presentation

Digitala företag behöver yrkesverksamma med en specifik och tvärvetenskaplig utbildning, som är smidig och flexibel och kan anpassa sig till förändringar i flytande och väldigt snabba miljöer som teknikbaserade företag och Internet.

MBA Online i Digital Business syftar till att utbilda proffs med särskild utbildning som kan hantera digitala företag och leda förändringar i traditionell verksamhet. Detta utbildningsprogram täcker alla områden av kunskap som är specifik för förvaltningen av teknikföretag, anpassning till den digitala världens egenskaper, där innovation och förändring är avgörande för framtiden.

I slutet av online MBA i Digital Business förstår du hur ett digitaliserat företag fungerar och du kommer att kunna hantera och organisera det för att utforma tillväxtstrategier, förvärva gedigen kunskap om affärsmodeller och organisation, strategisk och finansiell planering, inkommande

Vad ska jag lära mig?

I slutet av Online MBA - Master i Digital Business kommer du att vara perfekt för:
  • Direkt och hantera ett digitalt företag.
  • Omforma ett traditionellt företag.
  • Inkorporera innovation, teknik och automatisering i din värdekedja.
  • Analysera och studera strategier och affärsmodeller för tekniska och digitaliserade företag.
  • Känn de juridiska aspekterna i samband med denna marknad.
  • Integrera innovation: fintech, edtech, tillväxtstrategi, öppen innovation.
  • Applicera de mest lämpliga teknikerna: Mobil, Maskininlärning, IoT, 3D, etc.
  • Attracta, fånga och behålla talang genom att genomföra en organisationskultur 4.0.
  • Applicera agila metoder och nya organisationsmodeller.
  • Direkt och motivera högpresterande team genom att använda företagets entreprenörskap.
  • Använd de mest lämpliga digitala marknadsförings- och försäljningsstrategierna.
  • Inkorporera elektronisk handel och alla distributionskanaler i verksamheten.
  • Tillämpa kommunikations- och PR-tekniker och sociala medier.

Vem är det för?

Master MBA Online i Digital Business Management och Internet ger utbildning specifikt inriktade på följande profiler:
  • Professionella och frilansare som vill ta sina företag till den digitala världen.
  • Chefer och proffs som inte bara vill omvandla sina organisationer digitalt, men vill leda dem.
  • Chefer som vill återvinna sin träning och införliva nya trender inom företagsledning och organisation av företag och affärsmodeller.
  • Företag som vill få en konkurrensfördel genom innovation och förändring.
  • Unga akademiker som driver makten att utveckla sin professionella karriär i världen av Internet och ny teknik.
  • Professionella som vill göra en Online MBA Master anpassad till den nuvarande verkligheten.

Curriculum

Strukturen och ämnena i MBA Online i Digital Business är organiserad enligt följande:

Modul 1. Lean Startup

  • Lean Startup och kundutveckling I
  • Kundutveckling II och affärsmodell
  • Minsta gångbar produkt
  • Masterclass: Lean Startup Success Story
  • Masterclass: Success Story Innovation

Modul 2. Affärsstrategi

  • Digital VD och den nya strategiska ledningen. Företagsstrategier UEN.
  • Digitala COOs. Operationsriktningen i digitala sammanhang.
  • På innovation och digitalisering. CDO, CIO och CTOs. Corporate Venturing.
  • Masterclass: De nya reglerna för spelet i den digitala miljön
  • Masterclass Executive: Corporate Venturing Strategies
  • Tech Masterclass: Cybersecurity

Modul 3. Agil produktutveckling

  • Design Tänkande
  • Problemlösning
  • Agile
  • Masterclass: framgångsrika fall agila metoder
  • Masterclass Executive: Kärnan i innovation ligger i definitionen av problemet
  • Tech Masterclass: Konstgjord intelligens och maskinlärande

Modul 4. HR

  • Ledarskap och motivation / Time Management
  • Team Management och People Selection
  • Ersättning och ersättningspraxis: Citat
  • Masterclass: De nya HR Startups för rekrytering av digital talang
  • Masterclass: HR: s utmaning för 2020 är att främja digitala kompetenser

Modul 5. Marknadsplan och dess integration i den digitala strategin

  • Marknadsföring som en nyckeldrivare
  • Den nya marknadsföringsriktningen - CMO
  • Marknadsplan och dess integration i den digitala strategin
  • Executive Masterclass: Jordi Pi Metodik
  • Tech Masterclass: Industry 4.0, förhållandet mellan maskiner och man

Modul 6. Produktmarknad Passar

  • Faser Produkt: Utveckling, Lansering och mognad, nedgång
  • Produktgrupp och produktplan
  • Digitala produkter: Web, Apps, Förvaltning av digitala projekt
  • Masterclass: Den person som den första prototypen
  • Masterclass: Nycklar och kreativitet för kommunikation av nya produkter eller innehållskartor

Modul 7. Kunder och marknadsföring

  • Försäljningsprinciper
  • Försäljning, förhandling, presentation och berättande tekniker
  • Försäljnings- och distributionsplan
  • Masterclass: Dykning i kundens behov för att uppnå den autentiska försäljningen
  • Masterclass: Emotional intelligence att sälja mer

Modul 8. Logistik

  • Distributionsplan i bolaget
  • Logistik och DropShipping
  • E-handel logistik
  • Masterclass: Amazon framgångshistoria
  • Masterclass: PC Components Logistics Plan
  • Tech Masterclass: Robotisering och automation

Modul 9. Marknadsföring PULL

  • Inkommande marknadsföring: Marketing Advertising. Konsten att locka kunder
  • Attraktion marknadsföring
  • Automation Marketing
  • Masterclass: Linkedin
  • Masterclass: Youtube
  • Masterclass Executive: Hur man genomför och integrerar inkommande strategier för nya projekt

Modul 10. Finans och redovisning

  • Ekonomi och näringsliv
  • Stater och ekonomiska prognoser i företaget
  • Management Accounting och Financial / Investment Analysis
  • Masterclass: Hur mycket är mitt företag värt?
  • Tech Masterclass: Blockchain kommer att förändra ekonomin som vi känner till idag

Modul 11. Marknadsföring PUSH

  • Digital marknadsföring
  • e-handel
  • Mobil marknadsföring
  • Masterclass: Advergaming
  • Masterclass: Lean Marketing
  • Tech Masterclass: Iot Data Science

Modul 12. Investering och finansiering

  • Värdering av affärsprojekt och Presentation till investerare, Pitch Deck, Executive Summary
  • Källor till finansiering för företag
  • M
  • Masterclass: Analysera en accelerator av företag när man investerar i en Startup
  • Masterclass: Hur jag fick mina första investerare i projektet

Modul 13. Analytics och UX

  • Business Analytics
  • Ledningsmodeller data driven och BI
  • Customer Experience
  • Masterclass: Inom ett stort datasystem
  • Masterclass: Analytics i Talent Management
  • Tech Masterclass: Stora data

Modul 14. Juridisk

  • Företaget fordonet
  • Kommersiell, Skatt, Arbete, Digital
  • Skydd och utnyttjande
  • Masterclass: Skydd av immateriella tillgångar: varumärke, programvara och algoritmer
  • Masterclass: Juridiska utmaningar för digital transformation

Modul 15. Släpp

  • Vikten av tillväxt. Business SpinOff att växa. Corporate Venturing. Företagens entreprenörskap
  • Tillväxtstrategi I. Tillväxt, strategi och genomförande
  • Tillväxtstrategi II. Utrustning, kontanter och målmodell OKR. Växthämmare
  • Masterclass: International Marketing / Online
  • Masterclass Executive: Geostrategi. Internationellt sammanhang

Modul 16. International

  • Internationella marknader
  • Organisatoriska och strategiska modeller för internationalisering / Juridik och ekonomi för internationalisering
  • Internationell marknadsföring / Online
  • Masterclass: Hur man startar en internationell marknadsföringskampanj och varför
  • Masterclass Executive: Sök efter partners, samarbetspartners, samarbetspartners ... (Case of fast food company)
  • Tech Masterclass: Cloud Computing

Modul 17. Sökmotormarknadsföring - Sökmarknadsföring: SEO / SEM

  • Introduktion till sökmarknadsföring och sökordsforskning
  • Seo på sidan
  • Seo utanför sidan
  • Masterclass: Succeshistoria
  • Masterclass: SEO för Wordpress

Modul 18. PPC / SEM: Display, Programmering och Remarketing

  • PPC / SEM på skärmen
  • Programmatisk reklam
  • remarketing
  • Masterclass: Visningsannons skapare
  • Masterclass: Succeshistoria

Modul 19. Social Media Strategy

  • Introduktion och strategier för sociala medier
  • Sociala medieannonser
  • Optimering av kampanjer i sociala medier
  • Masterclass: Social Media Tools
  • Masterclass: Succeshistoria

Modul 20. Web Analytics - Google Analytics Basic

  • Webanalys, definition, egenskaper och ekosystem
  • Google Analytics hem och administration
  • Skapande av segment och övervakning av kampanjer / Händelser, anpassningsbara variabler, profiler och filter
  • Masterclass: Hur blir man digital Analytics?
  • Masterclass: Mätstrategin

Slut på masterprojektet | MBA Online

* Kursplanen och masterklasserna kan drabbas av modifikationer motiverade av uppdateringen och förbättringen av dem.

Du kan också välja MBA i Digital Business med intensifiering i Mobile Business eller Digital Transformation eller Executive MBA för seniorprofiler.

Program undervisas på:
Spansk

Se 13 fler kurser från IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores »

Senast uppdaterad January 7, 2019
Denna kurs är Internet
Startdatum
Duration
1125 Öppettider
Pris
8,500 EUR
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum