MBA På Nätet - Som Specialiserat Sig På Internationella Relationer

ESERP Business School online

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

MBA På Nätet - Som Specialiserat Sig På Internationella Relationer

ESERP Business School online

Är du intresserad av internationell politik och möjligheten att göra affärer utomlands? Ta reda på om Online MBA - Specialisering i internationella relationer, Säker på att inte kommer att svika! Detta MBA ingår att studera institutioner och internationella organisationer. Du kommer att lära dig att analysera marknader och den internationella ekonomin och seder i olika hörn av världen, mycket praktiskt när det gäller att göra affärer kunskap. Du kommer också att kunna hantera logistiken, dokumentation, kriser och risker för alla transaktioner med utlandet. Dessutom kommer du att kunna leda förhandlingar med andra företag, oavsett land de befinner sig.

Eftersom vi lever i en globaliserad värld, de professionella möjligheterna är många och varierande. Du kan arbeta inom den privata sektorn inom stora företag, internationella relationer avdelningari media, Finansinstitut eller även som konsult och rådgivare på internationella uppdrag. Och du kan utöva analytiker så att ditt företag få ett försprång i den andra utländska. Du kan också ägna dig åt sektorn spelar offentliga konsulära eller diplomatiska funktioner. den Online MBA - Specialisering i internationella relationer Den innehåller moduler på engelska och även tack vare honom kan du få en ordentlig högskoleexamen utfärdad av UVic - Universitat Central de Catalunya.

MBA-Online-Special-en-Relations-International

Syften

Studenter som utvecklar programmet erhållas:

  • Hög organisatorisk kompetens, ledarskap och management
  • Anpassning till förändringar och teknisk innovation.
  • Förmåga att tillhandahålla strategiska och operativa planer på ledande befattningshavare i bolaget.
  • Kritisk analys och förmåga till abstraktion.
  • Snabb identifiering, problemanalys och lösa dem
  • Öppen för den socioekonomiska och kulturella miljö mentalitet.
  • Lär dig att ta ansvar.

Som senior, både personlig och professionell utveckling av sina dagliga aktiviteter, så småningom omvandla produktivitetskostnads ​​utbildning för företag och organisationer som kulturellt berikande.

Metodik

Casemetodik och simulering kombinera teori med analys och diskussion av företagets fallstudier.

Metodik ITT-TM - Utbildning Intelligence Technology, baserat på tre pelare:

  • SABRE: Kunskap + Case Method. Med hjälp av fallet simuleringssystem Självutvärdering och självförståelse, eftersom det inte praktiseras ingen bra metod.
  • KUNSKAP: Metod Consulting. Själv diagnostiska verktyg för att gälla för din organisation, eftersom det inte praktiseras glömt.
  • KAN GÖRA: System Management. tekniska system för att tillämpa de tekniker och strategier för att ledningen för beslutsfattandet genom innovation.

Business Balanced Scorecard:

  • Kostnad förvaltning aktivitet
  • Process förvaltningen
  • Optimering av marginaler
  • Management-program
  • marknadsföring

Metod Intelligent Technology TrainingFör att hantera på ett effektivt sätt i alla affärssituation i näringslivet.

Curriculum

General Area

Financial Management: ledning, strategi och värdeskapande

  • bokslut. Lönsamheten mått på ett företags framgång
  • Utveckling, kontroll och budgetöversynen.

Riskhantering.

  • Finansiell risk: solvens och likviditet
  • kommersiell risk: kredithantering.

juridiska och skattemässiga ramar för verksamheten.

  • Företag och föreningar: rättslig ram
  • skatteplanering

Företagets policy och allmän förvaltning. Organisation och strategi.

  • Natur och utveckling av organisatoriska tänkande
  • organisationsstruktur

Rollen för Human Resources Company

  • företagskultur
  • Urval och ersättningssystem

ledarförmåga. Ledarskap och motivation. team Management

  • Ledarskap och ledarstilar
  • Mentoirng & Empowerment

Cooperation and Conflict Resolution. Affärsetik och CSR

  • Process och tekniker för kollektiva förhandlingar. föreningarna
  • Kommunikation och konfliktlösning

Marknadsföring och Commercial Company

  • Storlekar och stilar bland marknadsföringsstrategi
  • Konsumentanalys. Positionering.
  • Struktur och funktion av den kommersiella nätverk: planering och uppnå mål.

Marknadsföringsstrategier. Digital Marketing.

  • Brand. Mening, koncept och evolution
  • Planera strategisk och operativ marknadsföring. CRM
  • Digital marknadsföring koncept. Optimering av webbplatsen.

Globalisering och internationalisering av marknaderna.

  • konkurrenskraftiga mekanismer för internationella marknader.
  • Analys av internationella marknader. geopolitisk risk
  • Internationalisering av företaget

Verksamhetsstyrning och inköpsfunktionen. Supply Chain.

  • optimal orderhantering
  • Optimera leveranskedjan.

Kvalitetsstyrning. Innovation Management.

  • Kvalitet och kompetens - kundlojalitet.
  • Analys, mätning och kvalitetskontroll. Förbättringsplan.

Internationella relationer

Internationella organisationer och institutioner. Frihandelsområden.

  • Roll som internationella organisationer i dagens affärs verklighet.
  • multilaterala institutioner i den globala ekonomiska politiken.
  • ekonomisk och politisk analys av områdena för den internationella handeln.

Internationell rätt och regelverk.

  • Förekomst av internationell rätt på internationella marknader.
  • Rättslig ram och internationalisering av verksamheten.
  • avtalsram och internationella handelsverksamheten.

International Economic Analysis.

  • Strukturer av ekonomiska och politiska system i Europeiska unionen.
  • Stora globala ekonomiska och geopolitiska miljöer.
  • Frihandel och offshoring.

Exportstöd och operativa risker.

  • strategiska allianser. Beskrivning och klassificering. Sök bidrag.
  • Motiv för samarbete mellan företag. Fördelar och nackdelar.
  • Risker i verksamheten i internationell försäljning.

Internationella marknadsundersökningar.

  • Identifiera trender och internationella möjligheter.
  • Insamling och behandling av information. CRM.
  • Konsumentbeteende och psykologi.

Marknaden prognos: försäljningsprognoser. Bedömning efterfrågan på produkter och tjänster.

  • Ställa säljmål som förväntad efterfrågan, produkt eller tjänst.
  • Analys av avvikelser i försäljningsuppgifter.

dokumentär och tullhantering.

  • Varornas ursprung. triangulering
  • transitering
  • Insamling och betalningstransaktioner i den internationella handeln

Logistik och distribution: Incoterms, Taric

  • International transport. Tjänsteleverantörer.
  • Utrustning: fartyg, containrar, lastpallar.
  • Taric och Incoterms.

Mångkulturalism och internationell protokoll. Använder och tullen i världen.

  • Globaliseringen som fenomen. Kulturella dimensioner.
  • Kulturchock: känslor och upplevelser.
  • sociala och politiska rörelser.

Communication Management i en internationell miljö.

  • Kommunikation och kulturella sammanhang.
  • Presentationer. Mänsklig kommunikation.
  • Diplomatisk protokoll. Business protokoll

Krishantering och ryktesrisk på den globala marknaden.

  • Olika typer av affärs konflikten och dess källor. Manuell kris.
  • Analys, handling, uppföljning, utvärdering av krisen.
  • Online coping kris.

(*) Programmet innehåll, programmering och material kan drabbas av någon variation av förändringar i akademiska planering.

(*) Ordningen av modulerna är indikativ programmering baseras på huvud.

Karriärmöjligheter

Studierna kommer att ge möjlighet att utveckla din karriär inom olika områden där man kan arbeta med:

  • International Marketing Management.
  • Globalisering och öppna nya marknader.
  • Internationell handel: Import - Export.
  • International Sales Manager & Product Manager.
  • internationella organisationer lobbyn.
  • Marketing Management och Business.
  • Internationalisering av företag.
  • Manager Marketing och Branding Manager.
  • Marknadsundersökningar och benchmarking.
  • Distribution och internationell logistik.
  • E-handel: B2B, B2C, one2one.
  • Geostrategiska rådgivning och rådgivning.
Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk


Senast uppdaterad July 20, 2017
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Öppen antagning
Duration
Varaktighet
15 månader
Deltid
Price
Pris
5,600 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Spain Online
Startdatum: Öppen antagning
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Öppen antagning
Spanien - Spain Online
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan