Läs den officiella beskrivningen

SPECIALISERING: E-BUSINESS

Master alla områden relaterade till kundrelation (e-CRM), distribution (e-retail) och naturligtvis till digital kommunikation baserad på generering av e-rykte, e-buzz, etc.).

Varför välja Master of Science (MSc) E-Business av ISG?

I en omvandlingskontext där ISD har blivit en transversell och strategisk funktion hos företaget är det viktigt att de andra funktionerna också omfattar den digitala omvandlingen. Vår träning uppfyller detta behov genom att föra de färdigheter som är dedikerade till webbenen.

  • Utveckla yrkesutbildning kring nya yrken och nya användningar av webben och mobilen, pelarna i det digitala ekosystemet
  • Stödja ett företags globala strategi genom att integrera webben i marknadsföringsblandningen
  • Vet hur man identifierar de mest lämpliga verktygen och färdigheterna i samband med företagets digitala strategi
  • Att kunna utveckla en sammanhängande och operativ strategi veta hur man använder alla digitala spakar för att skapa en ekonomisk aktivitet

Kursens kurs

Tolv månaders fördjupning i webens värld genom fallstudier, workshops och transversella projekt som ska genomföras i grupp eller individuellt.

Färdigheter och mål för utbildning

  • Mera nya affärsfärdigheter som kommer att fungera både i byrån och annonsören
  • Stödja företagets övergripande strategi genom att integrera webben i marknadsföringsblandningen
  • Vet hur man identifierar de mest lämpliga verktygen och färdigheterna i samband med företagets digitala strategi
  • Att veta hur man avvisar en sammanhängande och operativ strategi
  • Definiera webbstrategin: utveckla handlingsplanen, övervaka genomförandet av projekt, utveckla strategisk och konkurrenskraftig intelligens, mäta effektiviteten av åtgärder
  • Hantera kreativa brev och redaktionella policyer
  • Innehållsskapande

Programmets särdrag

  • Aktiv pedagogik genom projekt för att realisera
  • Samarbeta genom regelbundna forum och virtuella klasser
  • Dedikerad pedagogisk chef för den goda genomförandet av programmet

Utbildningsprogram

marknadsföring

  • diagnos
  • Förstå och känna dina kunder
  • Hantera missnöjda kunder
  • Digital strategi
  • Kommunikation 360 och E-kommunikation

innovation

  • Konstgjord intelligens och värdeskapande av kunder
  • Datavisualisering
  • Programmeringsgrunder

digital

  • Sociala medier och publiceringsstrategier
  • Från social marknadsföring till socialt företagande
  • Web

Online kurser i samband med varje fallstudie och projekt tillåter lärande och prestation av leveransbar

För varje tema som arbetar i en grupp måste eleven lämna in en videoredigering.

EVALUERINGS- OCH CERTIFIERINGSPROCEDURER

  • De färdigheter som förvärvas eller konsolideras utarbetas steg för steg och i grupper, kontextuellt i form av fallstudier, från transversala projekt till slutprojekt.
  • Intermediate utvärderingar om videoredigering, korrigerad och validerad av experthögtalare
  • Varje projekt ger upphov till ett slutligt försvar av juryen.

Villkor för antagning

DENNA UTBILDNING ÄR TILLGÄNGLIG

  • BAC 2 validerad inom marknadsföring och kommunikation
  • Sökande som kan förbättra sin yrkeserfarenhet genom ett VAP (Validering av professionella förvärv)

CPF-kod

10003

Program undervisas på:
Franska

Se 7 fler kurser från IONISx »

Senast uppdaterad July 22, 2018
Denna kurs är Online
Startdatum
Okt. 2019
Jan. 2020
Duration
12 månader
Heltid
Pris
9,000 EUR
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Okt. 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Jan. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Okt. 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum

Jan. 2020

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum