design, kreativitet och innovation samt global marknadsföringshantering. Ett framgångsrikt slutförande av denna kvalifikation kommer att utveckla elevernas strategiska marknadsföringshantering, konsumentbeteende och varumärkesförmåga och deras förmåga att fokusera på kraven för att genomföra en organisations strategi.
Nyckelfakta
- Fullt erkänd och globalt accepterad examen.
- Vår kurs är mest relevant och utformad enligt behoven och kraven hos dagens företag världen över.
- Med fördelen att studera på jobbet, när som helst och var som helst, får du kostnadsfördelar och samma examen som ges till heltidsstudenter på universitetets campus.
- Enkla och prisvärda betalningsplaner
Varför välja den här LSPM ?
- Din kvalifikation är erkänd och accepterad över hela världen.
- Vår läroplan hjälper dig att utveckla kritiskt tänkande, exceptionell förvaltningskunskap och kulturell medvetenhet.
- Upplev online-tidstudier som aldrig förr med våra specialbyggda smarta lärverktyg som ger dig fördel av att studera när som helst och var som helst.
- Bli en del av en elitkull av begåvade affärsstudenter och utveckla ett värdefullt och inflytelserikt globalt nätverk med hjälp av LSPM onlinegemenskap.
Antagningar
Läroplan
MSc Strategic Marketing består av 6 obligatoriska enheter och dissereringsarbete för totalt 180 poäng.
Obligatoriska enheter
Steg 1 (nivå 7-examensstadiet - 120 hp)
- Samtida frågor och marknadsföringsprinciper (20 hp)
- Konsumentbeteende och marknadskommunikation (20 hp)
- Marknadsföring av digitala och sociala medier (20 hp)
- Samtida utmaningar och strategisk marknadsföring (20 hp)
- Strategisk varumärkesledning (20 hp)
- Marknadsforskningsprojekt (20 hp)
[Framgångsrik slutförande av etapp 1 leder till progression till etapp 2]
Steg 2 (universitetssteg)
- Avhandlingsprojekt
[Framgångsrik avslutning av etapp 2 leder till tilldelning av examen av universitetet]
Bedömning och verifiering
Alla enheter inom denna kvalifikation utvärderas internt och verifieras externt av det tilldelande organet. Kvalifikationerna hänvisas till kriterier baserat på uppnåendet av alla angivna lärandemål.
För att uppnå ett "godkänt" för en enhet måste eleverna tillhandahålla bevis för att visa att de har uppfyllt alla läranderesultat och uppfyller de standarder som anges av alla bedömningskriterier.
Programresultat
Målet med detta program är att ge eleverna färdigheter och förståelse inom marknadsföring och varumärke som är i linje med bra strategiskt beslutsfattande för att upprätthålla organisationers konkurrensfördelar.
Eleverna skaffar sig kunskap genom en integrerad teori inom marknadsföring, varumärkesbyggande av konsumentbeteende och digital kommunikationshantering och praktik med hjälp av realtidsaktiviteter.