Hur man odlar en lönsam Facebook-gruppkurs
The Internet Business School
Nyckelinformation
Campus läge
Bethersden, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 297 / per course
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Lär dig hur du skapar, växer och tjänar pengar på din egen Facebook-grupp … onlinekurs – omedelbar åtkomst
Just nu använder över 1 MILJARD människor för närvarande Facebook-grupper och detta antal växer hela tiden. Facebook-grupper används för att bygga gemenskaper, bygga auktoriteter och sälja produkter ... JA, ... Facebook-grupper är ett bra sätt att få fler kunder och göra mer försäljning!
Att skapa en egen Facebook-grupp är ett av de snabbaste sätten att etablera dig som branschledare och auktoritet inom ditt område.
Varför Facebook-grupper?
Enkelt uttryckt, människor gör affärer med människor de känner, gillar och litar på, och "Community Building" kommer i sin linda nu att vara kärnan i alla företag i framtiden. Mark Zuckerberg [medgrundare av Facebook] tillkännagav nyligen att han lägger mer resurser och tid på att bygga ut Facebook-grupper och Facebook ändrade sitt uppdrag till att fokusera på samhället.
Förtroende och socialt bevis är bland de främsta inflytelserika faktorerna när det gäller att fatta ett köpbeslut, så om du lär dig att kombinera dessa två faktorer på en välbekant, global plattform som Facebook så är du på väg till en vinnare och du kommer att ha en stor fördel gentemot dina konkurrenter.
Plus, om du vet hur man skapar en Facebook-grupp på rätt sätt, kommer den att växa organiskt utan behov av betald reklam.
Så vem arbetar Facebook-grupper för?
Tja, att bygga en gemenskap fungerar för de flesta företag ... om du vet hur man skapar innehåll och diskussion kring ditt varumärke, kommer du att bygga en lojal följare av fans som litar på dig och som gärna köper av dig.
- Fördelar med en Facebook-grupp för ditt företag:
- Bygger en lojal gemenskap
- Skapar förtroende för ditt företag
- Positionerar dig som expert
- Får bra relationer med dina följare
- Facebook-gruppinlägg är mycket mer benägna att dyka upp i medlemmars nyhetsflöden jämfört med ett inlägg från en Facebook-sida
- Medlemmar kommer att checka in för att se vad som är det senaste i gruppen
- Bra ställe att få strålande recensioner för dina produkter och/eller tjänster
Har du en befintlig Facebook Business-sida?
Om du har en befintlig Facebook-företagssida vet du att det har blivit allt svårare att få dina företagsinlägg att se av personer som redan har gillat din sida. Du vet hur frustrerande det är att lägga mycket tid på att skapa inlägg för din sida bara för att upptäcka att knappt någon får se det! Det verkar som att det enda sättet att få tillräcklig exponering för ditt innehåll är att betala för FB-annonsering, men problemet med detta är att inte alla småföretagare vet hur man använder annonsplattformen effektivt, och du kan slösa mycket pengar på att försöka få annonser att fungera", särskilt om du inte har budget för att anställa någon som kan göra det åt dig. Men precis som Facebook-annonser finns det ett rätt sätt och ett fel sätt att bygga en Facebook-grupp och att göra det på fel sätt kan vara tidskrävande, frustrerande och ge lite avkastning för din tid. Att veta hur man ställer in din grupp på rätt sätt och "marknadsför" din Facebook-grupp på ett effektivt sätt, kommer att snabba upp din affärsframgång. Den här onlinekursen ger dig de färdigheter och strategier du behöver för att snabbbacka din Facebook-grupp, upptäcka hur du skapar engagerande innehåll för din grupp och lära dig hur du skapar och hanterar din grupp så att den lockar nya kunder och försäljning för ditt företag. Om du letar efter ett alternativt sätt att marknadsföra ditt företag på ett effektivt sätt samtidigt som du växer ditt samhälle och ökar din exponering och försäljningspotential, behöver du din egen Facebook-grupp.
Kursinnehåll inkluderar
KOMMA IGÅNG
- Skapar en ny Facebook-grupp
- Lägga till nya medlemmar
- Inlägg, filer, händelser
- Ställa upp frågor i FB-grupper
- Gruppera avancerade inställningar
- Senaste uppdateringarna av FB-grupper och insikter om nya funktioner
- FB Group vs Page
FÖRBEREDA FÖR LANSERING
- Frågorna du måste ställa innan du startar
- Vad definierar framgång?
- Etablera gruppkulturen för att attrahera dina ideala medlemmar och undvika spam
- Hur du bygger din lista genom din Facebook-grupp och väljer det bästa namnet
TILLVÄXT & ENGAGEMANG
- Planera för framgång – Förstå hur din Facebook-grupp kan stödja ditt företag
- Den hemliga såsen till förlovningen
- Sparkar omedelbart engagemang och hur man underhåller det
- Growth Hacks
- Hemligheter för att skapa innehåll och engagemang som får din grupp att växa
- Gratis verktyg för att skapa fantastiskt innehåll som konverterar och engagerar dina medlemmar
- Innehållsplanerare
- Hur kan din grupp tjäna pengar åt dig?
LEDNING & KONTINUITET
- Att driva din Facebook-grupp utan krångel
- Nycklar till framgång och ytterligare resurser