Eller vad vill du lära dig?

För att avsluta eller MBA i Digital Marketing kommer du att kunna:
  • Direktör och förvaltning av företag corporations digitais.
  • Omforma ett traditionellt företag.
  • Lås upp strategier för eskalabilitet och tillväxt .
  • Inkorporera innovation , teknik och automatisering av affärs- och värdekedjor.
  • Integrera inovação ingen affärsmodell: öppen innovation .
  • Använd digitala marknadsstrategier och mer adekvat försäljning.
  • Inkorporera eller eletrônico comércio ea totalidade dos kanais de distribução nas operaciones.
  • Applicera teknikerna för Comunicação e Relações Públicas e Social Media Optimization .
  • Använd metoderna Ågeis e Scrum .

Att styras?

En MBA i digital marknadsföring och specifikt riktade till följande profis:
  • Entreprenörer som vill mäta sin utbildning för att starta egna affärsprojekt.
  • Entreprenörer som vill att deras företag ska ha en boa närvaro på internet, dra nytta av allt eller potentiell digital värld.
  • Entreprenörer eller framtida affärsmän som vill ha en mer företagande profil, lämnar kockar och blir ledare inom sina företag eller företag.
  • Chefer som vill integrera processer för innovation och förändringar i sina företag, eller komplettera strategiska strategier med digitala marknadsstrategier.
  • Ledare för PME, unga entreprenörer och re-utbildade som vill utöka sin kunskap i en grundläggande aspekt som inte erbjuder nenhuma från traditionella handelshögskolor: att lära sig att börja.

Undersökningsplaner

En MBA i Digital Marketing är organiserad på följande sätt:

Modul 1. Digital strategi

  • Strategia nas mdias digitais, evolção e tendências
  • En strategi för Social Media Marketing och dess länk till en global strategi
  • Revision av Marknadsföring och Mídias Sociais e criação do plano de Marketing Digital och Social Media
  • Praktiskt fall

Modul 2. Sökare

  • Introducão ao marknadsföring av Busca e keyword research
  • Seo på sidan
  • Seo utanför sidan
  • Praktiskt fall

Modul 3. Analytisk trafik

  • Planejamento e metrics
  • e-postmarknadsföring
  • Introducão à web analytics
  • Praktiskt fall

Modul 4. Sociala nätverk (även imagem)

  • Andra resurser: plattformar för nätverkscriação, wikis, bloggar och microblogging
  • Facebook, Twitter, Linkedin
  • YouTube, Instagram
  • Praktiskt fall

Modul 5. Sociala annonser e Innehåll

  • Sälj nas sociala nätverk: sociala annonser
  • Construção de mensagens que transformam. berättande
  • inkommande marknadsföring
  • Praktiskt fall

Modul 6. Reputação

  • Marknadsföring av värden. Transforma tua marca num agent för social förändring och lockade kunder
  • Gemenskapsförvaltningen
  • Reputera online coorporativa
  • Praktiskt fall

Modul 7. Criatividade

  • Usabilidade e Persuabilidade
  • Avelsstrategi I
  • Avelsstrategi II
  • Praktiskt fall

Modul 8. IoT / ecommerce

  • Grundläggande och typologier av e-handel
  • Mobil marknadsföring
  • Internet-apparater
  • Praktiskt fall

Modul 9. Lean Startup

  • Lean Startup och kundutveckling I
  • Kundutveckling II e Negócio Model
  • Viável Minimum Produto
  • Praktiskt fall

Modul 10. Agil Product Development

  • Desing Thinking
  • Problemlösning
  • Agile
  • Praktiskt fall

Modul 11. Marknadsföring

  • Marknadsföring: Strategier och ferramenter för o sucesso
  • Direção de marketing na empresa: Implantação do plano de marketing
  • Distribution / Retail / Implantação
  • Praktiskt fall

Modul 12. Kunder e Comercialização

  • Försäljningsprinciper
  • Tekniker av venda, negociação, apresentação e storytelling
  • Vendas and Distribuição Planer
  • Praktiskt fall

Modul 13. Inkommande marknadsföring

  • Inkommande marknadsföring: Marketing Advertising. Ett sätt att locka kunder.
  • Atração Marketing
  • Automation Marketing
  • Praktiskt fall

Modul 14. Utgående marknadsföring

  • Interaktiv marknadsföring
  • e-handel
  • Mobil marknadsföring
  • Praktiskt fall

Modul 15. Analytics och UX

  • Business Analytics
  • Gestão data driven e BI-modeller
  • Customer Experience
  • Praktiskt fall

Modul 16. Lançamento

  • Tillväxtstrategi
  • Tillväxthackning
  • Sales Hacking
  • Praktiskt fall

Projeto Final de Mestrado

För att avsluta din träning måste du utföra en Trabalho eller Projeto de Contrato de Curso.

* Eller ett program kommer givetvis att kunna byta modificações for atualização e melhora.

Program undervisas på:
Spanish (Spain)

Se 13 fler kurser från IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores »

Senast uppdaterad January 7, 2019
Denna kurs är Internet
Startdatum
Duration
750 Öppettider
Heltid
Pris
5,750 EUR
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum