Kundupplevelsedesign för kundframgångskurs - Salesforce
FutureLearn
Nyckelinformation
Campus läge
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
12 Veckor
Takt
Deltid
Studieavgifter
USD 39 / per month *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* efter din 7-dagars kostnadsfria provperiod kan du betala $ 39 per månad för att fortsätta lära dig online
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Lär dig färdigheter som gör att du kan utforma och implementera strategier för att förbättra både kundupplevelse och kundsucces.
Upptäck hur du optimerar kundupplevelsen inom den digitala ekonomin.
Marknadsföringsmarknaden för kundupplevelse (CX) värderades redan till 6,5 miljarder dollar under 2019 och förväntas växa över 17% per år fram till 2027. Om du vill ha en lukrativ och mångsidig karriär är det ett bra sätt att öka din kunskap om CX-strategier och -verktyg. att dra nytta av denna tillväxt och erbjuda en allt mer värdefull tjänst för företag inom olika branscher
Skapat i samarbete med Salesforce, detta ExpertTrack är utformat för att göra just det. Utforska kundresor, CX-design och hur du kan optimera upplevelsen för att öka kundlojalitet, genomsnittliga utgifter och vinster.
Utveckla färdigheter i att utforma och implementera CX och strategier för kundsucces
Du kommer att öka din kunskap om CX-principer och CSM-metoder. Du kommer att förstå vilken roll dessa spelar i olika affärssammanhang och hur du optimerar kundvärdet för vissa kundsegment. Du lär dig sedan hur du utvecklar dessa CX-resor för att möta kundvärdet inom ramen för bredare affärsmål.
Lär dig hur CRM-teknik kan användas för att främja bättre kundrelationer och upplevelser
Öka din förståelse för marknadsledande CRM-programvara (Customer Relationship Management), Salesforce, och lär dig hur du kan använda den för att omsätta din strategi i praktiken.
Starta eller väx din karriär på en växande CX-marknad
Under denna tid av transformation och digital innovation bryts hinder för nya marknadsaktörer inom alla branscher och konkurrensen eskaleras snabbt. Med tillgång till flera digitala kanaler där människor kan dela köpupplevelser, genomföra forskning och fatta viktiga köpbeslut är konsumenten nu mer bemyndigad än någonsin tidigare.
Genom att lära dig att få kontakt med dessa kunder, hur man eliminerar smärtpunkter och förbättrar deras totala tillfredsställelse kan du hjälpa ditt företag att nå framåt för konkurrensen om stabil, långsiktig tillväxt.
Innehållet för detta ExpertTrack har anpassats från Customer Experience Management med Salesforce Training Microcredential - om du vill veta mer, ta en titt på Microcredential som erbjuder mindre kohorter med handledarinteraktioner och akademisk kredit.
Nyckelfärdigheter du kommer att lära dig
- Kundupplevelse design
- Kundresor
- Kundens framgångshantering
- Äktenskaprådgivning
- CRM-teknik
- Salesforce
- Hantering av kundupplevelse
- Kundupplevelsestrategi
Lärandemål
I slutet av ExpertTrack kommer du att kunna:
- Kartlägg en kundresa och upplevelse för målgrupper.
- Skissera topplinjen för effektiv CX-design.
- Identifiera viktiga komponenter och metoder för att bygga framgångsrika kundrelationer.
- Identifiera tekniska möjligheter att uppnå den ambitionella upplevelsen, fokuserad på tillämpningen av CRM-teknik.
Erfarenhet krävsOm du vill främja din karriär och förståelse för kundupplevelse och strategier för kundsucces kommer detta ExpertTrack att utrusta dig för att lyckas. Ingen tidigare erfarenhet krävs för att lyckas i detta ExpertTrack. Vissa förkunskaper om hantering av kundrelationer, kundframgång eller CX-design är fördelaktiga men är inte nödvändiga. Under ExpertTrack använder vi Salesforce Trailblazer-plattformen. | Komma igångDetta ExpertTrack hjälper dig att bättre förstå de viktigaste faserna för att skapa en positiv kundupplevelse. Specifikt kommer det att förbättra kompetensen och förbättra anställbarheten hos:
|
ExpertTrack-kursöversikt
- Kundupplevelsedesign för kundframgång: Effektiv CX-design och kundresor
Upptäck CX-designmetoder och utforska vikten av CX i affärssucces. - Kundupplevelsedesign för kundframgång: Hur man skapar en effektiv CX-strategi
Identifiera mål, teknik, mätvärden och intressenter som utgör en effektiv CX-strategi. - Kundupplevelse Design för kundframgång: Hur man bygger kundrelationer och mäter framgång
Lär dig hur du bygger bättre kundrelationer för att säkerställa långsiktig affärsframgång.
Hur ExpertTracks fungerar
Gå med i ett ExpertTrack för att behärska nya färdigheter inom ditt valda specialistområde. Arbeta igenom en serie ämnesfokuserade kurser i din egen takt, och klara den slutliga bedömningen för att få en digital certifikatpris som bevisar din expertis.
Gå med i en gratis 7-dagars provperiod Bestäm om ExpertTrack är rätt för dig med gratis tillgång till hela utbudet av kurser och bedömningar under en vecka. | Fortsätt lära dig för $ 39 / månad Betala en månadsavgift på $ 39 så länge det tar dig att slutföra ExpertTrack. Du kan lära dig i din egen takt och avbryta när som helst. | Tjäna digitala certifikat Få ett certifikat för varje genomförd kurs och klara den slutliga bedömningen för att få ett digitalt certifikat som du kan dela med ditt professionella nätverk. | Bli expert Använd din specialistutbildning för att gå vidare i din karriär eller bygg expertis inom områden du brinner för. |
Vem lär du dig med?
Ghilaine Chan
Ghilaine brinner för att låta människor göra sitt bästa arbete och glädja andra, det är kärnan i kundservice och framgång! Hon har över 20 års erfarenhet av skalning av globala serviceteam.
Lärande i världsklass med
FutureLearn
Den sociala lärplattformen med hundratals onlinekurser från en fjärdedel av världens bästa universitet.
Salesforce
Lär dig hur den ledande industriteknologleverantören Salesforce driver affärsframgångar. Under hela kursen kommer du att utnyttja Salesforce inom ramen för kundens framgång.
Börja lära dig idag - gratis 7-dagars provperiod
Efter din gratis provperiod kan du:
- Betala $ 39 per månad för att fortsätta lära dig online
- Ha fullständig kontroll över din prenumeration; du kan avbryta när som helst
- Arbeta i din egen takt och sätt dina egna deadlines i varje steg
- Betala bara medan du lär dig; prenumerationen avbryts automatiskt när du är klar
- Genomför onlinebedömningar för att testa dina kunskaper och bevisa dina färdigheter
- Tjäna digitala kurscertifikat och ett slutligt pris som du kan dela online, med potentiella arbetsgivare och ditt professionella nätverk
- Behåll tillgång till innehållet i kurser som du genomför även efter att din prenumeration upphör