MA i marknadsföring och innovation

London School of Marketing

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

MA i marknadsföring och innovation

London School of Marketing

Kursöversikt:

Kursen bygger på din förståelse för strategisk marknadsföring till att omfatta design och innovation. Det uppmuntrar till ytterligare din uppskattning av det praktiska värdet av dessa ramar i en rad strategiska affärssituationer. Du kommer att uppnå en respekterad akademisk examen utfärdas av Anglia Ruskin University, genom att studera för bara två extra moduler utanför din CIM Professional magisterexamen i marknadsföring eller ABP magisterexamen i företagsekonomi och marknadsföring strategi.

Om Anglia Ruskin University: Studenter från Anglia Ruskin University dra nytta av stora sysselsättningsmöjligheter. Över 90% av de utexaminerade är i arbete eller vidare studier sex månader efter examen, vilket gör Anglia Ruskin University näst University of Cambridge i detta avseende. Anglia Ruskin University har över 30.000 studenter, och är ett av de största universiteten i östra England.

Behörighet:

  1. UK kandidatexamen eller motsvarande och två års chefserfarenhet ELLER; fem år chefserfarenhet (utvärderas från fall till fall) 2. Nivå 7 magisterexamen * ELLER; Sökande utan en Level 7 Diploma men håller betydande chefserfarenhet kommer att övervägas för Advanced Entry på en bedömning från fall till fall.
  2. Goda kunskaper i engelska * Sökande som innehar den EduQual Level 7 magisterexamen i företagsekonomi kommer att vara berättigade till direkt tillträde till MA i marknadsföring och innovation (Fyll).

Vad ingår?

Följande ingår för alla studiesätt:

  • Kursmaterial som inkluderar strukturerade föreläsningsanteckningar, praktiska tillämpningar som ger verkliga exempel, och fallstudier som utmanar dig att tillämpa dina kunskaper
  • Material Bedömnings via vår integrerade Modular Study System (IMSS) E Learning Platform
  • LS Online gemenskapen att hålla kontakten och dela med andra studenter på nätet
  • Ett omfattande e-bibliotek som innehåller rekommenderade studie texter och referensböcker tillgängliga för online läsning
  • Mintel marknadsrapporter, ger branschrapporter, finansiell analys och företagsinformation
  • Två Gratis digitala publikationer för att stödja din revision

Utöver ovanstående får du också följande:

  • Välkommen webinarium vid kursstart
  • Online webbseminarier för tilldelning / examen workshops
  • En särskild en-till-en handledare tilldelas för att ge omfattande stöd under kursens gång
  • One-to-one tillsyn för alla större projekt moduler

Modul Synopsis

I slutet av denna kurs ska du kunna:

  • Skapa ramar för att förstå och analysera marknadsföring processer i olika organisatoriska typer möta olika och föränderliga marknadsföring miljöer
  • Utveckla praktisk forskning och analytisk förmåga inom ramen för marknadsdriven strategi, särskilt i utformningen av värde propositioner i operatörskundrelationer
  • Review, modifiera och tillämpa överlåtbara marknadsföringskoncept och färdigheter i förvaltningen av produkt- och marknadsutveckling, i synnerhet av den strategiskt perspektiv och bedöma kritiskt marknads begräsningarna data och information från en rad olika organisationer och använda detta för strategisk marknadsföring beslutsfattande
  • Undersök en mängd kreativa metoder för produkt- och tjänstedesign, kreativitet och innovation som kan bidra till organisatoriska rikedom och utveckla intellektuella mästerskap inom marknadsföring och innovation
Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Öppen antagning
Duration
Varaktighet
Information
Deadline
Locations
Storbritannien - UK Online
Startdatum : Öppen antagning
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Öppen antagning
Storbritannien - UK Online
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan