Read the Official Description

presentation

De säger att när du redan har misslyckats i ett första företag är du bättre förberedd för nästa. Och det är sant för att du har samlat erfarenhet och lärt dig av dina misstag. Och ett av de vanligaste misstag som görs av företagare är inte väl förberedd för att lösa problemen du kommer att möta.

I MBA för entreprenörer, skapad i samarbete med Seedrocket, hjälper vi dig att få erfarenhet och kunskap för att öka och påskynda din Start, jobba inom ett företagande ekosystem och lära av erfarenheterna från kända mentorer som hjälper dig att utveckla och påskynda tillväxten av ditt företag.

Efter avslutad MBA i Digital Entrepreneurship kommer du att kunna utveckla och validera din idé och affärsmodell, föreslå en tillväxtstrategi för företag och lära sig de färdigheter och förmågor som är viktiga för att lyckas i ett teknologibaserat och internetbaserat företag. För detta kommer vi att använda en 100% praktisk metodik med vilken du kommer att tillämpa det du lär dig till ditt företag.

Vad ska jag lära mig?

Efter avslutad magisterexamen i entreprenörskap inom företagsekonomi kommer du att vara fullständigt kapabel att:
  • Genomföra med garantier för framgång.
  • Applicera agila metoder: Lean Startup, Scrum, Open Innovation , etc.
  • Skapa ditt eget företag, från uppfattningen av idén till dess genomförande.
  • Känn de grundläggande aspekterna av ekonomisk och finansiell strategisk planering.
  • Applicera " Företagens entreprenörskap " i din organisation.
  • Förstå de nya internet affärsmodellerna
  • Utveckla en affärsplan och presentera den för investerare.
  • Dra nytta av teknik och innovation i ditt företags strategi.
  • Känna till de olika formerna för tillgång till kapital (Fiends
  • Integrera nya digitala marknadsföringstekniker: Social Media, SEO, SEM.
  • Hantera försäljningen på det mest effektiva sättet
  • Led och välj högpresterande lag.
  • Gör snabba och korrekta beslut.

Vem är det för?

Master of Online Entrepreneurship in Business Management är utformad för följande profiler:
  • Entreprenörer som behöver öka sin kunskap för att hantera egna affärsprojekt.
  • Människor som vill vara entreprenörer och modellera sin livsstil som företagare, vara egna chefer och vara själva som leder sin professionella riktning.
  • Entreprenörer som har innovativa projekt som behöver utbildning för att förbättra sin kunskap och vill ha stöd och hjälp från SeedRocket.
  • Chefer som deltar i förändrings- och innovationsprocesser.
  • Chefer för små och medelstora företag, unga företagare och nyutexaminerade som försöker lära sig allt som universitet och traditionella handelshögskolor inte bidrar till i sin studiemetodik: att lära sig att genomföra.

Curriculum

Strukturen och ämnena i MBA i Digital Entrepreneurship and Business Management är organiserade enligt följande:

Modul 1. Lean Startup

  • Lean Startup och kundutveckling I
  • Kundutveckling II och affärsmodell
  • Minsta gångbar produkt
  • Masterclass: Lean Startup Success Story
  • Masterclass: Success Story Innovation

Modul 2. Affärsstrategi

  • Strategisk förvaltning, konkurrensanalys
  • Digital Operations Directorate
  • Affärsmodeller
  • Masterclass: De nya reglerna för spelet i den digitala miljön
  • Masterclass Executive: Corporate Venturing Strategies
  • Tech Masterclass: Cybersecurity

Modul 3. Agil produktutveckling

  • Desing Thinking
  • Problemlösning
  • Agile
  • Masterclass: framgångsrika fall agila metoder
  • Masterclass Executive: Kärnan i innovation ligger i definitionen av problemet
  • Tech Masterclass: Konstgjord intelligens och maskinlärande

Modul 4. HR

  • Ledarskap och motivation / Time Management
  • Team Management och People Selection
  • Ersättning och ersättningspraxis: Citat
  • Masterclass: De nya HR Startups för rekrytering av digital talang
  • Masterclass: HR: s utmaning för 2020 är att främja digitala kompetenser

Modul 5. Marknadsföring och integration i den digitala strategin

  • Marknadsföring som en nyckeldrivare
  • Den nya riktningen för marknadsföring - CMO
  • Marknadsplan och dess integration i den digitala strategin
  • Masterclass: E-handel framgång fall
  • Executive Masterclass: Jordi Pi Metodik
  • Tech Masterclass: Industry 4.0, förhållandet mellan maskiner och man

Modul 6. Produktmarknad Passar

  • Faser Produkt: Utveckling, Lansering och mognad, nedgång
  • Produktgrupp och produktplan
  • Digitala produkter: Web, Apps, Förvaltning av digitala projekt
  • Masterclass: Den person som den första prototypen
  • Masterclass: Nycklar och kreativitet för kommunikation av nya produkter eller innehållskartor

Modul 7. Kunder och marknadsföring

  • Försäljningsprinciper
  • Försäljning, förhandling, presentation och berättande tekniker
  • Försäljnings- och distributionsplan
  • Masterclass: Dykning i kundens behov för att uppnå den autentiska försäljningen
  • Masterclass: Emotional intelligence att sälja mer

Modul 8. Logistik

  • Distributionsplan i bolaget
  • Logistik och DropShipping
  • E-handel logistik
  • Masterclass: PC Components Logistics Plan
  • Tech Masterclass: Robotisering och automation

Modul 9. Marknadsföring PULL

  • Inkommande marknadsföring: Marketing Advertising. Konsten att locka kunder
  • Attraktion marknadsföring
  • Automation Marketing
  • Masterclass: Linkedin
  • Masterclass: Youtube
  • Masterclass Executive: Hur man genomför och integrerar inkommande strategier för nya projekt

Modul 10. Finans och redovisning

  • Ekonomi och näringsliv
  • Stater och ekonomiska prognoser i företaget
  • Management Accounting och Financial / Investment Analysis
  • Masterclass: Hur mycket är mitt företag värt?
  • Tech Masterclass: Blockchain kommer att förändra ekonomin som vi känner till idag

Modul 11. Marknadsföring PUSH

  • Digital marknadsföring
  • e-handel
  • Mobil marknadsföring
  • Masterclass: Advergaming
  • Tech Masterclass: IoT Data Science

Modul 12. Investering och finansiering

  • Värdering av affärsprojekt och Presentation till investerare, Pitch Deck, Executive Summary
  • Källor till finansiering för företag. Aktiemarknader
  • M
  • Masterclass: Vad en accelerator för företag analyserar när man investerar i en Startup
  • Masterclass: Hur jag fick mina första investerare i projektet

Modul 13. Analytics och UX

  • Business Analytics
  • Ledningsmodeller data driven och BI
  • Customer Experience
  • Masterclass: Inom ett stort datasystem
  • Masterclass Excecutive: Analytics i Talent Management
  • Tech Masterclass: Stora data

Modul 14. Juridisk

  • Företaget fordonet
  • Kommersiell, Skatt, Arbete, Digital
  • Skydd och utnyttjande
  • Masterclass: Skydd av immateriella tillgångar: varumärke, programvara och algoritmer
  • Masterclass: Juridiska utmaningar för digital transformation

Modul 15. Släpp

  • Vikten av tillväxt. Business SpinOff att växa. Corporate Venturing. Företagens entreprenörskap.
  • Tillväxtstrategi I. Tillväxt, strategi och genomförande.
  • Tillväxtstrategi II. Utrustning, kontanter och målmodell OKR. Växthämmare
  • Masterclass: International Marketing / Online
  • Masterclass Executive: Geostrategi. Internationell kontext

Modul 16. International

  • Internationella marknader
  • Organisatoriska och strategiska modeller för internationalisering / Juridik och ekonomi för internationalisering
  • Internationell marknadsföring / Online
  • Masterclass: Hur man startar en internationell marknadsföringskampanj och varför
  • Masterclass Executive: Sök efter partners, partners, medarbetare .. (Case fast food company)
  • Tech Masterclass: Cloud Computing

Modul 17. Sökmarknadsföring: SEO / SEM

  • Introduktion till sökmarknadsföring och sökordsforskning
  • Seo på sidan
  • Seo utanför sidan
  • Masterclass: Succeshistoria
  • Masterclass: SEO för Wordpress

Modul 18. Sociala medier

  • Introduktion och strategier för sociala medier
  • Sociala medieannonser
  • Optimering av kampanjer i sociala medier
  • Masterclass: Social Media Tools
  • Masterclass: Succeshistoria

Modul 19. PPC / SEM: Display, Programmering och Remarketing

  • PPC / SEM på skärmen
  • Programmatisk reklam
  • remarketing
  • Masterclass: Visningsannons skapare
  • Masterclass: Succeshistoria

Modul 20. Web Analytics

  • Webanalys, definition, egenskaper och ekosystem
  • Google Analytics hem och administration
  • Skapande av segment och övervakning av kampanjer / Händelser, anpassningsbara variabler, profiler och filter
  • Masterclass: Hur blir man digital Analytics?
  • Masterclass: Mätstrategin

Slut på masterprojektet

* Kursplanen och masterklasserna kan drabbas av modifikationer motiverade av uppdateringen och förbättringen av dem.

Program taught in:
Spansk

See 13 more programs offered by IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores »

Last updated January 7, 2019
Denna kurs är Online
Startdatum
Maj 2, 2019
Duration
1125 Öppettider
Pris
8,500 EUR
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Maj 2, 2019
Slutdatum
Application deadline

Maj 2, 2019

Location
Application deadline
Slutdatum