Keystone logo

3 Online MBA Program i Media 2024

Filter

Filter

  • MBA
  • Journalistik och masskommunikation
  • Media
Studiefält
  • Journalistik och masskommunikation (3)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Online MBA Program i Media

Studenter som bedriver ledande befattningar på hög nivå jobbar ofta för att göra examen med en Master of Business Administration (MBA). Vanligtvis ta mellan ett till två år beroende på programmet, kan den här graden vara till hjälp när man bedriver en ledarkarriär i antingen den offentliga eller privata sektorn.

Vad är en MBA i media? Kandidater som fullgör denna examen har vanligtvis kunskap och expertis att utveckla och leda affärsverksamhet för en medieavdelning eller ett företag. Kurser täcker förvaltningsämnen relaterade till journalistik, marknadsföring på nätet, masskommunikation i reklam, sändning, publicering och PR. Specialiteter kan omfatta utveckla och hantera artister eller företag i media, mobilappar, interaktiva och förstorade verklighetsupplevelser, konsumenttrender och kulturens påverkan på marknadsföringskommunikation.

Att tillämpa marknadsföringskoncept och tekniker hjälper ofta studenterna att sälja allt från idéer till produkter. Starka kommunikationsförmåga är tillämpliga både i personliga och professionella miljöer, och att förstå konsumenttrender kan vara till nytta vid planering av nya affärsföretag.

Kostnaden för att få en MBA-examen skiljer sig beroende på huruvida graden tar ett eller två år för att slutföra och om eleverna är närvarande på heltid eller deltid som en del av ett verkställande program. Universitetets plats kan också påverka undervisning och avgifter.

En MBA i Media öppnar ofta en rad karriärmöjligheter för studenter. Vissa väljer att bli marknadsförare eller media direktörer för reklam eller kreativa organ. Andra kan hitta karriärer som senior media analytiker, sökmotor marknadsföring programchef, verkställande direktör för media relationer, varumärkeschef, händelsekoordinator, marknadsföring strategi konsult, vice vd för marknadsföring eller chef för digital innehållsstrategi. De som tycker om att skriva väljer ofta positioner som journalist, seniorredaktör för tryck eller online-publikationer eller marknadsföringskommunikationsdirektör.

De som är intresserade av mediehantering råds ofta till forskningsprogram över hela världen för att hitta en skola som specialiserar sig i deras föredragna specialitet. Online-alternativ kan passa arbetspersonal med upptagna scheman. Sök efter ditt program nedan och kontakta direkt tillträdeskontoret för den skola du vill ha genom att fylla i ledningsformuläret.