Graduate Certificate in Marketing Management (Online)
Centennial College
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Online Canada
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
CAD 4 118 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
May 2024
* 2-semester undervisningsavgift för kanadensiska studenter; $ 14,502,50: 2-semester undervisningsavgift för internationella studenter
Introduktion
Programdetaljer
- Programkod: 2335
- Skola: Handelshögskolan
- Intyg: Ontario College Graduate Certificate
- Programtyp: Graduate Certificate-program
- Programlängd: 1 år / 2 semestrar
- Startdatum: Höst, vinter
- Plats: Online
På bara två semestrar kommer Centennial College marknadsföringsprogram att förbereda dig för att bli en marknadsförare som utför ett brett utbud av marknadsföringsfunktioner inom företag, myndigheter och ideella organisationer.
Detta examensprogram för företag kommer att täcka marknadsföringshantering tillsammans med relaterade ämnen inom varumärkeshantering, marknadsföringsprojektledning, digital marknadsföring, marknadsföringstjänster, integrerad marknadskommunikation, marknadsundersökning och internationell marknadsföringsstrategi. Som ett resultat kommer du att utveckla en solid förståelse för inhemska och internationella marknadsföringsfrågor.
När du har utexaminerats kommer du att kunna använda analytiska, beslutsfattande, organisatoriska och kommunikationsfärdigheter för att stödja marknadsföringsaktiviteter i en mängd olika organisationer. Du kan också fortsätta dina studier inom ett specialiserat område som forskning och analys eller företagskontonhantering.
På dagens konkurrenskraftiga marknad är det viktigt att alla företag utvecklar, implementerar och övervakar en stark marknadsplan. Miljöfaktorer som teknik under utveckling, samhälleliga och hållbara behov, demografiska trender, förändringar i lagstiftningen och intensiv konkurrens fortsätter att utmana marknadsfunktionen för att ge mer avkastning till en organisations olika intressenter. Att förstå vad kunderna vill och tillhandahålla produkter och tjänster till dem är kärnan i marknadsföring. Detta utmanande examensbevisprogram ger dig möjlighet att utveckla kunskap och färdigheter som är tillämpliga på dagens arbetskraft.
Programhöjdpunkter
- Du lär dig att utveckla och tillämpa marknadsföringsstrategi ur ett inhemskt och internationellt perspektiv som utnyttjar marknadsundersökningar.
- Programmet Marketing Management förbereder dig för att hantera genomförandet av viktiga marknadsföringsprojekt och ta på dig digital marknadsföringsplanering och genomförande.
- På interaktiva och engagerande sätt har du möjlighet att utvärdera skillnaderna mellan marknadsföringsprodukter och marknadsföringstjänster och utvärdera integrerad marknadskommunikation.
- Programinstruktörer är branschfolk med många års erfarenhet, som är tillgängliga och redo att hjälpa.
- Efter avslutad program kommer du att vara beredd att gå med den inhemska och globala arbetskraften i flera aspekter av marknadsföringsstrategi och genomförande.
Antagningar
Läroplan
Program översikt
Termin 1 | Termin 2 |
|
Semesteranteckning: |
Programresultat
Utbildningsprogram för yrkesmässigt lärande
Programmets yrkesinriktade lärandemål beskriver vad kandidaterna i programmet har visat att de kan göra med den kunskap och färdigheter de har uppnått under sina studier. Resultaten är nära knutna till arbetsplatsens behov. Genom bedömning (t.ex. uppgifter och tester) verifierar eleverna deras förmåga att på ett tillförlitligt sätt utföra dessa resultat före examen.
- Utveckla en marknadsföringsmix för marknadsföring av en produkt eller tjänst baserat på en identifierad målmarknad.
- Utveckla prissättningsstrategier som tar hänsyn till uppfattat värde, konkurrenstryck och företagets mål.
- Utveckla strategier för effektiv distribution av produkter och tjänster.
- Bestäm strategier för att utveckla nya produkter och tjänster som är förenliga med marknadens behov.
- Utvärdera resultatet av marknadsföringsaktiviteter med hjälp av kriterier relaterade till budgeterad försäljning, kostnader och vinster.
- Formulera en marknadsplan inklusive marknadsföringsmål, marknadsföringsmix, strategier, budgetöverväganden och utvärderingskriterier.
- Kommunicera marknadsföringsinformation övertygande och korrekt i muntliga, skriftliga och grafiska format.
- Förbered och leverera en säljpresentation.
- Utvärdera lönsamheten av att marknadsföra en produkt eller tjänst på en eller flera internationella marknader.
- Utför primär forskning om marknadsförhållanden för att fastställa befintliga och potentiella aktivitetsnivåer för särskilda produkter och tjänster.
- Tillämpa kunskaper och färdigheter inom mänskliga resurser och ledarskap för att förbättra prestanda med individer och team för att bidra till ett företags framgångsrika marknadsföringsfunktion.
- Använd marknadsföringshanteringstekniker vid planering, styrning och kontroll av ett företag.
- Utveckla personliga professionella utvecklingsstrategier och planer för att förbättra ledarskap, ledningskunskaper och marknadsföringsexpertis.
- Utveckla strategier för att etablera arbetsrelationer med kunder, kunder och konsumenter som
- Tillämpa principerna för affärsetik och företagens sociala ansvar.
- Förbered marknadsföringskomponenten i en affärsplan.
Karriärmöjligheter
Karriärutsikt
- Marknadsansvarig
- Reklamchef
- Marknadskommunikationskoordinator
- Kundmarknadsföringsspecialist
- Kundmarknadsföringsspecialist
- Marknadsföretag
Arbetsområden
- Återförsäljare
- Små affärer
- Marknadsföretag
- Konsumentförpackade varor
- franchising
- Gästfrihet, mat och dryck
- Transport
- institutioner
- Regering
- Utbildning
- Finansiella tjänster
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.