L6 CIM Diplom i professionell marknadsföring
CIM Academy
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Cookham, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad, Distansutbildning
Varaktighet
12 månader
Takt
Deltid
Studieavgifter
GBP 1 695 / per course *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Online | 2 109 GBP Virtuellt | 3.027 GBP Blandat
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Diplom i professionell marknadsföring ger de strategiska färdigheter som krävs för att hantera marknadsföringsfunktionen.
Med fokus på digital marknadsföring och ledning erbjuder CIM Digital Diploma i Professional Marketing de strategiska färdigheter som krävs för att hantera marknadsföringsfunktionen.
Vem är det till?
Den här erkända CIM-kvalifikationen är idealisk om du strävar efter och för närvarande i operativa, övervaknings- eller ledningsroller som vill bygga dina praktiska färdigheter och bredda ditt strategiska perspektiv. De typiska profilerna för personer som kan ta denna kvalifikation inkluderar ofta:
- Avdelningschefer.
- Funktionella chefer.
- Produkt- / varumärkesansvariga.
- Account managers.
- Marknadschef.
- Affärsutvecklingsledare
Vad du kommer att lära dig
Standard
- Strategisk marknadsföring (Obligatorisk): Den strategiska marknadsplaneringsprocessen, inklusive hur man utvärderar och genomför det genom effektiv resursförvaltning.
- Mastering Metrics (Obligatorisk): En förståelse av viktiga marknadsföringsmetoder och mättekniker du kommer att kunna identifiera och tolka insikter för att stödja informerade strategiska beslut.
- Driving Innovation (Valfri): Att rekommendera hur innovation och entreprenörsmarknadsföring kan bidra till att uppnå konkurrensfördelar.
- Digital strategi (valfri): Att ge insikt i hur organisationer kan genomföra en digital marknadsstrategi och bygga dessa möjligheter i den övergripande strategiska planen.
Framgångsrikt genomförande av tre moduler leder till CIM Diploma i Professional Marketing. Om du vill kan du studera för en modul i taget och bygga upp till en kvalifikation senare.
Digital
- Digital strategi: För många organisationer har digital marknadsföring utvecklats från en uppsättning taktiska handlingar till ett viktigt element i strategin. Denna modul ger dig en djupgående övervägande av digitala marknadsföringsegenskaper som kan integreras inom strategisk marknadsplanering.
- Kör digital erfarenhet: Kundtjänst har förändrats dramatiskt med den digitala revolutionen. Denna modul ger insikter i den digitala kundupplevelsen. Organisationer måste anpassa sig till denna växlande marknad och vidta åtgärder för att uppfylla sina strategiska behov.
- Mastering Digital Channels: Digitala kanaler presenterar möjligheter och utmaningar för organisationer att effektivt konkurrera och engagera sig med sina kunder. Denna modul driver strategisk förståelse för förvaltning och tillväxt av digitala kanaler, samt kritiska faktorer för överensstämmelse.
Framgångsrikt genomförande av tre moduler leder till CIM Digital Diploma i Professional Marketing. Om du vill kan du studera för en modul i taget och bygga upp till en kvalifikation senare.
Kursinnehåll
Standard
STRATEGISK MARKNADSFÖRING
Bedömning: Denna modul bedöms genom en tre timmars undersökning som baseras på en marknadsplan som du tidigare har förberett för din organisation.
Lärandemål
Situationsanalys
- Förstå hur man analyserar en organisations nuvarande och framtida externa miljö.
- Förstå hur man analyserar en organisations nuvarande och framtida interna miljö.
Planera
- Analysera relevant information för att rekommendera och informera strategiskt beslutsfattande.
- Utveckla en strategisk marknadsplan för att uppnå organisatoriska mål.
Genomförande och kontroll
- Hantera resurser för att leverera den strategiska marknadsplanen.
- Övervaka, mäta och anpassa marknadsplanen för kontinuerlig förbättring.
MASTERING METRICS
Bedömning: Denna modul bedöms genom ett arbetsbaserat uppdrag.
Lärandemål
Mätvärden och analyser
- Förstå rollen som marknadsvärden.
- Förstå betydelsen av olika analytiska tekniker över en rad marknadskontext.
Mätningseffektivitet
- Känn relevanta marknadsföringsåtgärder.
- Använd marknadsföringsmetoder för att fastställa effektiviteten av marknadsaktiviteter.
Analytics för beslutsfattande
- Förstå lämpliga datakällor för marknadsanalys.
- Använda olika analysverktyg och tekniker för marknadsföring av insikt och strategiskt beslutsfattande.
KÖR INNOVATION (VALG)
Bedömning: Denna modul bedöms genom ett arbetsbaserat uppdrag.
Lärandemål
Entreprenörsmarknadsföring
- Förstå förhållandet mellan marknadsföring och entreprenörskap.
- Genomföra ett företagande svar på förändringar och leverera marknadsföringslösningar.
Innovation
- Förstå de nyckelfaktorer som underlättar och främjar innovation i organisationer.
- Använd principer för innovation genom marknadsföringsfunktionen.
Marknadsföringskampanjen
- Förstå rollen som intern marknadsföring.
- Genomföra marknadsföringsorganisatorisk förändring.
DIGITAL STRATEGI (ELEKTIV)
Bedömning: Denna modul bedöms av ett arbetsbaserat uppdrag som delas upp i tre uppgifter: forskning, planering och rapport.
Lärandemål
Digital störning
- Förstå de strategiska konsekvenserna av den störande digitala miljön.
- Skapa relevanta insikter i viktiga framväxande teman inom den digitala marknadsmiljön.
Digital planering
- Utveckla strategiska rekommendationer som svar på behovet av att förvärva, konvertera och behålla kunder.
- Leverera ett smidigt svar på förändrade kundbeteenden.
Leverera framgång
- Vet hur man hanterar och optimerar nyckelkanaler och innehåll inom en digitalt förbättrad strategisk plan.
- Använd viktiga digitala åtgärder för att analysera socialt, sentiment, sök och beteende på webbplatsen.
Digital
DIGITAL STRATEGI
Bedömning: Denna modul bedöms genom en uppgift.
Lärandemål
Digital störning
- Förstå de strategiska konsekvenserna av den störande digitala miljön.
- Skapa relevanta insikter i viktiga framväxande teman inom den digitala marknadsmiljön.
Digital planering
- Utveckla strategiska rekommendationer som svar på behovet av att förvärva, konvertera och behålla kunder.
- Leverera ett smidigt svar på förändrade kundbeteenden.
Leverera framgång
- Vet hur man hanterar och optimerar nyckelkanaler och innehåll inom en digitalt förbättrad strategisk plan.
- Använd viktiga digitala åtgärder för att analysera socialt, sentiment, sök och beteende på webbplatsen.
KÖR DIGITAL ERFARING
Bedömning: Denna modul bedöms genom en uppgift.
Lärandemål
Kundinsikt och innovation
- Skapa relevanta insikter för digitala kunder
- Bedöm trender och innovation i den digitala upplevelsen
Digitala mätvärden och analyser
- Identifiera och utvärdera digitala mätvärden och analyser
- Leverera metoder för rapportering av digitala resultatindikatorer
Den digitala användarupplevelsen
- Illustrera kundresan
- Rekommendera hur man förbättrar användarupplevelsen
MASTERING DIGITAL KANALER
Bedömning: Denna modul bedöms genom en uppgift.
Lärandemål
Kanalstrategi och överensstämmelse
- Beskriv de strategiska alternativen för kanalval
- Definiera krav för laglig efterlevnad i digitala kampanjer
Hantering av digital kanal implementering
- Demonstrera effektiv hantering av digitala kanaler i praktiken
- Rekommendera metoder för online community management
Kanalomvandlingsoptimering och tillväxt
- Illustrera hur du kan förbättra omvandlingsfrekvenserna för digitala kanaler
- Bedöm nuvarande och framtida kanalutveckling
Ingångskrav
CIM Academy har sina egna behörighetskriterier och sökandena bedöms individuellt. Denna kvalifikation motsvarar det slutliga året av en fullständig examen och vi rekommenderar att du har minst två års erfarenhet av att arbeta i en marknadsföringsroll.
Alternativt accepterar vi:
- CIM nivå 4 professionellt certifikat i marknadsföring.
- CIM nivå 4 certifikat i professionell marknadsföring.
- Alla relevanta nivå 4-kvalifikationer.
- Grundnivå i Business med marknadsföring.
- Kandidat- eller magisterexamen från ett erkänt universitet - en tredjedel krediter relaterat till marknadsföring innehåll.
- Diagnostisk bedömning till nivå 6.
Våra program lärs på engelska, och om engelska inte är ditt första språk, måste du också ge bevis för minst IELTS Academic Module (6.5) / Cambridge Certificate of Advanced English (betyg B).
Bokning
Bokning ska ske via CIM Academy teamet på CIM - ring oss på 44 (0) 1628 427240.
Online - £ 900 moms (ej tillgänglig på CIM Digital Diploma i Professional Marketing)
- Examination / Bedömningsavgifter - £ 555
- CIM studerar medlemskap - £ 60
Totalt inklusive moms = £ 1 695
Vad ingår -
- 24/7 tillgång till CIM Academy Online
- Studentstöd
- CIM studerar medlemskap för året
- Examens- och bedömningsavgifter
Virtuellt (online) - 1 250 kr moms
- Examination / Bedömningsavgifter - £ 555
- CIM studerar medlemskap - £ 60
Totalt inklusive moms = £ 2.110
Vad ingår -
- Undervisningskostnader
- 24/7 tillgång till CIM Academy Online
- Studentstöd
- CIM studerar medlemskap för året
- Examens- och bedömningsavgifter
Blended (ansikte mot ansikte och online) - 2 010 kr moms
- Examination / Bedömningsavgifter - £ 555
- CIM studerar medlemskap - £ 60
Totalt inklusive moms = £ 3,027