ITIL mellannivå - tjänstelivscykeln moduler ss, sd, st, så csi utbildning och examen paket

E-Careers

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

ITIL mellannivå - tjänstelivscykeln moduler ss, sd, st, så csi utbildning och examen paket

E-Careers

Vad är syftet med den här kursen?

Service Lifecycle ger en bred ledningsfokus av ITIL® verksamhetsområden, moduler som ingår är:

  • service Strategy
  • tjänstedesign
  • service Transition
  • service Operation
  • Continual Service Improvement

service Strategy

  • ITIL® strategi för visning service management som en process i ett större system
  • Principerna bakom bra tjänstedesign
  • Processer som behöver byggas för att stödja och hantera servicestrategin
  • Använda IT ramverk för att förbättra styrningen och effekterna av strategin för andra affärsprocesser.
  • Att bygga laget och tilldela roller och ansvar som är nödvändiga för att genomföra strategin.
  • Med hjälp av teknik för att stödja strategi med hjälp av ökad automatisering och upptrappning.
  • Utforma, genomföra och övergår till en ny servicestrategi
  • Identifiera och lösa problem som kan förhindra framgångsrik användning av den nya strategin.

tjänstedesign

  • ITIL® tolkning av tjänstedesign och hur dessa tjänster passar in i resten av ITIL® biblioteket.
  • Principerna bästa praxis bakom utforma en tjänst som stödjer andra delar av ramen ITIL®.
  • De processer som behöver ingå i en ny servicedesign, inklusive SLA, händelseutlösare och de utmaningar och risker som måste åtgärdas innan driftsättning.
  • Med hjälp av teknik för att hjälpa till med IT-servicedesign och leverans.
  • Roller, ansvar och mänskliga resurser som krävs för att förvalta en tjänst leveransprocessen.
  • Implementera en ny tjänst leveransprocessen och hur man ska bedöma prestanda och ROI.

service Transition

  • Principerna bakom Service Transition - t.ex. optimering och in- och utgångar som måste beaktas under konstruktionsfasen
  • De processer som ligger till grund för tjänsten övergångs projektet och de färdigheter och tekniker som behövs för att korrekt bedöma och hantera övergången.
  • Hur man hanterar den mänskliga faktorn i alla IT Service Transition projektet, inklusive intressenter förväntningar och kommunikation.
  • Bedöma organisatoriska konsekvenser och förändringar i hela tjänsten övergångsprojekt.
  • De tekniska konsekvenserna av tjänste övergång med särskild hänsyn till övergången från på plats för att molntjänster.
  • Med tanke på de framgångsfaktorer och risker som är förknippade med tjänste övergång och hur man bäst för att möta varje.

service Operation

  • De faktorer som förklarar varför system och tjänster levereras på det sätt som de är och värdet de ger till verksamheten.
  • Det sätt på vilket IT-tjänster är organiserade och levereras, såsom event management och använda incidenthantering för att snabbt återställa tjänster.
  • Övervakning och kontroll av IT-verksamheten för att leverera de tjänster som krävs och leverera korrigerande åtgärder vid behov.
  • Förvaltning av infrastrukturen teknik på ett sådant sätt att det blir en tillgång för leverans av tjänster.
  • Implementera en servicedesk och stödkonstruktioner för att fånga händelser och väcka de korrigerande åtgärder som krävs.
  • Identifiera utmaningar och kritiska framgångsfaktorer och skapa planer som säkerställer att de alla adresserade enligt ITIL® standarder.

Continual Service Improvement

  • Placering kontinuerlig serviceförbättring i sitt sammanhang med de andra ITIL® livscykel element.
  • Principerna och processerna bakom ITIL® CSI och hur de skall tillämpas på tjänsteleverans program.
  • Hur man genomför de organisatoriska och operativa förändringar som krävs för en kontinuerlig programtjänst förbättring.
  • Teknik överväganden vid utformningen och genomförandet av CSI planer.
  • Identifiera utmaningar och riskfaktorer som kan påverka CSI planer och rekommendationer.

Vem är det avsett för?

Den som innehar ITIL Foundation Certification och behöver ett bergsäkert väg till framgång i att fullt ut förstå hela ITIL® livscykel. Tjänstelivscykeln banan är vanligen en som genomförs av ledningen eller en ledare vars roll kräver hantering av olika områden eller arbete på olika lag behövs för att leverera kvalitetsmetoder service management.

Krav

För att sitta proven i detta paket, måste studenterna ha avslutat sin ITIL® Foundation Examination och klarat det.

Vad markerar denna kurs isär?

Efter avslutad av detta paket, kommer eleverna att ha en fullständig förståelse av ITIL® Service Lifecycle. När undersökningar för varje kurs har passerat studenten kunna ta verkställande Across the Lifecycle kursen. De kommer också att kunna fungera i en uppsjö av service management, IT och analytiker roller tjänar en genomsnittlig lön på £ 45.000.

Källa: www.payscale.com

Vad händer efter att ha begärt informationen?

När du har frågat kommer du att bli kontaktad av en av våra specialist yrkesvägledare som kommer att kunna förse dig med ytterligare information du behöver.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Öppen antagning
Duration
Varaktighet
12 månader
Deltid
Price
Pris
1,585 GBP
Information
Deadline
Locations
Storbritannien - Slough, England
Startdatum : Öppen antagning
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Storbritannien - UK Online
Startdatum : Öppen antagning
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Öppen antagning
Storbritannien - Slough, England
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Storbritannien - UK Online
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan