Inledning
Vi lever i informationens guldålder. Varje dag bombarderas vi med hundra gånger mer information än någonsin tidigare. Vi kommunicerar med avancerade tekniker: visuellt, ljud och skrift.
Naturligtvis, med den exponentiella tillväxten av fältet, behöver arbetsmarknaden yrkesverksamma som kan lösa utmaningarna och ha kompetens och kompetens för att hantera den komplexa kommunikationsvärlden.
Kandidatexamen i kommunikationsstudier och informationshanteringstekniker vid KTU förbereder dig för att arbeta i multikulturella företag, myndigheter eller offentliga organisationer. Du kommer att kunna skapa och hantera kvalitetsinnehåll med den senaste tekniken.
Detta är det första 3-åriga kandidatprogrammet i Litauen, som genomförs tillsammans med universitetet i Twente (Nederländerna) . I det här programmet har du möjlighet att studera vid University of Twente under en termin och få ett intyg som intygar detta.Unikt kommunikationsstudieprogram som fokuserar på de tekniska kommunikationsverktygen: system för innehållshantering, webbplatshantering, kommunikationsanalys, kvantitativa och kvalitativa IT-verktyg, verktyg för datahantering av sociala medier, visuella och textgränssnitt
Projektbaserad studiemodell, där studenter löser verkliga utmaningar
Möjlighet att gå en termin för att studera vid ett av Europas mest innovativa universitet: University of Twente i Nederländerna
Kommunikationsexperter, internationella föreläsare (från University of Twente, University of Bologna, University of Turin) och utövare bland lärarnaKarriärStudentens kompetenser
Informationshanteringskompetenser; Kompetenser för utveckling av text / audiovisuellt innehåll; IKT-tillämpningskompetenser; Mediekunskap.
Studentens färdigheter:Kunna hantera information på ett riktat sätt med hjälp av IC-teknik;
Kunna tillämpa teori och kommunikationsmetoder;
Kunna kritiskt analysera och skapa information (innehåll), välj de instrument som motsvarar publikens behov.Du kan bliAnnons och marknadsföring specialist
PR-specialist
Förvaltnings- och organisationsanalytiker
Författare och en annan författare
Web- och multimediautvecklareAnnons och marknadsföring specialistPlanering, förberedelse och organisering av reklampolicyer och kampanjer som underlättar uppnåendet av säljmål;
Främjande av affärstillväxt och utveckling samtidigt som marknadsföringsmål, policyer och program fastställs och genomförs;
Att klargöra och förutsäga nuvarande och framtida konsumenters behov.
Konsulttjänster om sådana marknadsföringselement, som sortiment av produkter, reklam och säljkampanj, försäljnings- och distributionskanaler.FinansieringsmöjligheterAlla internationella studenter blir automatiskt kandidater för att få stipendiet för internationella studenter , som tilldelas första året kandidatexamen eller masterstudenter med starka akademiska rekord och motivation.
Invånarna i EU- länderna och de globala medborgarna av litauiskt ursprung kan ansöka om statsfinansierade studieplatser . Detta innebär att alla sökande, som faller inom en av de ovan nämnda kategorierna, kommer att delta i den allmänna antagningens tävling för statligt finansierade studieplatser och få chansen att studera gratis, beroende på deras antagningspoäng.IngångskravIELTS ≥5,5, TOEFL ≥75, CEFR ≥B2 eller motsvarandeSlutbetyg från gymnasiet
Högst 3 år efter högskoleexamen är berättigad.
Ofta kan du få ett lämpligt transkript från din skola. Om så inte är fallet behöver du officiella översättningar tillsammans med verifierade kopior av originalet.
Ingångskvalifikationsdokumenten accepteras på följande språk: engelska / ryska.
Dokumenten måste legaliseras (Apostille) av utrikesministeriet i det land där dokumenten utfärdades. Detta krav gäller inte de dokument som utfärdats i EU och Vitryssland, Ukraina.IELTS ≥5,5, TOEFL ≥75, CEFR ≥B2 eller motsvarandeSlutbetyg från gymnasiet
Lägsta medelbetyg (CGPA)> 60% i varje inträdesämne.
PoängstrukturÄmne Koefficient Typ Första ämnetHistoria eller matematik
eller informationsteknologi
eller geografi
0,4
SlutprovAndra ämnetengelska språket
0,4
IELTS, TOEFL, CEFR eller motsvarandeTredje ämnetMotivering
0,2
Online intervju