Internationell mastergrad i pedagogik och klinisk psykopedagogi Internationell magisterexamen i coaching och emotionell intelligens för barn och ungdomar - Dubbelgrad (Diplom certifierad av en europeisk notarie)

ESNECA

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Internationell mastergrad i pedagogik och klinisk psykopedagogi Internationell magisterexamen i coaching och emotionell intelligens för barn och ungdomar - Dubbelgrad (Diplom certifierad av en europeisk notarie)

ESNECA

mottagare

Denna internationella mastergrad riktar sig till företagare, chefer, entreprenörer, arbetstagare inom barnsektorn intresserade av att förvärva den kunskap och färdigheter som krävs för arbete inom pedagogik och klinisk psykopedagogik.

modalitet

Master-läget är on-line och Tutorizada

  • När inskrivna ska studenten få koder inom 24 arbetstimmar.
  • Vårt team av lärare och handledare kommer att kontakta eleven upp till 48 timmar efter inskrivning för att vägleda eleven följa med honom i början och längs banan, och svara på alla frågor som kan uppstå.

varaktighet

Kurslängden är 600 timmar.

mängd

  • Ursprungliga beloppet $ 2976
  • Faktiska beloppet: $ 744

* Mängden uttryckt i amerikanska dollar

Certifiering Erhållen

När studenten har avslutat studierna och godkänt utvärderingstestet kommer studenten att få ett diplom som certifierar "International Master of Pedagogy and Clinical Psychopedagogy International Master in Coaching and Emotional Intelligence for Children and Youth", av FORMAINFANCIA EUROPEAN SCHOOL, godkänd av vår skick partner av CECAP, AEC och AEEN, högsta spanska institutioner inom utbildning och kvalitet. FORMAINFANCIA EUROPEAN SCHOOL, sedan november 2016, och efter sitt engagemang för kvalitet, har erkänts med ICEEX-kvalitetsmärket och kvaliteten på utbildningen. Utbildningsbeviset bär dessutom den europeiska notarius stämpel, som intygar rubrikernas giltighet, innehåll och äkthet på nationell och internationell nivå. Graden kan ha APOSTILLA DE LA HAYA (Officiell certifiering som validerar graden innan utbildningsdepartementet i mer än 200 länder runt om i världen).

utbildningens innehåll

Modul 1. Introduktion till pedagogik och klinisk psykopedagogik

Didaktisk enhet 1. Inledande grundämnen för pedagogik och klinisk psykopedagogik

  1. Utbildningen
  2. Begrepp om pedagogik och psykopedagogik
  3. Klinisk psykopedagogik
  4. Psykopedagogisk rådgivning
  5. Skolorientering

Didaktisk enhet 2. Individuella skillnader och uppmärksamhet på mångfald

  1. introduktion
  2. Huvudteorier om arten av individuella skillnader
  3. Skolutbildning med tanke på mångfald av studerandes förmågor, intressen och motivationer

Modul 2. Evolutionell utveckling under skolperioden

Didaktisk enhet 1. Prenatal utveckling

  1. Stadier av prenatal utveckling
  2. ärftlighet
  3. Problem i Prenatal Development

Didaktisk enhet 2. El Niño från 0 till 15 månader

  1. födelse
  2. fysiska och psykomotorisk utveckling
  3. Sensoriell och perceptuell utveckling
  4. kognitiv utveckling
  5. språkutveckling
  6. Psykosocial och affektiv utveckling

Didaktisk enhet 3. Barnet 1 till 3 år

  1. fysiska och psykomotorisk utveckling
  2. kognitiv utveckling
  3. språkutveckling
  4. Psykosocial och affektiv utveckling

Undervisningsenhet 4. El Niño från 3 till 6 år

  1. fysiska och psykomotorisk utveckling
  2. kognitiv utveckling
  3. språkutveckling
  4. Psykosocial och affektiv utveckling

Undervisningsenhet 5. El Niño från 6 till 9 år

  1. fysiska och psykomotorisk utveckling
  2. kognitiv utveckling
  3. språkutveckling
  4. Psykosocial och affektiv utveckling

Didaktisk enhet 6. El Niño från 9 till 13 år

  1. fysisk utveckling
  2. Språkutveckling och kommunikation
  3. Psykosocial och affektiv utveckling

Modul 3. Diagnos och utvärdering i psykopedagogik

Didaktisk enhet 1. Den psykopedagogiska utvärderingen

  1. introduktion
  2. Innehåll som måste utvärderas i klinisk psykopedagogik
  3. Problem som kan hittas efter den psykopedagogiska utvärderingen
  4. När ska den psykopedagogiska utvärderingen genomföras?
  5. Faserna av den psykopedagogiska utvärderingen
  6. Instrument och tekniker för psykopedagogisk utvärdering

Didaktisk enhet 2. Den psykopedagogiska rapporten

  1. introduktion
  2. Huvudegenskaper för den psykopedagogiska rapporten
  3. Sektioner som utgör den psykopedagogiska rapporten
  4. Brister som den psykopedagogiska rapporten kan presentera och förslag för att undvika dem
  5. Tips för att förbereda psykopedagogiska rapporter

Modul 4. Lärandeproblem

Didaktisk enhet 1. Psykofysiologiska baser av lärande

  1. introduktion
  2. Den cerebrala platsen för lärande och minne
  3. Synaptisk plasticitet
  4. Mänskliga skillnader i intelligens
  5. Fysiska och psykiska sjukdomar relaterade till lärande

Didaktisk enhet 2. Lärandeproblem (DA). Del I

  1. introduktion
  2. Inlärningssvårigheter: operativ definition och typer
  3. Klassificering av inlärningssvårigheter

Didaktisk enhet 3. Lärandeproblem (DA). Del II

  1. introduktion
  2. Bidrag från de klassiska teoretiska modellerna för upptäckt och ingripande av inlärningssvårigheter
  3. Utvärderingen av det psykopedagogiska ingreppet
  4. Nuvarande insatsområden vid inlärningssvårigheter

Didaktisk enhet 4. Strategier och tekniker för utvärdering av inlärningssvårigheter

  1. introduktion
  2. Utvärderande process av inlärningssvårigheter
  3. Datainsamlingsförfarande
  4. Intelligens utvärderingsinstrument
  5. Utvärdering av lärandepotential
  6. Instrument för utvärdering av färdigheter och skolprestanda
  7. Personlighetsbedömningsinstrument

Modul 5. Intervention i psykopedagogik. Socialt och kliniskt område

Didaktisk enhet 1. Introduktion till barnpsykopatologi

  1. introduktion
  2. Begreppen hälsa och sjukdom
  3. andra begrepp
  4. Bedömning och diagnos

Didaktisk enhet 2. Barnpsykopatologi I

  1. introduktion
  2. ångestsyndrom
  3. aggressiva och oppositionella beteenden
  4. Ätstörningar och ätbeteende i barndomen
  5. eliminerings~~POS=TRUNC Disorders
  6. Problem och sömnstörningar
  7. Motorik sjukdomar

Didaktisk enhet 3. Barnpsykopatologi II

  1. Attention deficit hyperactivity disorder
  2. inlärningsstörningar
  3. språkstörning
  4. mental retardation
  5. Autismliknande tillstånd

Didaktisk enhet 4. Sömnstörningar

  1. introduktion
  2. Olika typer av sömn
  3. De viktigaste frågorna för Pediatrics
  4. Sömnproblem hos barn och ungdomar
  5. Insomnia i barndomen

Didaktisk enhet 5. Problem med kontroll av splinter

  1. introduktion
  2. enures
  3. Potträning. fysiska faktorer
  4. Potträning. psykologiska faktorer
  5. Retention och kontrollträning
  6. enures larm
  7. Utbilda torr säng
  8. encopresis

Didaktisk enhet 6. Intervention i narkotikamissbruk

  1. beroenden
  2. Vad är ett läkemedel?
  3. grunderna
  4. Drug klassificering
  5. Syntetiska droger eller designer drugs
  6. Psykologi och drogberoende patologier beroenden

Didaktisk enhet 7. Barnmisshandel: Koncept och typologi

  1. Definition av övergrepp i barndomen
  2. alternativa definitioner
  3. Olika typer av missbruk

Didaktisk enhet 8. Detektion och bedömning av illamående

  1. introduktion
  2. Tecken att misstänka övergrepp i barnets / ay barn vanvård
  3. Erkänner den typ av missbruk av deras tecken
  4. Upptäckt av barnmisshandel på sjukhus
  5. Upptäckt av barnmisshandel i skolan
  6. Rating övergrepp i barndomen

Modul 6. Intervention i psykopedagogik. Skolområde

Didaktisk enhet 1. Psykopedagogisk intervention

  1. Studenter med begränsningar i rörligheten
  2. Studenter med allvarliga sjukdomar
  3. Studenter med generella utvecklingsstörningar
  4. Studenter med Downs syndrom
  5. Studenter med övergripande funktionshinder
  6. Studenter med visuell funktionsnedsättning
  7. Studenter med intellektuell funktionsnedsättning

Del 2. Master i coaching och emotionell intelligens för barn och ungdom

  1. coaching
  2. Introduktion till Coaching
  3. tränare
  4. coaching cykel
  5. ryggsäck
  6. 7 steg
  7. Bill Gates: Feedback
  8. återkoppling
  9. Godkännande av felet
  10. Pans fall
  11. Stationär fall Bonilla
  12. Ockhams rakkniv
  13. Executive Coaching I
  14. Executive coachingII
  15. tränare
  16. Sluta röka
  17. Grundläggande principer för framgång i en coaching process
  18. Agenter i färd med coachning
  19. Faser av coaching
  20. Analys av organisationen
  21. programplanering
  22. Vikten av utvärdering
  23. Return informations bedömning
  24. Design individualiserad planen
  25. Genomförandet av handlingsplanen
  26. Uppföljning sessioner
  27. periodiska utvärderingar
  28. I coaching session
  29. Coaching Session II

emotionell intelligens

  1. introduktion
  2. intelligenser
  3. Good Will Hunting
  4. emotionell intelligens
  5. 6 grundläggande känslor
  6. Den nya kriteriet
  7. emotionell kompetens
  8. Gränserna för ledarskap
  9. emotionell medvetenhet
  10. Öva emotionell intelligens
  11. personliga färdigheter
  12. En ny inlärningsmodell
  13. Hur man förbättrar känslomässig intelligens I / II / III
  14. Barnum effekten
  15. Spegel neuroner och empati
  16. Komfortzon.
  17. Grundläggande test av känslomässig intelligens
  18. Manual of Emotional Intelligence
Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk


Senast uppdaterad April 16, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Öppen antagning
Duration
Varaktighet
600 Öppettider
Deltid
Price
Pris
744 USD
Information
Deadline
Locations
Spanien - Spain Online
Startdatum : Öppen antagning
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Öppen antagning
Spanien - Spain Online
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan