$close

Filter

Visa resultat

Hitta 2 Kurser i Tjänstdesign nätbaserade

En online-kurs är en enda, riktad väg studier inom ett visst område där kurser sker över internet. Kurser sträcker sig från allmän till specifik i sina ämnen, och fokus och kan vara lång eller kort sikt i naturen. Vad är en online-kurs i tjänstedesign? Detta är en specialiserad klass som fokuserar på användningen av en Information Technology Infrastructure Library, eller ITIL, fö… Läs mer

En online-kurs är en enda, riktad väg studier inom ett visst område där kurser sker över internet. Kurser sträcker sig från allmän till specifik i sina ämnen, och fokus och kan vara lång eller kort sikt i naturen.

Vad är en online-kurs i tjänstedesign? Detta är en specialiserad klass som fokuserar på användningen av en Information Technology Infrastructure Library, eller ITIL, för att hantera behoven IT-tjänster av företag. Kurser täcker ämnen som syfte och användning av servicedesign, analysera kundernas behov att förbättra servicen, och med hjälp av serviceprinciper konstruktion för att lösa användarproblem och förbättra ett företags förmåga att tillhandahålla tjänster till sina kunder.

De kunskaper som lärs ut i en service design kurs förbereda studenterna för karriärer inom IT-området. Program akademiker kan utöka och förbättra befintliga tjänster eller skapa helt nya tjänster design för växande företag.Dessa färdigheter erbjuder möjligheter till avancemang i den expanderande IT-området samt ökad inkomstpotential.

Kostnaden för en kurs i tjänstedesign varierar från program till program och beror på längden och djupet av kurser inblandade. Det rekommenderas att kontakta universitet med kurser som du är intresserad av att fastställa kostnaderna.

Tjänstedesigners ofta hitta sysselsättning i många olika typer av företag och organisationer inom den offentliga och den privata sektorn. Med jobb som designchefer, forskare eller strateger, designers servicearbete för att identifiera och tillfredsställa kundernas och kundernas behov i en rad olika områden. De använder konsumentundersökningar för att skapa fängslande varumärken och personas som talar till deras målgrupp och samtidigt säkerställa att tekniken fungerar alltid i tjänst hos kunderna.

Tjänstedesign kurser finns genom olika utbildningsprogram runt om i världen.Med online-kurser, studenter har de mest flexibla alternativ för att styra deras väg studier. Sök efter ditt program nedan och kontakt direkt upptagande kontor skola ditt val genom att fylla i täten formen.

Läs mindre
Fler alternativ inom detta ämnesområde: 
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
Rekommenderade Senaste Titel
Emeritus Institute of Management
Singapore

Vad kommer detta program att göra för dig? Här är några av de specifika utmaningarna som du kommer att kunna ta itu med bättre efter att du har slutfört det här programmet: Up ... +

Vad kommer detta program att göra för dig? Här är några av de specifika utmaningarna som du kommer att kunna ta itu med bättre efter att du har slutfört det här programmet: Upptäck tjänsteleveranstrender, möjligheter och utmaningar Utveckla värdeförslag och positionering för att sticka ut på den konkurrensutsatta marknaden Lär dig hur teknik används för att leverera utmärkta tjänster Tillämpa ramverk och strategier för att identifiera, hantera och underhålla kunder genom tjänsteleverans och excellens Identifiera strategier för att leverera utmärkta tjänster kostnadseffektivt Programmoduler Modul 1: Fånga värde i moderna tjänsteekonomier Utforska utmaningarna med att skala fram framgångsrika tjänstevarumärken och företag, makrotrender i moderna tjänsteekonomier, lösningar som gör service till kärnvärdet för ett företag och hur man analyserar aktiviteter i verksamheten som hjälper till att fånga värde i tjänsteekonomin. Modul 2: Teknik i tjänst: Servicerobotar, AI och plattformsaffärsmodeller Undersök hur teknik används för att leverera tjänster, effekterna av plattformsaffärsmodeller i tjänsteleverans, problem och utmaningar som plattformsekosystem står inför och hur man analyserar konkurrensfördelar och nackdelar med plattformsföretag. Modul 3: Hantera kundlojalitet – Lojalitetshjulet Få en djupare förståelse för företagens vinster från långsiktig kundlojalitet, distinktionen mellan kundnöjdhet och lojalitet, konsekvenserna av kundgruppering/segmentering på förvärv och bibehållande av kunder och strategier för att upprätthålla kundlojalitet. Modul 4: Customer Centricity – Strategisk klagomålshantering, serviceåterställning och kundfeedbacksystem Lär dig hur du använder kundtjänststrategier för att ge kundernas klagomål en positiv effekt, utnyttja kundfeedback för att driva organisatoriskt lärande, illustrera ett proaktivt och kostnadseffektivt tillvägagångssätt för serviceåterställning, vad du ska tänka på när du utformar system för kundfeedback och hur serviceåterställning kan göras. används för att driva affärsmål. Modul 5: Service Quality – The Gaps Model & Customer Service Process Redesign Utforska dimensionerna av tjänstekvalitet som påverkar kundlojalitet, hur gapmodellen används för att förklara brister i servicekvalitet, rätt investeringsnivå för att leverera tjänstekvalitet, varför omdesign av tjänsteprocesser är viktigt, verktyg för att omforma tjänsteprocesser, processens inverkan omdesign på kunder och personal, och de nio stegen i omformningen av kundserviceprocessen. Modul 6: Tre strategiska Pathways till kostnadseffektiv tjänstexcellens (dubbelkulturstrategi, strategi för fokuserade tjänster, OM-strategi och integration) Bygg upp din kunskap om de tre Pathways mot kostnadseffektiv serviceexcellens, den dubbla kulturen/dubbelfokuseringen Pathway leverera kostnadseffektiv serviceexcellens, den fokuserade servicefabriken Pathway leverera kostnadseffektiv serviceexcellens, och verksamhetshanteringsstrategi Pathway leverera kostnadseffektiva tjänster. Modul 7: Produktion av tjänster & varumärkesutveckling av tjänsteupplevelsen & bygga en tjänsteorganisation i världsklass Upptäck hur man driver förbättringar med hjälp av strategier och ramverk för tjänsteledarskap och hur man identifierar strategier för att förbättra tjänsteleveransen och de potentiella fallgroparna. Program fakultet Jochen Wirtz, Ph.D. Professor i marknadsföring och prodekan för MBA-program Förutom att tjänstgöra som professor i marknadsföring vid National University of Singapore, är professor Wirtz också en internationell fellow vid Service Research Center vid Karlstads universitet i Sverige och en akademisk forskare vid Cornell Institute for Healthy Futures vid Cornell University i New York. Han var grundare för dubbelgraden UCLA – NUS Executive MBA Program (rankad 4:a globalt i Financial Times EMBA 2015 Ranking och 3:a i EIU 2015 Ranking) från 2002 till 2014; en Associate Fellow vid Saïd Business School, University of Oxford från 2008 till 2013; och en av grundarna av NUS Teaching Academy från 2009 till 2015. Professor Wirtz har en Ph.D. i Services Marketing från London Business School. Hans forskning har sedan dess fokuserat på tjänstemarknadsföring och har publicerats i cirka 100 artiklar i akademiska tidskrifter och tidskrifter (som Harvard Business Review), 130 konferenspresentationer och 40 bokkapitel. Hans mer än 10 böcker inkluderar Services Marketing – People, Technology, Strategy (World Scientific, 9:e upplagan, 2021) och Essentials of Services Marketing (Pearson Education, 3:e upplagan, 2016), båda författade tillsammans med professor Christopher Lovelock. Med översättningar och anpassningar för över 26 länder och regioner, och en sammanlagd försäljning på cirka 1 000 000 exemplar, har de blivit världsledande läroböcker för tjänstemarknadsföring. Branschexempel Genom verkliga exempel från flera branscher kommer du att se hur teorierna omsätts i praktiken. Starbucks Förstå hur en av grundarna av Starbucks kunde komma på en idé som fungerar som kaféets värdeförslag. Rolls Royce Identifiera hur Rolls-Royce använde teknisk excellens och servicelösningar för att bli en konkurrenskraftig global tillverkare. ANZ Bank Få en glimt av Jamie, en virtuell agent för ANZ-banken som har betjänat tusentals kunder sedan den lanserades. Singapore Airlines Lär dig några av de strategier som används av Singapore Airlines för att skapa kundlojalitet. Google Förstå hur Google bemästrade självbetjäningstekniker för att behålla sitt låga antal anställda. Nike Lär dig de olika sätten att få en bättre förhandlingsposition i värdekedjan och de olika områden där värde kan utvinnas. Andra företag som ingår som exempel eller som användningsfall i programmet är BMW, Tesla, Raffles Hotel, Wise, Four Seasons Hotel, Changi Airport - Singapore, Lux Hotels & resorts, Zappos, etc. Obs: Alla varumärken, produkt- och företagsnamn är varumärken™ eller registrerade® varumärken som tillhör sina respektive ägare. Användning av dem innebär inte någon koppling till, stöd av eller koppling av något slag mellan dem och programägare. Program lärande resa 56 Videoföreläsningar 25+ branschexempel 8 diskussionsforum 8 veckovis kontorstimmar 7 uppdrag 5 fallstudier Varför anmäla sig till programmet? I dagens tjänste- och kunskapsbaserade ekonomier måste företag ständigt hitta nya sätt att sticka ut. På denna konkurrensutsatta marknad är det avgörande att tillämpa ett kundcentrerat tillvägagångssätt för att hantera och leverera utmärkta tjänster. Denna ansträngning kräver dock mer än att lita på kundfeedback för att visa upp dina tjänsteerbjudanden. Det kräver skapandet av högkvalitativa verksamheter i en miljö med högt förtroende, vilket leder till motiverade medarbetare som ger exceptionell kundservice. I programmet Service Leadership: Customer Value, Excellence and Cost-Effectiveness – som erbjuds av NUS Business School – kan du få de kompetenser du behöver för att bli en kundfokuserad företagsledare som kan leverera mer värde för din organisation, anställda och kunder. 93 % av kunderna kommer sannolikt att göra återkommande köp med företag som erbjuder utmärkt kundservice. källa: Hubspot Research, 2021 70 % ha en mer gynnsam syn på varumärken som erbjuder proaktiva kundtjänstmeddelanden. källa: Microsoft, 2021 26 % av företag och yrkesverksamma säger att värdet av kundnöjdhet är helt definierat och spårat. källa: Global Customer ExperienceQ Benchmarking Report, 2020 Vem är detta program till för? Programmet är utformat för yrkesverksamma från vilken akademisk bakgrund som helst med 8+ års arbetslivserfarenhet. Programmet är tillämpligt i alla branscher - särskilt IT-produkter och -tjänster, bank- och finanstjänster, bemanning och rekrytering, utbildning och konsultation - och gynnar dem som arbetar inom teknisk ledning, ledning, drift, konsultfunktioner och mer. Det här programmet är särskilt användbart för proffs som vill: Förbättra operativ effektivitet och förvandla kundupplevelsen genom digital teknik Utveckla disruptiva affärsmodeller med ett servicecentrerat förhållningssätt Förbättra kundernas engagemang och öka konverteringsfrekvensen genom integrerad marknadsföringsautomation Utnyttja kund- och medarbetares upplevelser för att uppnå affärsmål Tillämpa bästa praxis för leverans av tjänster över branscher och företag -
Kurser
Deltid
2 månader
Engelska
Internet
 
Copenhagen Institute of Interaction Design
San Jose, Costa Rica

Denna intensiva femdagarsverkstad erbjuder en djupdyk introduktion till konceptet och praxis för designtänkande för tjänster, processer och produkter. Förstå varför designtänk ... +

Denna intensiva femdagarsverkstad erbjuder en djupdyk introduktion till konceptet och praxis för designtänkande för tjänster, processer och produkter. Förstå varför designtänkande har blivit det bästa sättet för innovation inom olika branscher, och lära dig att tillämpa det efter dina egna behov. -
Kurser
Heltid
5 dagar
Engelska
Internet