MBA på nätet - turism företag som specialiserat sig i lyx

ESERP Business School online

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

MBA på nätet - turism företag som specialiserat sig i lyx

ESERP Business School online

Vill du ägna en av de sektorer som mer pengar rör sig i världen? format med Online MBA - specialiserad på Luxury Tourism Business ESERP. Tack vare den digitala plattformen, kommer du lära dig allt kring denna sektor som helst i världen.

Tack vare att skaffa sig kunskap om handel och marknadsföring du kan få framför någon tour företag. Men du kommer också att kunna analysera inhemsk turism och internationell och utvecklas, baserat på data som erhållits, strategier för företag mer framgångsrika. Dessutom kommer du att kunna hantera digitala medier och föra management varumärke. Bäst av allt är att eftersom sektorn har inga gränser, din framtida anställning eller viljan. På bara 15 månader kan du arbeta i någon form av tillägnad turism, Från hotell och restauranger till myndigheter och researrangörer. Du kommer också att kunna sitta på marknadsföringsområdet eller att fatta beslut produktion, förvaltning och logistik, bland många andra uppgifter. Förutom titeln ESERP, kan du få en examen som utfärdas av sig själv UVic - Universitat Central de Catalunya. Begär information gratis och utan skyldighet Online MBA - specialiserad på Luxury Tourism Business. Vad väntar du på?

MBA-Online-Special-en-Business-Tourist

Syften

Studenter som utvecklar programmet erhållas:

  • Hög organisatorisk kompetens, ledarskap och management
  • Anpassning till förändringar och teknisk innovation.
  • Förmåga att tillhandahålla strategiska och operativa planer på ledande befattningshavare i bolaget.
  • Kritisk analys och förmåga till abstraktion.
  • Snabb identifiering, problemanalys och lösa dem
  • Öppen för den socioekonomiska och kulturella miljö mentalitet.
  • Lär dig att ta ansvar.

Som senior, både personlig och professionell utveckling av sina dagliga aktiviteter, så småningom omvandla produktivitetskostnads ​​utbildning för företag och organisationer som kulturellt berikande.

Metodik

Casemetodik och simulering kombinera teori med analys och diskussion av företagets fallstudier.

Metodik ITT-TM - Utbildning Intelligence Technology, baserat på tre pelare:

  • SABRE: Kunskap + Case Method. Med hjälp av fallet simuleringssystem Självutvärdering och självförståelse, eftersom det inte praktiseras ingen bra metod.
  • KUNSKAP: Metod Consulting. Själv diagnostiska verktyg för att gälla för din organisation, eftersom det inte praktiseras glömt.
  • KAN GÖRA: System Management. tekniska system för att tillämpa de tekniker och strategier för att ledningen för beslutsfattandet genom innovation.

Business Balanced Scorecard:

  • Kostnad förvaltning aktivitet
  • Process förvaltningen
  • Optimering av marginaler
  • Management-program
  • marknadsföring

Metod Intelligent Technology TrainingFör att hantera på ett effektivt sätt i alla affärssituation i näringslivet.

Curriculum

Turistföretag Adress Area

Analys av nationell och internationell turism. Nya modeller.

  • Analys av trender i den nationella och internationella turistsektorn. Affärsmodeller.
  • Nya distributionskanaler, produkter, kommunikation och strategisk planering.
  • The National och Integral turism Plan 2012-2016 (PNIT).
  • turism politik och analys krissituationer.
  • Diversifiering av hotellkedjor och bostäder.
  • Rollen för ledarskap och management etik och CSR.

Turism Lyx: destination och nya produkter.

  • turistorter. boutique hotell.
  • Golf, hälsa och skönhet, popularisering av lyx. boutique hotell.
  • Golf turistföretag och privatpersoner.
  • allt större städer: kryssningsfartyg
  • Kongressen turism och konventioner

Researrangörer.

  • Vad är ett resepaket
  • distributionsmodeller
  • Researrangörer: grossistföretag, multinationella kapitalet
  • Klassificering av Tour Operators (nationell, utländska ...)
  • Tur Operator struktur
  • Ett stort antal researrangörer
  • Framtiden för researrangemang

Restaurering management.

  • Restaurangverksamhet, Organisation, berörda personal och huvudfunktioner.
  • Hantering av livsmedel, drycker, viner.
  • Trender och nya koncept.
  • Finansiell miljö och drycker: utnyttjande konto; utbyte; Budgetering och prognoser.
  • Events & Banquets område: kommunikation och fungerande inre

Finansiell och ekonomisk kontroll av sektorn.

  • Den finansfunktion: ekonomiskt och finansiellt representation av företaget, nyckeltal och ansvar.
  • Financial diagnos: utvärdering av företaget och nedbrytning av lönsamheten.
  • Rörelsekapital management: cash management, kunder aktier och leverantörer och fordringskredithanterings.
  • Analys av resultaträkningen och bidraget från varje affärsområde.
  • Design ekonomiska prognoser i balansräkningen och resultaträkningen.
  • Förlust analys och dess inverkan på företagsledning.
  • System för att minska förlusterna i affärsområden.
  • Fastställande av kassa budgetar.
  • Finansieringsbeslut: kapitalkostnader och finansieringsstruktur.
  • rest förmån eller ekonomiskt mervärde (EVA).
  • Investeringsanalys: NPV och IRR.
  • Begreppet fritt kassaflöde.

Kostnader och budgetar. Intäkter och avkastning.

  • Analys av kostnaderna med produktionscentra.
  • Bristen på arbetskraft och kostnader som är villiga att betala.
  • Långsiktiga effekterna av fasta och rörliga kostnader i resultaträkningen.
  • Genomförbarheten av en långsiktig politik i enlighet med dess kostnader.
  • Företagsvärdering Metoder: redovisning, som goodwill, utdelning rabatt, multiplar, rabatt kassaflöden.
  • Yield och Revenue Management strategier. Prognos och efterfrågan prognoser.
  • Högst på högsta möjliga pris.
  • Revenue Management för att hantera boende, salonger, spa eller F & B.
  • Time, en viktig del i Revenue Management.

Kund marknadsföring för lyx företag. Förvärv och retention.

  • Marknadsföringsstrategi i den övergripande strategin för företaget.
  • Positionerings analys av konkurrensen på marknaden.
  • Marknadsföringstyper. Marknadsmixen
  • Segmentering: homogena egenskaperna hos varje kundgrupp
  • Analys av kund vanor i lyx sektorn.
  • Relationship Marketing. Lojalitetspolitik.
  • Användningen av CRM och analys av databaser.

Nya digitala marknadsföringsteknik.

  • Digital Marketing koncept.
  • Siffran Social Media Manager.
  • Nycklar för att optimera företagets hemsida.
  • Promotion via internet: e-postmarknadsföring, digital reklam, affiliate-marknadsföring.
  • Den mobila marknadsföring som ett nytt sätt att kontakta kunden.
  • Sökmotoroptimering: SEO och SEM.
  • Sociala nätverk märkena inom sektorn lyxartiklar.
  • Misstag stora företag för missbruk av sociala nätverk
  • Att sälja produkter och tjänster online butik.
  • Rykte.

Lyx Branding och strategisk positionering inom segmentet av produkter och avancerade tjänster.

  • Varumärkesstrategi (varumärkesstrategi) i lyx sektorn.
  • Varumärkesvärde (varumärkets värde) och varumärke arkitektur (arkitektur helt portfölj).
  • Marknadsvärdering av lyxvaror och tjänster.
  • Positionering av en produkt eller tjänst i lyx sektorn. Positionerings nivåer.
  • Definition av konkurrensstrategier.
  • Fastställande av de mest attraktiva attribut.
  • Nya horisonter inom tjänster lyx sektorn

Kommunikation, PR och händelser inom turismsektorn.

  • Vikten av kommunikation och PR-strategier i lyx industrin
  • Modell av kommunikationsstrategier i lyxprodukt
  • Framgång i att organisera en turist händelse
  • Tekniker protokoll. Vision av dem inom turistsektorn.
  • Faser av arbete och organisation som representerar dessa händelser.
  • Analys av de kriterier som gör lönsamma evenemang såsom mässor, konventioner och kongresser.

Innovation management inom turistnäringen.

  • Vad är kreativitet och innovation inom turistsektorn?
  • Strategisk hantering av teknisk innovation.
  • Kännetecken för en innovationsprojekt. Projektledning och laget.
  • Utvecklingsfaser för genomförandet av ett innovations ledningssystem.
  • Måttet på innovation: mål och indikatorer för innovation.

Gäst erfarenhet.

  • Kundnöjdhet: Kvalitet och kontroll.
  • Mätning: externa undersökningar, online rykte, Mystery Gäst.
  • Standardisera. Vikten av en homogen produkt. Service och image.
  • VIP-kunder.
  • Vad menar vi med "Gäst Experience"?
  • Sensorisk arkitektur - de 5 sinnena och minne.
  • Servicekultur - essensen av ett varumärke.

Marketing område

Marketing & business. Marknadsföring i industri- och tjänsteföretag.

  • Företagets typ och miljö.
  • Nya behov, ny global marknadsföring.
  • Marknadsavdelning: struktur och utrustning.
  • Meddelande, markera, kommunikation, position.
  • Excellence in produkter och tjänster.
  • formell produkt, utökat produkt och råvaror.
  • Nya variabler av marknadsföring i tjänsteföretag.

Science Research & Marketing: Marknads- och neuromarketing.

  • Identifiera trender och möjligheter.
  • Marketing Information System. Insamling och bearbetning av data.
  • Geo-lokaliseringssystem och spårbarhet av kunder.
  • Marketing studie om budget.
  • forskning Marknaden rapporter.
  • Konsumentbeteende och psykologi.
  • Avancerad kundhantering.

Branding. Krishantering och ryktesrisk.

  • Brand som en immateriell tillgång. mervärde.
  • Brand och varumärke: betydelser och differentiering.
  • företagets varumärke och produkt.
  • Att mäta ett varumärke: marknadsföringsvärde, ekonomisk och juridisk.
  • Byggande och underhåll av varumärket.
  • Senaste trenderna inom varumärkeshantering. O, sociala nätverk.
  • Definiera globala krisen. Typer och egenskaper. Risker.
  • Krisförebyggande. Manual.
  • Analys, handling, övervakning, utvärdering.
  • Prestanda innan olika målgrupper.
  • Online coping kris.

Modul: Strategisk marknadsplan och operativt

  • Strategisk marknadsföring verksamhetsplanen marknadsföring och försäljning planen
  • Den marknadsföringsplan: ett verktyg och en ledarstil shoppingområde. Diagnos av situationen
  • internt, externt och konkurrensanalys
  • Operativ marknadsföring: leverans av värdet i bolaget
  • Leverans och typ av produkt / tjänst; produktportfölj

Modul: Digital Marketing & E-handel.

  • Kommunikation inom marknadsföring. Tekniker för att uppnå målen.
  • Reklam och funktioner. Meddelanden och kreativitet. Medieplanering.
  • Beskydd sponsring, sponsring. Management and Budget.
  • Web 3.0. Optimering.
  • Sökmotoroptimering: SEO och hav.
  • Marknadsföring via internet.
  • Social Media. Analys och mätning av sociala nätverk. Rykte.
  • Introduktion till e-handel. Business to Consumer.
  • Strategisk plan för e-handel.
  • Analytiska och prestandastatistik kampanjer och webb reklambranschen.
  • Vet de viktigaste affärsmodeller: CPC, CPM, CPA ...
  • Blanda annonsering i media: sökmotorer, display, tillhörighet.

Supply Chain Management Marketing

  • Ny köpare yrke och värdekedjan.
  • Orderhantering och kontrakt. Kvalitet och "ABC" och inlärningskurva.
  • Ökad produktivitet, kundnöjdhet, hållbarhet.
  • Minska kostnaderna.
  • Optimering: Lean Manufacturing - Lean Management.
  • Supply Chain (Supply Chain).

Modul: försäljningsbudget. Prispolitik. Nytta och täckningsbidrag.

  • Ställa säljmål som förväntad efterfrågan, produkt eller tjänst.
  • prediktiva modeller. Stora applikationer Data för marknadsföring prognos.
  • Försäljningsprognoser, totalbudget samt inkomst. Key budget.
  • Analys av avvikelser i försäljningsprognoser.
  • Styrsystem ledning, motivation och samordning försäljning.
  • Funktionen för pris- och marknadsstrategi på marknaden.
  • Priset som en regulator av konsumtionen. Prisdiskriminering.
  • Sekvens prissättningspraxis.

Legal marknadsföring behandling.

  • Formerna och strategi brand management. Tillämplig lag.
  • Varumärkesskydd: sikt och omfattning, förnyelse, optimering och försvar av Marca.
  • Patent: Law och lagkrav i Spanien, EU och internationell nivå. Brott och säkerhet.
  • Immaterialrätt: lagar, förfaranden, försvar och anfall. ny teknik
  • Dataöverföring: lagstiftning, försvara Open Data överträdelser.

Positionering och produktstrategi och varumärken: globalisering och beslutsfattandet.

  • Produkten eller tjänsten differentiering.
  • Segmente: kontur, teknisk och livsstils typ.
  • konkurrenskraftiga positionering strategier genom
  • Dataformat som fungerar segmentering. Analysprogram och online forskning.
  • beskrivande, faktoranalys, komponenter, kluster, conjoint analys, modell MISS
  • Prover och typer av urvalsfel.
  • Marknadsmixen enligt kartläggning segmente strategi, positionering och

Global Marketing. Nya marknader och exportsubventioner.

  • Marknadens globalisering. Internationalisering av marknadsföring i den globala ekonomin.
  • Frihandelszoner. gemensamma marknaden. tullunioner.
  • Betyg internationell miljö och landrisken.
  • sociala, ekonomiska och geopolitiska utsikterna.
  • Nya marknader: identifiering, forskning och utveckling.
  • Internationaliseringsprocess i ett företag.
  • Definition av utbudet på de internationella marknaderna.
  • TARIC. Import och exportvolymer och priser.
  • Organisationer som hjälper små och medelstora internationalisering.
  • Internationalisering inköp och produktion.

Hantering av kommersiella försäljningsnätverk. Förhandling och Key Account Management.

  • Typer av kommersiella avdelning.
  • Affärsplanen. Styrning och övervakning av prestanda leverantörsutrustning.
  • Kommersiell kompetens. Utbildning, motivation och ersättning till kommersiella.
  • Säljkår "Taskforce" outsourcing eller kommersiella.
  • Globaliseringen av försäljningskanaler. Egen direktförsäljning kraft.
  • Total Outsourcing vs. Outsourcing specifika processer. Effektiviteten av båda metoderna.
  • Försäljnings mötet och behandling av invändningar. SPIN metodik.
  • Intervjun, ofta en kritisk punkt i försäljningsprocessen.
  • Stora konton eller särskilda kund. Ledning och betydelse.
  • Funktion Key Account Manager.

(*) Programmet innehåll, programmering och material kan drabbas av någon variation av förändringar i akademiska planering.

(*) Ordningen av modulerna är indikativ programmering baseras på huvud.

Karriärmöjligheter

Studierna kommer att ge möjlighet att utveckla din karriär inom olika områden där man kan arbeta med:

  • Director of turismföretag.
  • Adress hotellföretag.
  • Marketing - Kommersiella turistföretag.
  • Lyx turism.
  • Turistbyråer kampanjer.
  • Öppna nya marknader Tour.
  • Transport luft, hav och land.
  • Media och reklam.
  • Främjande av turismen.
  • Resebyråer och researrangörer.
  • Flygbolag och rederier.
  • Stiftelser, museer och privata samlingar.
  • Hållbar turism.
  • Lyxkryssningar.
Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Öppen antagning
Duration
Varaktighet
15 månader
Deltid
Price
Pris
5,600 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Spain Online
Startdatum : Öppen antagning
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Öppen antagning
Spanien - Spain Online
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan