MBA – Hospitality and Tourism Management (16 månader online)
Rushford Business School
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Online
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
12 - 16 månader
Takt
Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Området Hospitality Management kräver ett extremt fokus på kundservice och tillfredsställelse samtidigt som man upprätthåller en lönsam verksamhet. Besöksnäringen och turismsektorn är en mycket mångsidig och omfattande sektor som inkluderar ett stort antal industrier som arbetar tillsammans för maximalt värdeskapande. Detta system inkluderar hotell, restauranger, flygbolag, resebyråer, kongresscenter, transportföretag, kryssningsföretag, etc. Denna sektor har vuxit kraftigt under åren och erbjuder utmärkta ingångar för stora karriärer. Denna sektor är också känd för accelererad tillväxt och utveckling för smarta och hårt arbetande talanger.
Hotell- och turismföretag antar nyare teknik och varje del av branschen genomgår innovation. Det här är en fantastisk möjlighet för nya deltagare eller erfarna proffs att förstå vad den här branschens behov kommer att vara när den fortsätter att växa. Rushford MBA i Hospitality and Tourism Management lägger särskild tonvikt på innovation och nyare teknologier som används i den här branschen så att våra studenter kan differentiera sig när de tar på sig sina roller i denna högt efterfrågade högbelöningsindustri.
Rushford erbjuder erkännande av tidigare erfarenhet (RPE) och därför är en formell kandidatexamen inte obligatorisk för att komma in i detta program.
Ackreditering
EduQua-certifierad schweizisk institution
Rushford Business School s certifierad av EduQua, en schweizisk kvalitetsmärkning för vidareutbildningsinstitutioner. EduQua är ett ackrediteringsorgan som erkänns och stöds av den schweiziska konfederationens regering.
EduQua är den första kvalitetscertifieringen för offentliga och privata utbildningsinstitutioner i Schweiz och erkänns, stöds och godkänns av följande organisationer:
- schweiziska federala regeringen
- Schweiziska konferensen för kantonala utbildningsministrar (EDK)
- Statssekretariatet för ekonomi (SECO)
- Swiss Conference for Professional Training Department (SBBK)
- Swiss Association of Employment Departments (VSAA)
- Schweiziska federationen för vuxenutbildning (SVEB)
Ackrediteringsrådet för handelshögskolor och program
Rushford Business School är medlem i "Accreditation Council for Business Schools and Programs (ACBSP)
ACBSP är det enda globala ackrediteringsorganet som ackrediterar företagsprogram på associerade, baccalaureate och forskarutbildningsnivåer över hela världen sedan 1988. Rushford Business School är en del av ett medlemskap som sträcker sig till mer än 60 länder. ACBSP-medlemmar är bland de bästa utbildarna inom sina respektive områden, intresserade av att lära sig innovativa undervisningsmetoder, förbättra leveransen av affärsutbildningsprogram och skapa värde för sina elever.
FN:s principer för ansvarsfull ledningsutbildning (PRME)
Rushford Business School är en stolt anhängare och undertecknare av FN:s principer för ansvarsfull ledningsutbildning (UN PRME). PRME är ett initiativ från United Nations Global Compact som grundades 2007 som en plattform för att uppmuntra och öka medvetenheten och integrationen av hållbarhet i handelshögskolor runt om i världen.
Idag är PRME den största samordnade insatsen mellan världens handelshögskolor och FN. Rushford Business School blev PRME-undertecknare 2020. Som skola förstår vi privilegiet och ansvaret att tillhandahålla utbildning av hög kvalitet som ger elever den kunskap och de verktyg de behöver för att lyckas, förändra liv och förändra samhällen.
International Accreditation Council for Business Education (IACBE)
Rushford Business School är medlem i "International Accreditation Council for Business Education (IACBE)"
IACBE ackrediterar affärsprogram som leder till examina på associerad-, kandidat-, master- och doktorsnivå vid institutioner för högre utbildning över hela världen. Alla leveranssätt, campus, platser och instruktionsplatser, såväl som alla affärsprogram oavsett examensnivå, kommer normalt att inkluderas i IACBE-ackrediteringsgranskningen.
schweizisk högre utbildningsinstitution
Rushford Business School är en godkänd eftergymnasial högskoleinstitution med behörighet att tilldela privata examina i Schweiz.
Studieavgift för programmet
Programresultat
Rushford MBA med specialisering i Hospitality and Tourism Management förbereder dig för att lyckas som chef och ledare inom hotell- och turismföretagen. Chefer inom dessa sektorer förväntas ha en grundlig förståelse för hur de olika komponenterna och sektorerna möts för att erbjuda övertygande alternativ till kunderna. Även om det kan finnas ytterligare specialiseringar som mat- och cateringhantering, hotellledning, reseledning etc., efter att ha erhållit MBA, erbjuder MBA i sig en heltäckande översikt över hela branschen från ände till slut. Tillsammans med Rushfords centrala MBA-läroplan ger denna MBA en grundlig affärsutbildningserfarenhet till studenter och yrkesverksamma som vill göra en framgångsrik karriär i denna bransch.
Karriärmöjligheter
Gästfrihets- och turistsektorerna har vuxit mycket högre jämfört med många andra branscher och tillväxten har ökat över marknadsgenomsnittet. Detta ger en stabil industri med betydande möjligheter för tillväxt och välstånd.
Studenter som slutför detta MBA -program kan antingen gå in i nya spännande roller inom denna bransch och sedan få en betydande fördel för sig själva baserat på sin utbildning. För proffs erbjuder detta MBA -program en möjlighet att anta en formell titel samt en synlig förbättring av ditt ledarskap och ledarprestanda som skapar förtroende för din ledning för att erbjuda dig roller med större ansvar.
Några av de vanliga roller som antas efter avslutad MBA-program är:
- Hospitality Manager
- Mat-och dryckansvarig
- Kundservicechef
- General Manager
- Front Office Manager
- Resebyrå
- Eventplaneringschef
- Turism Marknadschef
Läroplan
Rushford Online MBA-programmet i Hospitality and Tourism Management består av totalt 28 kurser och varje kurs varar cirka 2-3 veckor. Varje kurs omfattar 4-6 högskolepoäng. Studenter måste slutföra 18 kärnkurser, 5 av de 10 valbara kurserna och ett slutstensprojekt för att tjäna totalt 90 ECTS för att bli berättigade till MBA i Hospitality and Tourism Management-priset.
|
|