Read the Official Description

Eller vad vill du lära dig?

För att avsluta eller MBA i Digital Marketing kommer du att kunna:
  • Direktör och förvaltning av företag corporations digitais.
  • Omforma ett traditionellt företag.
  • Lås upp strategier för eskalabilitet och tillväxt .
  • Inkorporera innovation , teknik och automatisering av affärs- och värdekedjor.
  • Integrera inovação ingen affärsmodell: öppen innovation .
  • Använd digitala marknadsstrategier och mer adekvat försäljning.
  • Inkorporera eller eletrônico comércio ea totalidade dos kanais de distribução nas operaciones.
  • Applicera teknikerna för Comunicação e Relações Públicas e Social Media Optimization .
  • Använd metoderna Ågeis e Scrum .

Att styras?

En MBA i digital marknadsföring och specifikt riktade till följande profis:
  • Entreprenörer som vill mäta sin utbildning för att starta egna affärsprojekt.
  • Entreprenörer som vill att deras företag ska ha en boa närvaro på internet, dra nytta av allt eller potentiell digital värld.
  • Entreprenörer eller framtida affärsmän som vill ha en mer företagande profil, lämnar kockar och blir ledare inom sina företag eller företag.
  • Chefer som vill integrera processer för innovation och förändringar i sina företag, eller komplettera strategiska strategier med digitala marknadsstrategier.
  • Ledare för PME, unga entreprenörer och re-utbildade som vill utöka sin kunskap i en grundläggande aspekt som inte erbjuder nenhuma från traditionella handelshögskolor: att lära sig att börja.

Undersökningsplaner

En MBA i Digital Marketing är organiserad på följande sätt:

Modul 1. Digital strategi

  • Strategia nas mdias digitais, evolção e tendências
  • En strategi för Social Media Marketing och dess länk till en global strategi
  • Revision av Marknadsföring och Mídias Sociais e criação do plano de Marketing Digital och Social Media
  • Praktiskt fall

Modul 2. Sökare

  • Introducão ao marknadsföring av Busca e keyword research
  • Seo på sidan
  • Seo utanför sidan
  • Praktiskt fall

Modul 3. Analytisk trafik

  • Planejamento e metrics
  • e-postmarknadsföring
  • Introducão à web analytics
  • Praktiskt fall

Modul 4. Sociala nätverk (även imagem)

  • Andra resurser: plattformar för nätverkscriação, wikis, bloggar och microblogging
  • Facebook, Twitter, Linkedin
  • YouTube, Instagram
  • Praktiskt fall

Modul 5. Sociala annonser e Innehåll

  • Sälj nas sociala nätverk: sociala annonser
  • Construção de mensagens que transformam. berättande
  • inkommande marknadsföring
  • Praktiskt fall

Modul 6. Reputação

  • Marknadsföring av värden. Transforma tua marca num agent för social förändring och lockade kunder
  • Gemenskapsförvaltningen
  • Reputera online coorporativa
  • Praktiskt fall

Modul 7. Criatividade

  • Usabilidade e Persuabilidade
  • Avelsstrategi I
  • Avelsstrategi II
  • Praktiskt fall

Modul 8. IoT / ecommerce

  • Grundläggande och typologier av e-handel
  • Mobil marknadsföring
  • Internet-apparater
  • Praktiskt fall

Modul 9. Lean Startup

  • Lean Startup och kundutveckling I
  • Kundutveckling II e Negócio Model
  • Viável Minimum Produto
  • Praktiskt fall

Modul 10. Agil Product Development

  • Desing Thinking
  • Problemlösning
  • Agile
  • Praktiskt fall

Modul 11. Marknadsföring

  • Marknadsföring: Strategier och ferramenter för o sucesso
  • Direção de marketing na empresa: Implantação do plano de marketing
  • Distribution / Retail / Implantação
  • Praktiskt fall

Modul 12. Kunder e Comercialização

  • Försäljningsprinciper
  • Tekniker av venda, negociação, apresentação e storytelling
  • Vendas and Distribuição Planer
  • Praktiskt fall

Modul 13. Inkommande marknadsföring

  • Inkommande marknadsföring: Marketing Advertising. Ett sätt att locka kunder.
  • Atração Marketing
  • Automation Marketing
  • Praktiskt fall

Modul 14. Utgående marknadsföring

  • Interaktiv marknadsföring
  • e-handel
  • Mobil marknadsföring
  • Praktiskt fall

Modul 15. Analytics och UX

  • Business Analytics
  • Gestão data driven e BI-modeller
  • Customer Experience
  • Praktiskt fall

Modul 16. Lançamento

  • Tillväxtstrategi
  • Tillväxthackning
  • Sales Hacking
  • Praktiskt fall

Projeto Final de Mestrado

För att avsluta din träning måste du utföra en Trabalho eller Projeto de Contrato de Curso.

* Eller ett program kommer givetvis att kunna byta modificações for atualização e melhora.

Program taught in:
Spanish (Spain)

See 13 more programs offered by IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores »

Last updated January 7, 2019
Denna kurs är Online
Startdatum
Maj 2, 2019
Duration
750 Öppettider
Heltid
Pris
5,750 EUR
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Maj 2, 2019
Slutdatum
Application deadline

Maj 2, 2019

Location
Application deadline
Slutdatum