Kurs i online-verksamhet: kundprofilering för framgång

FutureLearn

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Kurs i online-verksamhet: kundprofilering för framgång

FutureLearn

Denna kurs är en del av Online Business Success program, som gör det möjligt för dig att starta, marknad och köra din egen framgångsrik online-verksamhet.

När vi frågade vem deras kunder är, blivande företagare säger ofta "någon". Detta kunde inte vara längre från sanningen. Detta gratis online-kurs kommer att hjälpa dig att förstå hur du kan använda primär och sekundär forskning, att hitta rätt kund och design engagemang strategier för att attrahera och behålla dem.

Förstå data och upptäcka din kund

Den här kursen kommer att introducera dig till hur, var och varför att samla in data och hur man använder den för att skapa kund personas och marknadsföringsstrategier.

Vi hjälper dig att förstå hur man kan utveckla marknadsanalys strategier och visar dig hur man kan utveckla en marknadsföringsstrategi för att guida dig mot genomförandet.

I slutet av kursen kommer du att förstå:

  • vem din kund är;
  • hur man använder data för att identifiera och profilera din kund;
  • hur man avslöja varför de köper;
  • och hur man kan utveckla profiler och personas för din kund.

Få expert online-verksamhet råd

Denna kurs är en av fyra i Online Business Success program från RMIT University. På varje kurs, kommer du att vägledas av akademiker från College of Business och Business Enterprise Unit. Plus att du kommer att höra från framgångsrika online företagare om hur de riktade de mest värdefulla kunder för deras verksamhet.

Vilka ämnen kommer du täcka?

  • De roll demografiska, psyko och beteendemässiga egenskaper spelar när lager tillsammans för att informera marknaden profil.
  • Graden av inblandning och risker som gäller för online-kunder att företagare kommer att behöva minska.
  • Segmente tekniker för att rikta rätt kundbas.
  • De möjligheter som en online entreprenör skulle behöva identifiera att växa eller förbättra de nuvarande målmarknader.
  • Jämförelsen mellan skillnaden typer av forskning och roll var och en spelar tillsammans för att utveckla en forskningsplan.
  • De typer av kund persona verktyg som finns när man bygger en visuell representation av en typisk kund.
  • Skillnaden mellan olika typer av kund resor, nuvarande och framtida tillstånd erfarenhet, och tjänsten plan för att informera väg att köpa.
  • Marknadsföringen skrivning som identifierar hur marknadsföringsbudskap bidrar till beslut när de köper en produkt eller tjänst.

Vad kommer du att uppnå?

  • Identifiera vilka dina kunder / konsumenter genom att analysera deras egenskaper, och förbereda denna information för vidare forskning
  • Jämför graden av inblandning och typer av inköp, för att förutsäga den inverkan den kan ha på kundens köpbeteende
  • Applicera primära och sekundära forskningsmetoder för att skapa en marknad forskningsplan som bättre identifierar köparens behov, motivation och skäl att köpa specifika produkter eller tjänster
  • Designa och konstruera en kund resa karta för att beskriva processen en köpare tar vid beslut om ett köp, genom att generera kund personas

Vem är kursen för?

Denna kurs riktar sig till elever som har ett litet företag eller överväger att inrätta ett online-verksamhet och vill förstå principerna för marknadsanalyser och kundprofilering, genom en rad exempel, inlärningsteori och aktiviteter.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
FutureLearn
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Nov. 2019
Duration
Varaktighet
4 veckor
Deltid
Price
Pris
Gratis
Information
Deadline
Locations
Storbritannien - UK Online
Startdatum : Nov. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Nov. 2019
Storbritannien - UK Online
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan