ITIL mellannivå - serviceförmåga moduler osa, PPO, ONU, soa utbildning och examen paket

E-Careers

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

ITIL mellannivå - serviceförmåga moduler osa, PPO, ONU, soa utbildning och examen paket

E-Careers

Vad är syftet med den här kursen?

Planning, Protection & Optimization

  • Hur man planerar och ger tillräcklig kapacitet för att stödja de förändrade behoven i ett företag.
  • Hur att specificera och genomföra hög tillgänglighet system för att upprätthålla tjänstekvaliteten vid alla tillfällen.
  • Använda IT Service Continuity principer för att upprätthålla kvaliteten på tjänsterna som system och ramar övergång.
  • Hur man bygger ramar och system som hjälper stöd efterfrågestyrning.

Tjänsteutbud och avtal

  • Fånga användarnas behov och definiera tjänster att matcha.
  • Spårning och publicera tjänster som erbjuds till användare och intressenter.
  • Förhandla och tjänstenivåavtal definiera och tilldela roller och ansvar att säkerställa att de upprätthålls.
  • Bevakningstjänst användning och tilldela resurser och när detta behövs för att upprätthålla SLA.
  • Integrera tredje part i tillhandahållande av tjänster och definiera processer som upprätthåller SLA och servicekvalitet.
  • Definiera affärsnyttan av formaliserade IT-verksamhet och använda insikter bättre budgetering.
  • Feedbacktjänsten och lösa klagomål att höja tillfredsställande nivåer.
  • Definiera mänskliga resurser som krävs för att leverera tjänster och tilldela roller och skyldigheter att upprätthålla normer.
  • Specificera och genomföra teknik som krävs för att hjälpa till med tillhandahållande av tjänster.

Release, Control & Validation

  • Använda övergång planering och stöd för att utveckla förenkla processen att flytta till nya processer och system.
  • Använda förändring tekniker och teknik för att spela systemändringar / tjänster för att mäta effektiviteten och ge en återställning referens vid behov.
  • Släpp och distribuera tekniker för att hjälpa till med inkrementella systemuppdateringar.
  • Ändra riktlinjer för utvärdering som hjälper bedöma effekterna av nya systemförändringar.
  • Tjänsten Asset & Configuration Management (SACM), vilket ger en central lagringsplats för infångning av systemförändringar.
  • Leverera de förändringar som efterfrågas av brukare och andra faktorer.
  • valideringstjänst och testa rutiner för att kontrollera att ramarna och politiken fungerar som förväntat.
  • Kunskap tekniker och teknik för att säkerställa att värdefulla erfarenheter fångas upp och delas med andra viktiga intressenter.

Operational Support & Analysis

  • Planera och genomföra en cykel av åtgärder för att hantera systemet och organisationshändelser.
  • Använda förplanerade svar att serva incidenter i syfte att minimera negativa effekter och leverera tillfredsställande resultat.
  • En accesshanteringsprocess som skyddar den interna datasäkerhet.
  • Hur man ska möta kraven från brukare utan att kompromissa med andra verksamheter och ge resultat enligt avtalade servicenivåer.
  • Skrivbord verktyg och tekniker som används för att registrera incidenter, önskemål och händelser och komma överens avtal lämpliga servicenivå.
  • De funktioner och roller som krävs för att bygga en robust operativt stöd och analys service och för att stödja var och en av de tidigare definierade processer.
  • Användningen av teknik för att förbättra och stödja OSA ramar och processer.

Vem är det avsett för?

Den som innehar ITIL Foundation certifiering och behöver få en förståelse eller uppsättning av examen som visar sin fulla förståelse av tjänsten Capability spår på sin väg till att få MALC. Service Capability Programmet vanligtvis utförs av IT-personal, företagsledare och affärsprocessägare som deltar i efterfrågestyrning, servicenivå och finansiella roller på en dag-till-dag.

Krav

För att sitta proven i detta paket, måste studenterna ha avslutat sin ITIL® Foundation Examination och klarat det.

Vad markerar denna kurs isär?

Efter avslutad av detta paket, kommer eleverna att ha en fullständig förståelse av ITIL® servicekapacitet moduler. När undersökningar för varje kurs har passerat studenten kunna ta verkställande Across the Lifecycle kursen. De kommer också att kunna fungera i en uppsjö av service management, IT och analytiker roller tjänar en genomsnittlig lön på £ 45.000.

Källa: www.payscale.com

Vad händer efter att ha begärt informationen?

När du har frågat kommer du att bli kontaktad av en av våra specialist yrkesvägledare som kommer att kunna förse dig med ytterligare information du behöver.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Öppen antagning
Duration
Varaktighet
12 månader
Deltid
Price
Pris
1,295 GBP
Information
Deadline
Locations
Storbritannien - Slough, England
Startdatum : Öppen antagning
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Storbritannien - UK Online
Startdatum : Öppen antagning
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Öppen antagning
Storbritannien - Slough, England
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Storbritannien - UK Online
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan