MBA i marknadsföring
ESPM – Brasil
Nyckelinformation
Campus läge
São Paulo, Brasilien
språk
Portugisiska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
4 terminer
Takt
Deltid
Studieavgifter
BRL 722 / per month *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* upp till 35 delbetalningar på 722,18 BRL + 1 delbetalningar på 795,03 BRL
Introduktion
MBA i marknadsföring syftar till att utbilda chefer inom områdena marknadsföring och strategi för att arbeta i organisationer av olika storlekar och sektorer, vilket gynnar utvecklingen av en vision av marknadstrender som leder till effektivt ledningsbeslut och utveckling av chefsattityder förenliga med Filosofin att fokusera på marknad, etik och företagsansvar.
Antagningar
Läroplan
vad kommer du att lära dig
Ämnesläroplanen är baserad på en läroplan som omfattar de huvudsakliga marknadsföringsaspekterna, som kulminerar i utarbetandet av en marknadsplan, där studenten tillämpar de teoretiska och praktiska kunskaper som byggts upp i klasserna.
Marknadsföringsstrategi
- Grundläggande för marknadsföring
- Strategisk marknadsföring
- Teknik tillämpad på marknadsföring och big data
- Marknadsundersökning
- Konsumentbeteende
- Neurovetenskap tillämpas på marknadsföring
Marknadsföringsmix
- Produkt och varumärke
- Tjänster Marknadsföring
- Kundupplevelse
- Shopperbeteende och omnikanal
- Kommunikation och digital marknadsföring
- Prishantering
Ledarförmåga
- Marknadsföringsmått
- Personalledning och ledningsförmåga
- Grunderna i ekonomisk förvaltning
- Ekonomi tillämpas på marknadsföring
- Innovation och agila metoder
- Nya affärsmodeller och Startup Mindset
- Environment, Social & Governance (ESG)
Tankekonsolidering
- Business Games (Markstrat eller Simulator)
Marknadsplan – Applied Completion Project (PCA)
Utöka, organisera och fördjupa kunskapen om huvudkoncepten som ingår i utarbetandet av en marknadsplan. Möjliggöra assimilering och ordning av kunskap om processen för att utarbeta en marknadsföringsplan.
Under handledning av en rådgivande professor kommer studenten att utveckla ett projekt med praktisk tillämpning av de teoretiska referenser och metoder som behandlas under kursen, som kan tillämpas på sin arbetsplats eller till och med syfta till entreprenörskap.
*I slutet av kursen kommer studenterna att presentera kursavslutningsarbetet (TCC) personligen för en panel av professorer. Presentationen äger rum på en av ESPM-enheterna, i São Paulo, Rio de Janeiro eller Porto Alegre.
Galleri
Idealiska studenter
alumnprofil
Utexaminerade från MBA i marknadsföring förväntas ha följande kvalifikationer:
- Analysera faktorer i marknadsföringsmiljön som påverkar en organisations verksamhet och identifiera möjligheter till prestationsförbättringar
- Utveckla konsekventa marknadsföringsstrategier och åtgärder som genererar konkurrensfördelar för organisationen och som är meningsfulla för kunderna.
- Hantera tvärfunktionella team, uppmuntra deras utveckling med etiska och ansvarsfulla attityder i personalhanteringsprocesser.
- Analysera data och resultat objektivt
- Välj, föreslå och implementera marknadsföringsmått som är lämpliga för varje företags och företags sammanhang.
för vem det är avsett
Riktar sig till utexaminerade inom vilket kunskapsområde som helst och till entreprenörer som arbetar eller behöver fördjupa sina kunskaper inom marknadsföringsområdet, i syfte att vidga sina perspektiv på analys av affärssituationer och beslutsfattande.