Kurs i affärs terminer: förståelse omni-kanal detaljhandel och försörjningskedjor

FutureLearn

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Kurs i affärs terminer: förståelse omni-kanal detaljhandel och försörjningskedjor

FutureLearn

Vi har inte längre bara köpa produkter eller upplevelsetjänster i fysiska utrymmen. Vi har nu ofta köpa i butiken och på nätet med hjälp av en bärbar dator, en telefon och även en klocka. Denna kurs demystifies omnichannel erfarenhet och undersöker hur omnichannel detaljhandel och försörjningskedjor har förändrat produktion och konsumtion upplevelse för både företag och konsumenter.

Förstå omni-channel detaljhandel

Vi spåra utvecklingen av detaljhandeln inköp från fysiska handlingar eller transaktioner genom att flerkanaligt online-inköp. Dagens teknikintensiva virtuella och fysiska världar möjliggör transaktioner helst var som helst och till vem som helst. Vi kommer att undersöka hur omnichannel världen skiljer sig från flerkanals detaljhandel, och hur företag kan anta omnichannel metoder för produktion av varor och tjänster.

Lär dig att hantera risk och försörjningskedjor i Omni-kanaler

Medan omnichannel detaljhandel har potential att leverera oöverträffad upplevelse för konsumenten och bekvämlighet, utgör en risk för dem på utbudssidan, såvida de inte förstå landskapet och kraven på traditionell marknadsföring och supply chain logistik.

Överväga framtiden för detaljhandeln

Akademiker och lärare inom områdena supply chain och logistik kommer att leda dig genom spännande värld av Omni-kanaler och vad det kan innebära för framtiden för detaljhandeln.

Vilka ämnen kommer du täcka?

  • Distinktionen mellan rund kanaler och flera kanaler för att känna igen de funktioner, fördelar och utmaningar som erbjuds av ett nytt sätt att köpa och sälja.
  • Evolving sätt av interaktion mellan återförsäljare och konsumenter visar hur konsumenternas köpmönster och förväntningar förändras snabbt.
  • Logistiska operationer för omni-kanal återförsäljare att visa hur försörjningskedjor, särskilt lager- och distributionskanaler, skiljer sig från den traditionella metoden på det sätt som de måste svara på allt större utmaningar.
  • Effekterna av realtidsdata på återförsäljare och konsumenter att inse hur återförsäljare kan använda detta för att göra shoppingupplevelsen och öka försäljningen.
  • De utmaningar som sista kilometern leverans för att visa denna länk i leveranskedjan har expanderat exponentiellt och hur ny teknik och en rad tredjepartsleverantörer fullgör "vad som helst, när som helst, var som helst" leverans.

Vad kommer du att uppnå?

  • Förklara hur Omni-kanaler har förändrats konsumenternas köpupplevelse och förändrat dynamiken mellan leverantörer, återförsäljare och konsumenter
  • Bedöm de frågor som presenteras av Omni-kanaler på samtida försörjningskedjor.
  • Förklara och tillämpa centrala begrepp för supply chain management till omni-kanal detaljhandel
  • Analysera omni-kanal logistikfrågor och identifiera fungerande lösningar för logistik och problem i leveranskedjan
  • Undersöka nya tekniker för att föreslå alternativ för sista kilometern leverans

Vem är kursen för?

Denna kurs vänder sig till yrkesverksamma och studenter i discipliner av verksamhet, ekonomi, marknadsföring eller mänskliga resurser, som vill lära sig mer om rund kanal och påverkan på konsumenterna och supply chain.

Vilken mjukvara eller verktyg behöver du?

Att delta i denna kurs behöver du:

  • En dator eller laptop, med tillgång till Internet.
  • Dator ljudutgång.
  • Adobe läsare; och
  • En datormus.
Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
FutureLearn
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Öppen antagning
Duration
Varaktighet
3 veckor
Deltid
Price
Pris
Gratis
Information
Deadline
Locations
Storbritannien - UK Online
Startdatum : Öppen antagning
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Öppen antagning
Storbritannien - UK Online
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan