MA i design och produktutveckling

Escuela Superior de Diseño de Barcelona

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

MA i design och produktutveckling

Escuela Superior de Diseño de Barcelona

esdebarca101

Hur ska ett objekt? Tänk hur det måste ha, till exempel, en stol, utan att ha bedömt innan något som påverkar vår framtid stol själv, eller i huvudsak, idén om "gimmick" för att stödja skinkorna; inte bara skulle vilja börja vagnen framför hästen, skulle vi riskera att det skulle vara meningslöst. Skulle han då träffa våra "gimmick" ditt mål?

Uppenbarligen måste ett objekt vara vacker att generera attraktion till potentiella konsumenter; men vad värdet skulle generera en vackrare stol, om obekväm, inte passar bra med tabellen, fördärvar trottoaren när jag flyttar, inte passar budgeten för företaget, ... Inget värde. När inte tydligt ange genomgången vi var tvungna att göra en obekväm stol; till exempel, för en besökare inte känna sig hemmastadda och lämnar snabbt.

I denna magisterexamen i produktdesign föreslå förstå hur man inte målet, men som en följd av detta. När alla faktorer att tänka på (business, sociala sammanhang, målgrupp, användbarhet, funktionalitet, ...) bestäms och analyseras av studenten, kommer formuläret att upphöra att vara något godtyckligt.

Programmet ger industriell design verktyg som behövs för generering av en produkt från den första kontakten med företaget genom de olika utvecklingsstadier.

Syften

De viktigaste målen för detta program är:

  • Att ge de kunskaper och färdigheter för att skapa nya objekt.
  • Träna förmågan att skapa kreativa, formellt och begrepps innovativa produkter.
  • Lär dig att göra och motivera beslut som påverkar resultatet.
  • Utveckla sina egna metoder för designprocessen. Val av optimal metod för varje process.
  • Välj material och lämplig produktionsprocess för produkten utformade. Förutse och lösa produktionsproblem.
  • Behärska fackspråk av material, processer och kopplingar.
  • 3d generera agila fysiska volymer som tjänar till att göra de nödvändiga förändringarna i projektet enligt analyserna av bitarna.
  • Med hjälp av digitala modelleringsverktyg för att kommunicera idéer och projekt och för teknisk beslutsfattande.
  • Hantera faser i ett projekt. Beräkna avgifter och budgetar. Förhandla sekretessavtal och samverkan med företag.
  • Förstå och definiera en genomgång.

Läroplan

Master i design och produktutveckling är uppbyggt av följande områden och ämnen som ger eleverna de kunskaper och verktyg för projektet:

konceptuell område

Forskning och användarupplevelse

analysverktyg projekt sammanhang som kan hjälpa eleverna att identifiera möjligheter och problem som är kopplade till produkten kommer att införas.

Eftersom kreativitet inblandade i designprocessen är omöjligt att skapa en metod som paute processen och efter det effektivt garantera oss ett framgångsrikt resultat; men vi kan använda olika metoder för att hjälpa oss projicera effektivt och lokalisera områden för innovation.

användarproduktrelationer och användar sammanhang kommer att uppstå.

Kursen kommer att hjälpa eleverna att uttrycka sig och förstå formspråk.

tvär avläsningar

Han föreslår en snabb nedsänkning i den kreativa världen. Ett ämne av projektiv karaktär som syftar till att lära eleverna att se på världen omkring dig med andra ögon; läsning, tolkning, ständigt ifrågasätta. Uppmuntra studerande vetter mot projektet med samma aktiva och kritiskt förhållningssätt.

Det kommer att analysera varför och hur objekt föds; ger värde till de objekt som har en stark konceptuell belastning och en intim relation med användaren, dessa två faktorer som i slutändan bestämmer formen.

förvaltningsområde

projektledning

Designprocessen och kommunikation med företag från synvinkel förvaltning, begrepps och praktisk nivå som måste lösas. Eftersom kontakt med företaget för att avsluta ut produkten på marknaden, studenten genom de olika etapperna i projektet, juridiska nyanser och ekonomiska förhållanden kommer att styras.

Att vara bekant med stegen i projektet, ska studenten ha förmågan att hantera tid och resurser.

representation område

3D-modellering / CAD

Studenten kommer att inledas i användningen av Solidworks för 2D skissa och modellering parameter 3D fast. Skapa komplexa delar och sammansättningar.

3D-rendering

Förbered i 3dStudio MAX och Vray för rendering scenarier modellerade delar: lära sig att ljus, placera kameror, skapa material och tillämpa kartor.

grafiska kommunikationsverktyg

De ingår i den här kursen verktyg som hjälper studenter i korrekt kommunikation av projekten; lägger grunden för framställning av klara, förklarande och attraktivt att tjäna idén att kommunicera grafiska dokument. grundläggande metoder för fotografering, layout, typografi, resurser grafik kommer att göras, etc.

produktionsPOS=TRUNC områdePOS=HEADCOMP

Material och omvandlingsprocesser (I) - Plast, keramik / glas

Studenten kommer att införas i omvandlingsprocesser av plast, keramik och glas. Vi studerar de vanligaste processerna, med fokus på tekniska krav, produktionsvolymer, fasta kostnader samt de viktigaste plast. Kompositer och diskutera fördelarna med nanomaterial.

Material och omvandlingsprocesser (II) - metall, trä

Studenten kommer att införas i omvandling av metaller och skog. Vi studerar de vanligaste processerna, belyser de tekniska kraven, produktionsvolymer och fasta kostnader.

område Proyectual

Projekt (I) - Betydelsen av begreppet

Projekt jag utveckla den kreativa kapaciteten hos studenter och motivera sin smak för innovation, utveckling av nya, korta och lättrörliga projekt.

De projekt inom detta ämne genererade kreativitet företräde framför alla andra värdefulla aspekter. konceptuellt starka produkter som genomför de ämnen lärt sig i den konceptuella området kommer att sökas.

fokus på muntlig kommunikation och presentation av första idéerna och projekten kommer att tillhandahållas.

Projekt (II) - Ursprunget form

Projekt II kommer att genomföra begränsningar kopplade till projekt för företag med specifika och begränsade brienfings. Projekten betona vikten av beslutsfattandet i olika skeden av designprocessen.

Studenten kommer att bli bekant med den arbetsordning och förstå där formen uppstår inget slumpmässigt. Medan begreppet projekt I primábamos mot andra aspekter; i detta skede vi upplever behovet av formalisering som överensstämmer med studier och analyser genomförs före projektstart.

fokus på muntlig kommunikation och presentation av första idéerna och projekten kommer att tillhandahållas.

Examensarbete

Den slutliga Examensarbetet innebär förverkligandet av studenten för ett projekt som förvärvade kunskaper i alla ämnen undervisas i master gäller. Ämnena ska inte fungera som separata enheter. Studenten ska inte likställas kunskap lärt om du inte har möjlighet att tillämpa lärande för hela året i ett praktiskt projekt.
Läroplanen är uppdelad i fyra moduler.
De material som ingår i läroplanen fördelar sig enligt följande:

ÄMNEN ECTS
Begrepps området - forskning och användarupplevelse 5
Konceptuella område - Cross mätvärden 5
Area Management - Projektledning 5
Projekt I - - Projekt Area Vikten av Concept 5
Representation område - Grafiska kommunikationsverktyg 5 / td>
Representation område - 3D / CAD 5
Representation område - 3D-rendering 5
Projekt II - - projektområdet The Origin of Form 5
Produktionsområde - Material och omvandlingsprocesser I - plast, keramik / glas 5
Produktionsområde - Material och omvandlingsprocesser II - metall, trä 5
Projekt Område - Slut examensarbete 10
TOTALT hp 60

Krav

Rekommenderad profil

Denna Master vänder sig till personer som har följande profil:

  • Utexaminerade i design
<li>    Ingenj&ouml;rer inom industriell design</li>
<li>    Fine Arts akademiker</li>
<li>    arkitekter</li>
<li>    Utexaminerade inom teknik, teknik, produktion eller design</li>
<li>    universitetsprofessorer i samlad kunskap inom teknik, teknik, produktion eller design. yrkesprofiler med erfarenhet p&aring; detta omr&aring;de</li>


I de fall där studenten ackrediterar tidigare högre utbildning till en process för godkännande av universitetsexamen kommer Academic kommittén utvärdera CV och portfölj av kandidaten och läroplanen klar, vilket bör upprätthålla en rimlig likvärdighet med befintliga studier examen i samma område.

Examen

Människor som passerar utvärderingsprogrammet kommer att få en dubbel examen: Course at ESdesign - Superior School of Design Barcelona Course på den internationella universitetet i Valencia, som kredit dem som professionella i specialitet studerade.

Karriärmöjligheter

Studenter som läser denna Master kan utveckla sin karriär inom följande områden:

  • Industriell designstudier
<li>    tekniska och innovations avdelningar</li>
<li>    F&ouml;rpackning</li>
<li>    3D Modeler</li>
<li>    Materials Research</li>
<li>    Frilanspersonal, entrepren&ouml;rer, nystartade, nystartat f&ouml;retag ...</li>

Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Maj 2019
Duration
Varaktighet
12 månader
Heltid
Price
Pris
4,800 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Barcelona, Catalonia
Startdatum : Maj 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Maj 2019
Spanien - Barcelona, Catalonia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan