Keystone logo

Online Deltid Magisterexamen Program i Kundrelationer 2024

Filter

Filter

  • Magisterexamen
  • Företagsekonomi
  • Deltid
Studiefält
  • Företagsekonomi (0)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Inga program uppfyller dina sökkriterier. Förfina dina filter.

Clear filters

Online Deltid Magisterexamen Program i Kundrelationer

Kundrelationer hänvisar till de strategier som företag använder för att kommunicera med och upprätthålla en positiv relation med sina kunder. Målet med kundrelationer är att bygga långsiktiga relationer mellan företaget och dess kunder.

En kundrelationsexamen kommer att ge dig de färdigheter och kunskaper som krävs för att lyckas i kundtjänst och ledningsroller. Du får lära dig att utveckla effektiva kundrelationer och hantera kundkontakt. Dessutom kommer du att få en förståelse för konsumentbeteende, marknadsföringsstrategier, PR, kassaverksamhet och mer.

Med en examen i kundrelationer kan du satsa på en mängd olika karriärvägar som marknadschef eller kundtjänstrepresentant. Du kanske också arbetar för statliga myndigheter eller ideella organisationer där dina kunskaper kan omsättas i praktiken för att hjälpa andra. Oavsett var du slutar arbeta efter examen, kommer en examen i kundrelationer att ge dig de verktyg som behövs för att lyckas i alla kundvända roller.

Studenter som har någon grad av högre utbildning och som önskar gå in i ett visst yrke kan dra nytta av ett diplomprogram på kandidatnivå. Dessa kurser fokusera ofta på ett ämne under ett eller två år.

Deltidsinlärning gör att man kan få en examen eller examen även om man inte kan gå i skolan på heltid. Man kan lära sig i sin egen takt, successivt samla poäng som räknas till en slutlig examen.