Lärarexamen i specialundervisning - koncentration i tidigt ingripande
UMaineOnline (University of Maine)
Nyckelinformation
Campus läge
Orono, Maine, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
USD 15 048 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
* $ 418 / sp. i-state och $ 523 / sp. out-of-state
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Allmän översikt PeM i specialpedagogik - Koncentration i Early Intervention
Detta program, som kräver minst 36 timmar kredit, leder till statlig certifiering som en lärare för barn med funktionshinder (födelse till fem skolåldern) (282). Programmet är utformat för att förbereda studenterna i grunderna i yrkesutövningen i tidigt ingripande för inkluderande miljöer, ge studenterna avancerat innehåll i en rad olika forskningsområden (t.ex. tidig barndom, tidig barndom specialundervisning, familjerelationer, samarbete samråd), och stödja elever i Practicum erfarenheter med stora behov barn i åldrarna födelse-5 och deras familjer. Förutom ansökningskriterierna UMaine Graduate School, kommer de sökande visa tillfredsställande poäng på Praxis Kärn akademisk kompetens för lärare. För att säkerställa ett framgångsrikt program, kommer de sökande vara närvarande arbetar eller volontär med yngre barn, födelse till ålder 5, och deras familjer.
PROGRAM FÖRDELAR
- Tjäna en NCATE-ackrediterad examen från University of Maine
- Lär av erfarna lärare som är ledande inom området
- Öva samarbeta effektivt med co-lärare, familj och andra tjänsteleverantörer
- Upplev flera perspektiv genom fallstudier, simuleringar och reflekterande övningar
- Komplettera din kurser någonstans genom vår innovativa online-format
En magisterexamen i specialpedagogik ger akademiker med en förståelse för tillämpningen av gällande evidensbaserade metoder i K-12 klassrum för barn med särskilda behov. Att förstå ett barns behov är viktigt att se till att han / hon får tillräcklig uppmärksamhet, stöd och insatser för att lyckas i skolan. Våra studenter tillämpa sin förståelse för barns behov och bästa praxis för att tillgodose behoven hos sina elever i inkluderande allmänbildning lärmiljöer.
Graduate program är utformade för att berika och förlänga teori, praktik och ledarskap. Det kännetecknande för examen arbete i College mentorskap-nära samarbete med en fakultet rådgivare vars mål är att se till att en elevs program uppfyller hans / hennes unika behov. Små klasser, ledda av allmänt erkända fakultet, uppmuntra till debatt, utredning och diskussion baserad på verkliga erfarenheter och aktuella frågor. Flexibilitet är inbyggd i enskilda program för att tillåta den största effekten i vissa områden i behov. Samma engagemang för individuell tillväxt och utredning ingrodd i uppsökande och distansundervisning.
Program Krav (36 hp)
Denna 36-kredit programmet ger en grund inom tidiga insatser / tidig barndom och förberedelse för ledande roller. Programmet leder till statlig certifiering som lärare för barn med funktionshinder (282, födelse till fem skolåldern). Läroplanen är utformad för att förbereda studenterna i grunderna i yrkesutövningen i tidigt ingripande för inkluderande miljöer, ge studenterna avancerat innehåll i en rad olika forskningsområden (t.ex. tidig barndom, tidig barndom specialundervisning, familjerelationer, samarbete samråd), och placera elever i Practicum erfarenheter med stora behov barn i åldrarna födelse-5 och deras familjer. Kurser levereras på nätet.
Koncentrationen är lämplig för studenter med en kandidatexamen i förskoleverksamhet eller ett närliggande område som för närvarande arbetar med, eller har en önskan att tjäna, stora behov barn med funktionshinder, ålder
Förutsättningar
- Grad av B eller högre i CHF 450: Early Childhood Specialpedagogik eller motsvarande
- Tillfredsställande resultat på Praxis Kärn akademisk kompetens för lärare och på MAT eller GRE
- Tillfredsställande grund GPA (3,0 för vanlig entré)
- Rekommendationer indikerar potential för framgång som doktorand och som tidigt ingripande specialist (akademisk bakgrund och positiva dispositioner)
- Antagning uppsats visar tillräckliga skrivförmåga, förmåga till reflektion och engagemang för området tidiga insatser
- Bevis för slutförandet av fingeravtryck och bakgrundskontroll (Maine Dept of Education)
- Erfarenhet av att arbeta i vissa kapacitet med små barn med funktionshinder. Kandidater utan tidigare erfarenhet kan få tillträde, men de kan krävas för att slutföra ytterligare timmar kredit praktisk erfarenhet samtidigt med kurser.
Grundläggande kurser
- EHD 510: Introduktion till Educational Research
- SED 505: Mångfald av utveckling
- SED 506: Bedömning och programplanering i tidig barndom
- SED 517: Portion Spädbarn och småbarn i naturliga miljöer
- SED 511: Planering Inclusive Early Childhood program
- SED 514: Administration och offentlig politik för EG
- SED 516: Seminarium och Practicum i Collaborative Samråd
- SED 523: Home-baserade Practicum och seminarium i Early Intervention
- SED 521: Centrum Baserat Practicum och seminarium i Early Intervention
- SED 532: positivt beteende Support
- Literacy Val: SEI, ål, eller ERL
Capstone (3 poäng)
- SED 650: Graduate Project i Early Intervention
Redo att tillämpa?
För tillträde till en forskarutbildning i specialpedagogik, måste studenterna uppfylla grundläggande normer i forskarskolan och särskilda behörighetskrav för programmet. De sökande kan ta antingen GRE (ingen avancerad provning som krävs) eller Miller Analogier Test. För studenter med en grundutbildning GPA på 3,0 eller högre, är detta test krav frångås. Ansöker tillträde till program som leder till certifiering måste lämna poäng på Praxis Kärn akademisk kompetens för lärare med sina ansökningar (https://www.ets.org/praxis/about/core/). Kandidater som redan certifierats i Maine och har tagit Praxis tidigare kan lämna en kopia av sina certifikat för att dokumentera att de har träffat statliga normer på testet. De sökande kan kallas till en personlig intervju med specialpedagogik fakultet. Eleverna ska begära information ekonomiskt stöd från universitetets studiestödskontoret. Specialundervisning stipendier ibland tillgängliga för sökande med dokumenterade ekonomiska behov. För att vara berättigad måste den sökande har ansökt om ekonomiskt stöd genom universitetets Office of studiestöd. När du är redo att tillämpa, vänligen först granska ansökan instruktioner. Sedan slutföra din ansökan online.
Vanliga frågor
Vad kan jag göra med en PeM i specialpedagogik - Koncentration i Early Intervention?
US Bureau of Labor Statistics (BLS) förutspår att anställning av specialpedagogik beräknas växa med 6% under 2012-2022. Efterfrågan kommer att drivas av särskilda behov ökar inskrivning och behovet av tjänster. Som screening kapacitet ökar, så ökar också behovet för de tjänster som tillhandahålls av specialpedagoger i Early Intervention.
Programmet förbereder studenter för att arbeta med spädbarn, småbarn, förskolebarn i åldern barn och deras familjer med en rad förseningar / funktionshinder.
Lärare i specialpedagogik kan också driva arbetstillfällen i den privata sektorn och som handledare och administratörer.
Hur får jag information om Graduate Record Exam eller Miller Analogier Test och Praxis jag?
De sökande måste ta antingen GRE (ingen avancerad provning som krävs) eller MAT. Som en fakultet, har vi ingen särskild preferens. Däremot kan arrangemang för att ta MAT göras genom att kontakta kontoret för studiedokumentation (207-581-1317) och normalt kan göras på relativt kort varsel, och resultaten är snabbt tillgängliga. Studenter som väljer att delta i en avhandling program måste ta GRE. Du kan registrera dig på Educational Testing Service webbplats. Information om Praxis I finns på Educational Testing Service webbplats.
Har PeM program i specialpedagogik kräver en avhandling?
Nej.
Vad om certifiering?
Lärare certifiering beviljas av Maine Department of Education, inte av University of Maine. Studenter som genomför alla krav i våra NCATE godkända, yrkesmässig förberedelse program (lärare av elever med hög förekomst funktionshinder, Educational Specialist för studenter med låg förekomst funktionshinder) inklusive dokumentation av passerande poäng på Praxis II i specialpedagogik kommer att vara berättigade till certifiering . Specifik information om certifiering är tillgänglig från Maine Department of Education, certifiering, State House Station 23, Augusta, ME 04.333.
Om jag har tagit forskarutbildningskurser vid ett annat universitet, kan de överföras till mitt program på UMaine?
Högst 6 timmar kredit tidigare examen kurser från en annan institution kan överföras till studentens program vid tidpunkten för antagning, eller en 12 poäng från University of Maine. För att överföras måste kurser godkännas av specialpedagogik fakultet. Fastställande av överförings acceptans beror på faktorer som hur nyligen kursen togs och om det bedöms motsvara en etablerad kurs i programmet. Beslut om överlåtelse av kurser görs under application / intervjun. Forskarutbildningskurser tas som en del av sin grundutbildningen kan inte överföras till PeM programmet.
Hur får jag en fakultet rådgivare?
En särskild utbildning fakultet medlem tilldelas tjäna som student rådgivare under de sista stegen i ansökningsprocessen. Rådgivare namn kommer att ingå i forskarskolan skrivelse av godkännande för studenten.
Om du är redo att ta nästa steg, kan detta online-antagning område hjälpa dig med ansökningsprocessen. Till att börja följa vår hjälp ansökan guide här. Vanligaste frågorna besvaras i detta avsnitt, men kontakta någon av våra forskar antagning proffs för ytterligare vägledning. När du är bekant med processen kan du börja din online-ansökan till University of Maine Graduate School!