Gå till skolans webbplats
Läs mer om det här programmet på institutionens hemsida
Inledning
Utforska innovativa tekniker för att skapa överlägsna kundupplevelser som skiljer ditt företag från konkurrenterna.Detta program är för dig omDu är en marknadsföringspersonal som behöver utöka din befintliga kompetens och förstå den innovativa tekniken som optimerar kundupplevelser.
Du har flyttat eller vill flytta till en ledarroll som kräver att du guidar ditt team för att skapa värdefullt konsumentengagemang.
Du är en verkställande eller affärsledare som vill utveckla en sund CX-strategi och delegera dess huvudansvar till ditt team.Du kommer att gå bort medFörmågan att använda Northwestern Medills 5C-ramverk för att skapa en överlägsen kundupplevelse (CX) över varje steg på konsumentresan.
En personlig CX-verktygssats för att driva dynamiska kundupplevelser och leverera affärstillväxt.
Kompetensen för att utnyttja data och innovativ marknadsföringsteknik (MarTech) för att bättre förvärva, behålla och utöka kundrelationer, samtidigt som en MarTech-strategi anpassas till övergripande affärsmål.
En förståelse för de olika teknikerna för att mäta och optimera CX, och färdigheterna för att mäta ditt CX livstidsvärde.Program översiktUnder den här online-kursen kommer du att arbeta igenom följande moduler:
Modul 1 Köra kundupplevelse längs kundresan
Utforska utvecklingen av marknadsföring och lär dig hur 5Cs-ramverket kan optimera kundupplevelsen.
Modul 2 Kontextuell insikt och innehållsstrategi
Lär dig om vilken roll innehåll och sammanhang spelar i kundresan.
Modul 3 Mätning och optimering av kundupplevelse
Förstå hur funktionerna för konvertering och kalibrering kan förbättra kundupplevelsen.
Modul 4 Dynamisk kundrelationshantering
Främja dynamiska kundrelationer genom kundservice och samarbete.
Modul 5 Använda en MarTech-strategi för att driva dynamiska kundupplevelser
Lär dig hur du utvecklar en MarTech-strategi (Marketing Technology) i linje med 5Cs-ramverket.
Modul 6 Mätning och spårning av avkastning på kundens livstid
Reflektera över hur du kan driva kundernas livstid genom en tillämpning av 5Cs-ramverket.
Registrera nu!Vanliga frågorBesök kurssidan för att lära dig mer om kommande sessiondatum, programpris och mer:
[Få reda på mer]En online-utbildning som skiljer dig från varandraDenna Northwestern Medill-kortkurs online levereras i samarbete med utbildningsleverantören GetSmarter. Gå med i en växande grupp av globala yrkesverksamma och dra nytta av möjligheten att:Få verifierbar och relevant kompetens och tjäna ovärderligt erkännande från ett internationellt urval av universitet, helt online och i din egen tid.
Njut av en personlig, folkmedierad onlineinlärningsupplevelse som skapats för att du ska känna stöd vid varje steg.
Upplev ett flexibelt men strukturerat tillvägagångssätt för online-utbildning när du planerar ditt lärande i ditt liv för att uppfylla veckotrafiken.
Om skolan
The Kellogg School of Management at Northwestern University is dedicated to educating and inspiring brave leaders who build strong organizations. Growth is a challenge every leader and organization co
...
Läs mer
The Kellogg School of Management at Northwestern University is dedicated to educating and inspiring brave leaders who build strong organizations. Growth is a challenge every leader and organization confronts — across sectors, markets, countries and economies. Through a distinctive approach to business thought leadership and a vibrant community-led culture, Kellogg develops courageous, driven, and supportive leaders who wisely leverage the power of markets to create lasting value.
Läs mindre
Gå till skolans webbplats