Kurs i den digitala ekonomin: att sälja genom kundinsikt

FutureLearn

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Kurs i den digitala ekonomin: att sälja genom kundinsikt

FutureLearn

Oavsett hur sofistikerad din marknadsföring är, om det inte resulterar i att locka kunder, sedan ditt företag är inställd att misslyckas. Detta gratis online-kurs gäller nytänkande för hur marknadsföring och försäljningsaktiviteter kombineras för att skapa kunder som kommer tillbaka.

Bygg en helhetsbild av dina kunder

Perspektiv på den roll och kundernas beteende förändras, med marknadsförare som bygger på allt kraftfullare informationssystem för att bygga en helhetssyn på konsumenterna.

Under den här kursen kommer du att utveckla en förståelse för hur kundvård föder affärsutveckling framgång och kommer kritiskt utvärdera accepterade visdom om hur marknadsföring påverkar kunderna. Du får också lära dig försäljning har gått från att vara en "fot i dörren" att ha en "finger på pulsen", med hjälp av insiktsdriven metoder för att vinna dessa så viktiga försäljning.

Frodas i den digitala ekonomin

Den digitala ekonomin: sälja genom kundinsikt är en av fyra kurser från The Open University om den digitala ekonomin, som syftar till att hjälpa erfarna chefer komma till rätta med dagens teknik-aktiverade företagsklimat.

Kursen har utvecklats av The Open University Business School - en banbrytande institution som är trippel ackrediterad av AMBA, EQUIS och AACSB.

Innehavare av FutureLearn certifikat för samtliga fyra digitala ekonomin kurser kan tjäna 15 brittiska poäng mot The Open University Business School flexibla MBA genom att en länkad modul Open University bedömning (som kräver separat OU registrering och avgift).

Vilka ämnen kommer du täcka?

  • Hur teknik såsom stora data, molnet och öppen källkod som driver den digitala ekonomin
  • Insight i samband med försäljningen
  • Hur kundinsikt möjliggörs genom den digitala ekonomin
  • Verktyg och tekniker som gör det möjligt för företag att använda stora uppgifter för att få tillgång till och leverera värde
  • Hur digital engagemang fungerar och vikten av personalisering
  • Hur övergången till digital försäljning är antagits över hela världen
  • Viktiga trender i den digitala ekonomin och påverkan på kundinsikt

Vad kommer du att uppnå?

  • Visa kunskap och kritisk förståelse för hur kunderna beter sig i den digitala ekonomin och beskriver rollen av informationssystem för att skapa kundinsikt
  • Applicera utbyte teori till en rad olika affärsmodeller för att skapa ömsesidig nytta för leverantörer och köpare
  • Utforska och genomföra teoretiskt underbyggd analys i beslutsfattandet i konsument- och organisatoriska marknader och bedöma digital marknadskommunikation mot forskningsbaserade kriterier
  • Tillämpa och använda insikt driven försäljning för att förbättra prestanda, och samarbeta med relevanta etiska frågor som drivs av den digitala ekonomin
Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
FutureLearn
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Jan. 2019
Apr. 2019
Duration
Varaktighet
4 veckor
Deltid
Price
Pris
Gratis
Information
Deadline
Locations
Storbritannien - UK Online
Startdatum : Jan. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Startdatum : Apr. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Startdatum : Juni 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Jan. 2019
Storbritannien - UK Online
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Apr. 2019
Storbritannien - UK Online
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Juni 2019
Storbritannien - UK Online
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan