Internationell Master I Barn- Och Ungdomspsykologi Coaching Och Internationella Master I Barn Emotionell Intelligens - Dual Degree (diplom Certifierats Av Europeiska Notarie)

ESNECA

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Internationell Master I Barn- Och Ungdomspsykologi Coaching Och Internationella Master I Barn Emotionell Intelligens - Dual Degree (diplom Certifierats Av Europeiska Notarie)

ESNECA

mottagare

Denna kurs vänder sig till företagare, chefer, företagare, arbetare och alla som vill att förvärva ledning och tekniska resurser till det internationella master : s expertis inom barn- och ungdomspsykologi och Coaching International Master in Children 's emotionell intelligens.

modalitet

Master-läget är on-line och Tutorizada

  • När inskrivna ska studenten få koder inom 24 arbetstimmar.
  • Vårt team av lärare och handledare kommer att kontakta eleven upp till 48 timmar efter inskrivning för att vägleda eleven följa med honom i början och längs banan, och svara på alla frågor som kan uppstå.

varaktighet

Kurslängden är 600 timmar.

mängd

  • Ursprungliga beloppet $ 1900
  • Faktiska beloppet: $ 475

* Mängden uttryckt i amerikanska dollar

certifiering Erhölls

Efter att ha avslutat studierna och klarat proven bedömnings studenten kommer att få ett examensbevis "International Master i barn- och ungdomspsykologi International Masters i Coaching och barn och ungdom emotionell intelligens" av ESNECA Business School, backas upp av vår tillstånd CECAP av partners, AEC och AEEN, max spanska institutioner och kvalitetsutbildning. ESNECA Business School, sedan november 2016 efter sitt engagemang för kvalitet har erkänts med ICEEX sigill kompetens och kvaliteten på utbildningen. Diplom också bära stämpel europeiska rättsliga och notarie styrker giltigheten, innehåll och äkthet nationellt och internationellt. Textning kan ha apostille (officiell certifiering validerar Titrering med undervisningsministeriet mer än 200 länder runt om i världen).

utbildningens innehåll

Del 1. Expert Child Psychology och ungdoms

1. Modul Approach till psykologi

Didaktiska Unit 1. Allmänt och Evolutionary Psychology

  1. personlighet
  2. personlighets~~POS=TRUNC Teorier
  3. Beteenden och mänskliga medvetandet
  4. Försvarsmekanismer personlighet
  5. Olika typer av temperaments

Didaktiska Unit 2. Psychology

  1. introduktion
  2. psykologisk bedömning och klinisk
  3. terapeut färdigheter

Didaktiska Unit 3. Faktorer psykologisk behandling

  1. Inledning.
  2. Vad är en psykologisk behandling.
  3. Psykolog psykiater.
  4. Dags för behandling och deras typer.
  5. Proffs som utför psykologisk behandling.
  6. Var hittar psykologisk behandling.
  7. Effektiviteten i psykologisk behandling.
  8. Utvärdera effektiviteten av behandlingar.

Didaktiska Unit 4. Psykologiska BASICS

  1. hälsa koncept
  2. emotionella aspekter på sjukdom
  3. motivation
  4. Frustration och konflikt
  5. psykisk hälsa och psykoterapi

Modul 2. psykologiska utvecklingen i barndomen och tonåren

Didaktiska Unit 5. Introduktion till Child Psychology

  1. Brief History of Child Psychology och aktuell status
  2. Barnpsykologi Basics
  3. Nuvarande utvecklingskoncept
  4. Dimensionerna utvecklings

Didaktiska Unit 6. Prenatal Development

  1. Stadier av prenatal utveckling
  2. ärftlighet
  3. Problem i Prenatal Development
  4. Problem i Prenatal Development

Didaktiska Unit 7. Barn 0-15 månader

  1. födelse
  2. fysiska och psykomotorisk utveckling
  3. utveckling och sensorisk perception
  4. kognitiv utveckling
  5. språkutveckling
  6. psyko-social och emotionell utveckling

Didaktiska Unit 8. Barn 1 till 3 år

  1. fysiska och psykomotorisk utveckling
  2. kognitiv utveckling
  3. språkutveckling
  4. psyko-social och emotionell utveckling

Didaktiska 9. Child enheten 3 till 6 år

  1. psykomotorisk utveckling
  2. kognitiv utveckling
  3. språkutveckling
  4. psyko-social och emotionell utveckling

Didaktiska enhet 10. Barn 6 till 9 år

  1. fysisk och motorisk utveckling
  2. kognitiv utveckling
  3. språkutveckling
  4. psyko-social och emotionell utveckling

Didaktiska enheten 11. 9 till 12

  1. fysisk utveckling
  2. Språkutveckling och kommunikation
  3. psyko-social och emotionell utveckling

Didaktiska enheten 12. De Adolescent DE12 18 År

  1. tonåren
  2. karakteristiska förändringar i tonåren
  3. Teorier om Tonåren
  4. Tonåren som en kritisk period av utveckling
  5. kognitiv utveckling
  6. Personlig utveckling: identitetssökande
  7. Självuppfattning och självkänsla hos ungdomar
  8. Utvecklingen av den personliga identiteten

Modul 3. övergrepp i barndomen och tonåren

Undervisning Unit 13. barnmisshandel: Concept och Typology

  1. Definition av övergrepp i barndomen
  2. alternativa definitioner
  3. UNICEF
  4. Olika typer av missbruk

Didaktiska enheten 14. Detektering och utvärdering Misshandel

  1. introduktion
  2. Tecken att misstänka övergrepp i barnets / ay barn vanvård
  3. Erkänner den typ av missbruk av deras tecken
  4. Upptäckt av barnmisshandel på sjukhus
  5. Upptäckt av barnmisshandel i skolan
  6. Rating övergrepp i barndomen

Undervisning enheten 15. risksituationer Barn

  1. introduktion
  2. Riskfaktorer
  3. Risksituationer i barndomen

Didaktiska Unit 16. konsekvenserna av missbruk

  1. introduktion
  2. Konsekvenser av övergrepp från synpunkt utbildning
  3. Effekterna av missbruk psykosociala utveckling
  4. Konsekvenser av känslomässiga övergrepp
  5. långsiktiga konsekvenser

Undervisning Unit 17. Prestandakriterier

  1. Vad gör man när ett barn säger att han har misshandlats
  2. Hinder för klagomålet
  3. behandlingar
  4. Behandling och familjeterapi
  5. Support och individuell behandling
  6. Insatser som syftar till att sociala nätverk
  7. School ingripande i barnmisshandel inträffade hemma

Modul 4. Barn- och ungdomspsykopatologi

Didaktiska enhet 18. Child Psychology och ungdoms

  1. introduktion
  2. Begreppen hälsa och sjukdom
  3. andra begrepp
  4. Bedömning och diagnos

Didaktiska enhet 19. Barn- och ungdomspsykopatologi

  1. introduktion
  2. ångestsyndrom
  3. aggressiva och oppositionella beteenden
  4. Ätstörningar och ätbeteende i barndomen
  5. eliminerings~~POS=TRUNC Disorders
  6. Problem och sömnstörningar
  7. Motorik sjukdomar

Didaktiska enheten 20. barn- och ungdoms Psychopathology II

  1. Attention Deficit Hyperactivity Disorder
  2. inlärningsstörningar
  3. språkstörning
  4. mental retardation
  5. Autismliknande tillstånd

Didaktiska enheten 21. Psychological Behandling

  1. introduktion
  2. beteendeterapi

Undervisning Unit 22. inlärningssvårigheter

  1. introduktion
  2. Personer med kognitiva funktionshinder
  3. Orsaker till kognitiv svikt
  4. Utveckling av människor med DC
  5. Downs syndrom
  6. Ingripande med människor med DC
  7. Autism
  8. Upptäckt och diagnos av autism spektrum
  9. giftedness

Undervisning Unit 23. Psicoeducativa Childhood Intervention

  1. Allmänna aspekter på psychoeducational ingripande
  2. psychoeducational ingripande i utvecklingsstörning
  3. familj ingripande

Undervisning Unit 24. Sömnstörningar

  1. introduktion
  2. Olika typer av sömn
  3. De viktigaste frågorna för Pediatrics
  4. Sömnproblem hos barn och ungdomar
  5. Insomnia i barndomen

Äta undervisning enhet 25. Knowing

  1. matvanor
  2. De viktigaste livsmedel fel
  3. typiska situationer och hur man kan övervinna dem

Didaktiska enheten 26. Drogodependencias Adolescent

  1. beroenden
  2. Vad är ett läkemedel?
  3. grunderna
  4. Drug klassificering
  5. Syntetiska droger eller designer drugs
  6. Psykologi och drogberoende patologier beroenden

Undervisning Unit 27. Problem med potträning

  1. introduktion
  2. enures
  3. Potträning. fysiska faktorer
  4. Potträning. psykologiska faktorer
  5. Retention och kontrollträning
  6. enures larm
  7. Utbilda torr säng
  8. encopresis

Undervisning enhet. Vägledning till föräldrar för att utveckla potträning

  1. introduktion
  2. Vad kan föräldrar göra för att hjälpa barnet
  3. Vad händer med ett barn med svårigheter?
  4. tarmkontroll

Didaktiska enhet 29. Separation Parent

  1. introduktion
  2. förändringar Familj orsakas av skilsmässa
  3. Stadier av skilsmässa
  4. Barnet i centrum för separation
  5. Barnläkare uppgifter
  6. Vad ska du berätta din barnläkare föräldrar?

Didaktiska enhet 30. Ångest hos barn med separerade föräldrar

  1. introduktion
  2. ångest
  3. ångestsyndrom
  4. Separationsångest störningar hos barn till skilda föräldrar
  5. exempel forskning

Didaktiska enhet 31. Barn Jealous

  1. Vilka är infantila svartsjuka?
  2. Några verkliga exempel
  3. Skillnad mellan rivalitet, avund och svartsjuka
  4. Vilka är orsakerna till svartsjuk beteende?

Undervisning Unit 32. Analys av barns teckning

  1. introduktion
  2. rita aspekter
  3. Stages genom vilka passerar barnteckning

Didaktiska enhet 33. Child Esteem

  1. introduktion
  2. Hur självkänsla byggs?
  3. Origins of självförtroende
  4. Betydelsen av självkänsla
  5. Bedömning av självförtroende
  6. Inverkan av föräldrar och lärare i utvecklingen av självkänsla

Undervisning Enhet 34. gynnar Självkänsla spel

  1. Spel som uppmuntrar självkänsla
  2. Historier att uppmuntra självkänsla

Del 2. Masters i Coaching och emotionell intelligens hos barn och ungdomar

Formativa enhet 1. Barn och Unga Coaching

  1. coaching
  2. Introduktion till Coaching
  3. tränare
  4. coaching cykel
  5. ryggsäck
  6. 7 steg
  7. Bill Gates: Feedback
  8. återkoppling
  9. Godkännande av felet
  10. Pans fall
  11. Stationär fall Bonilla
  12. Ockhams rakkniv
  13. verkställande och professionell coaching I
  14. verkställande och professionell coaching II
  15. tränare
  16. Sluta röka
  17. Grundläggande principer för framgång i en coaching process
  18. Agenter i färd med coachning
  19. Faser av coaching
  20. Analys av organisationen
  21. programplanering
  22. Vikten av utvärdering
  23. Return informations bedömning
  24. Design individualiserad planen
  25. Genomförandet av handlingsplanen
  26. Uppföljning sessioner
  27. periodiska utvärderingar

Formativa 2. Barn och Unga Intelligence Unit

  1. introduktion
  2. intelligenser
  3. Good Will Hunting
  4. emotionell intelligens
  5. 6 grundläggande känslor
  6. Den nya kriteriet
  7. emotionell kompetens
  8. Gränserna för ledarskap
  9. emotionell medvetenhet
  10. Öva emotionell intelligens
  11. personliga färdigheter
  12. En ny inlärningsmodell
  13. Hur kan man förbättra emotionell intelligens I
  14. Hur man kan förbättra emotionell intelligens II
  15. Hur kan man förbättra emotionell intelligens III
  16. Barnum effekten
  17. Spegel neuroner och empati
  18. Comfort Zone
Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk


Senast uppdaterad March 7, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Öppen antagning
Duration
Varaktighet
600 Öppettider
Deltid
Price
Pris
744 USD
Information
Deadline
Locations
Spanien - Spain Online
Startdatum: Öppen antagning
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Öppen antagning
Spanien - Spain Online
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan