MBA På Nätet - Som Specialiserat Sig På Företagskommunikation: PR, Protokoll Och Evenemang

ESERP Business School online

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

MBA På Nätet - Som Specialiserat Sig På Företagskommunikation: PR, Protokoll Och Evenemang

ESERP Business School online

Den Online MBA - Specialisering i Corporate Communication: Public Relations, protokoll och evenemang ESERP är en stor möjlighet att fortsätta bilda dig. Och det kommer du att inse vikten av affärskommunikation. Inte överraskande, kommunikationsstrategier De är nödvändiga för företag att vara givande. Så lära sig att dra dem med hjälp av digitala medierOch interagera med media. Du kommer också att bildas i marknadsföring PR och event management, träffa de juridiska aspekterna och kommer att dominera intern och extern kommunikation För att lösa potentiell kris. Utbudet av arbetstillfällen är mycket brett. Du kan hantera eller tillhöra informationsavdelningar och PR för alla företag, stora som små. Och du kan arbeta på olika organKommunikation, reklam, PR eller marknadsföring. Du kommer att kunna fungera som rådgivare eller mäklare i affärs kriser och arbete i media. Det varar 15 månader. När du är klar med Online MBA - Specialisering i Corporate Communication: Public Relations, protokoll och evenemangBortsett från att få privata ESERP titel, kommer du att ha ett erkännande av UVic - Universitat Central de CatalunyaSom också kommer att ge dig en ordentlig universitetsexamen.

MBA-Online-Special-en-kommunikations Corporate-and-RRPP

Syften

Studenter som utvecklar programmet erhållas:

  • Hög organisatorisk kompetens, ledarskap och management
  • Anpassning till förändringar och teknisk innovation.
  • Förmåga att tillhandahålla strategiska och operativa planer på ledande befattningshavare i bolaget.
  • Kritisk analys och förmåga till abstraktion.
  • Snabb identifiering, problemanalys och lösa dem
  • Öppen för den socioekonomiska och kulturella miljö mentalitet.
  • Lär dig att ta ansvar.

Som senior, både personlig och professionell utveckling av sina dagliga aktiviteter, så småningom omvandla produktivitetskostnads ​​utbildning för företag och organisationer som kulturellt berikande.

Metodik

Casemetodik och simulering kombinera teori med analys och diskussion av företagets fallstudier.

Metodik ITT-TM - Utbildning Intelligence Technology, baserat på tre pelare:

  • SABRE: Kunskap + Case Method. Med hjälp av fallet simuleringssystem Självutvärdering och självförståelse, eftersom det inte praktiseras ingen bra metod.
  • KUNSKAP: Metod Consulting. Själv diagnostiska verktyg för att gälla för din organisation, eftersom det inte praktiseras glömt.
  • KAN GÖRA: System Management. tekniska system för att tillämpa de tekniker och strategier för att ledningen för beslutsfattandet genom innovation.

Business Balanced Scorecard:

  • Kostnad förvaltning aktivitet
  • Process förvaltningen
  • Optimering av marginaler
  • Management-program
  • marknadsföring

Metod Intelligent Technology TrainingFör att hantera på ett effektivt sätt i alla affärssituation i näringslivet.

Curriculum

General Area

Financial Management: ledning, strategi och värdeskapande

  • bokslut. Lönsamheten mått på ett företags framgång
  • Utveckling, kontroll och budgetöversynen.

Riskhantering.

  • Finansiell risk: solvens och likviditet
  • kommersiell risk: kredithantering.

juridiska och skattemässiga ramar för verksamheten.

  • Företag och föreningar: rättslig ram
  • skatteplanering

Företagets policy och allmän förvaltning. Organisation och strategi.

  • Natur och utveckling av organisatoriska tänkande
  • organisationsstruktur

Rollen för Human Resources Company

  • företagskultur
  • Urval och ersättningssystem

ledarförmåga. Ledarskap och motivation. team Management

  • Ledarskap och ledarstilar
  • Mentoirng & Empowerment

Cooperation and Conflict Resolution. Affärsetik och CSR

  • Process och tekniker för kollektiva förhandlingar. föreningarna
  • Kommunikation och konfliktlösning

Marknadsföring och Commercial Company

  • Storlekar och stilar bland marknadsföringsstrategi
  • Konsumentanalys. Positionering.
  • Struktur och funktion av den kommersiella nätverk: planering och uppnå mål.

Marknadsföringsstrategier. Digital Marketing.

  • Brand. Mening, koncept och evolution
  • Planera strategisk och operativ marknadsföring. CRM
  • Digital marknadsföring koncept. Optimering av webbplatsen.

Globalisering och internationalisering av marknaderna.

  • konkurrenskraftiga mekanismer för internationella marknader.
  • Analys av internationella marknader. geopolitisk risk
  • Internationalisering av företaget

Verksamhetsstyrning och inköpsfunktionen. Supply Chain.

  • optimal orderhantering
  • Optimera leveranskedjan.

Kvalitetsstyrning. Innovation Management.

  • Kvalitet och kompetens - kundlojalitet.
  • Analys, mätning och kvalitetskontroll. Förbättringsplan.

Corporate Communication Area

Institutionen för kommunikation utmaningar och strategier.

  • Kommunikation som en del av företagets strategi.
  • Kommunikation bygga image och rykte i ett företag.
  • Kommunikation inom marknadsföring.

Förbindelserna med media

  • Övertyga allmänheten
  • kommunikations~~POS=TRUNC
  • Verifiera & kontrollera kvaliteten. Informativ och reklam effekt.

digital kommunikation.

  • Ny teknik i kommunikation. interaktiva medier.
  • Framväxten av sociala / professionella nätverk och sociala medier.
  • Tillämpning av ny teknik för att kommunicera.

omfattande kommunikationsplan.

  • Kommunikationsstrategi. Briefing och contrabriefing.
  • Struktur och utveckling av planen. Fraser och kategorier. Budget.
  • Kontroll och analys av resultaten.

Krishantering och ryktesrisk.

  • Olika typer av affärs konflikten och dess källor.
  • Manual i en krissituation. Kommunikationstekniker tillämpas.
  • Riskerna innan en kris. Vanrykte.

Organisera evenemang: nyckelfaktorer.

  • Planering en händelse. Spridning och inbjudningar.
  • Strukturer och faser. Genomförande och utvärdering. Budget.
  • Den bruksanvisning händelse.

ekonomisk och juridisk hantering.

  • Grundläggande ekonomiska och juridiska begrepp.
  • Honor och integritetsskydd.
  • Bildrättigheter. Och bildinformation i nätverket.

CSR kommunikation och events.

  • Corporate Social Responsibility och affärsetik.
  • Ansvariga kommunikationsstrategier.
  • Bidrag till den sociala, ekonomiska och miljömässiga förbättringar.

Kommunikation och företagsidentitet.

  • Kultur, identitet och image.
  • reklam kontra företagsidentitet eller varumärke.
  • Corporate Visual Identity Manual.

Protokoll och globalisering

  • Business och social etikett.
  • Från förhandling och kommunikationskultur till sammandrabbningar
  • Protokoll: Pluralism och mångkulturalism.

Intressenter och regelverk.

  • Lobbying: direkt eller indirekt påverka offentliga institutioner.
  • Influenser och relationer mellan politiska, ekonomiska och sociala aktörer.
  • Översikt över skatten, juridiska och affärsvärlden.

ledarskap i kommunikationen.

  • Ledarstilar. Coaching och emotionell och social intelligens.
  • Effektiv kommunikation och övertalning. Skills talesman.
  • Andning och röst. Kontroll tekniker nerver och stress.

(*) Programmet innehåll, programmering och material kan drabbas av någon variation av förändringar i akademiska planering.

(*) Ordningen av modulerna är indikativ programmering baseras på huvud.

Karriärmöjligheter

Studierna kommer att ge möjlighet att utveckla din karriär inom olika områden där man kan arbeta med:

  • Chef för PR och institutionella relationer.
  • Officiella, näringsliv och sociala protokollet.
  • Byråer Kommunikation och PR.
  • Generaldirektoratet.
  • Försäljning, produktutveckling och varumärkeschef.
  • Coaching och social kompetens.
  • Ledning och projektledning.
  • Hantering av högpresterande team.
  • Relationsmarknadsföring myndigheter, Lobbying och publicitet.
  • Anordnande av mässor, kongresser och konventioner.
  • Internationella relationer och öppnande av nya marknader.
  • Presschef.
Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk


Senast uppdaterad July 20, 2017
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Öppen antagning
Duration
Varaktighet
15 månader
Deltid
Price
Pris
5,600 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Spain Online
Startdatum: Öppen antagning
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Öppen antagning
Spanien - Spain Online
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan