Read the Official Description

1. VEM ÄR DET DIREKT?

Till yrkesverksamma, entreprenörer och entreprenörer som vill öka sin kunskap inom kommersiell förvaltning och förvärva en global och systematisk syn på verksamheten inom affärsområdet.

2. KRAV

Överlägsen Programmet är öppet för alla intresserade personer, oavsett deras akademiska nivå.

3. MÅL FÖR PROGRAMMET

Det överlägsna programmet syftar till att tillhandahålla och konsolidera den kunskap och kompetens som är relaterad till kommersiell ledning från en allmän och övergripande vision. Dess lokala orientering gör det möjligt att fokusera fallen i vårt lands nuvarande och dess särdrag.

4. METODOLOGI

Online-resurser.
Online metodiken ger stor flexibilitet när man uppdaterar och expanderar information. Studenten har tillgång till nödvändig information som alltid uppdateras, förutom innehåll som inte ingår i programmet men det kan vara av intresse.

Materialet.
Kursens innehåll, presenterat på ett underhållande sätt, är föremål för en systematisk granskning så att agendan alltid har uppdaterad information. På detta sätt kan man erbjuda ett praktiskt tillvägagångssätt som fokuserar på en autentisk affärssammanhang.

5. Arbetsbag

Alla intresserade studenter kommer att kunna inkludera sin läroplan i kursutbytet via Virtual Campus.

6. TITULATION

Deltagarna som lyckats slutföra kursen kommer att få en dubbel masterexamen från EAE Business School och från universitetet i Barcelona-IL3 / Rey Juan Carlos University.

AGENDA

Modul 1. Kommersiell förvaltning och övervakning av försäljningsnätet

1. Introduktion till affärsplanering och variabel analys

2. Marknadsföringsblandning

3. Produkt och försäljningsvillkor

4. Kommersiell distribution och distributionskanal

5. Kommersiell organisation

6. Försäljningsprognos

7. Strategisk kundhantering

Module2. Kommersiell utrustningshantering

1. De nya utmaningarna hos Commercial Department

2. Val av försäljningsnätverk

3. Utbildning av säljare

4. Övervakning och utvärdering av försäljningsnätet

5. Ersättning till försäljningsnätet

6. CRM i riktning mot kommersiella lag

Modul 3. Den rådgivande försäljningen

1. Försäljningens psykologi

2. Övertygande kommunikation

3. Introduktion och utveckling av försäljningsmetoder

4. Detaljhandel eller B2C

5. Extern B2B-försäljning

6. Förhandlingar

7. E-handeln

Modul 4. Organisation och planering av säljarens arbete

1. Områden och försäljningsvägar

2. Tidshantering och möteshantering

3. Analys och beslutsfattande

4. Administrativa processer (skriftlig kommunikation med kunden)

5. Informationsteknik i kommersiell förvaltning

6. Rabatter, sen betalning och betalningsvillkor

Program taught in:
Spansk

See 7 more programs offered by EAE | Programas Distancia »

Last updated June 9, 2018
Denna kurs är Online
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Application deadline

Sept. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum