Grad i marknadsföring
London School of Design and Marketing (PT)
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Portugisiska, Spanska, Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
30 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 11 385 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* £3 450,00 per nivå (3 nivåer). Ansökan: £180,00
Introduktion
Vi är en online-undervisningsinstitution tillgänglig på 3 språk (engelska, spanska och portugisiska) baserat i London men med online-kurser tillgängliga över hela världen.
Varför graden i marknadsföring?
I en global era och med enorm konkurrenskraft måste företagen differentiera sig och förvärva specialiserade personalresurser. Detta behov ökar efterfrågan på högkvalificerade proffs med avancerad marknadsföringsförmåga, starka problemlösningsförmåga och strategiskt och kreativt tänkande.
Graden i marknadsföring från London School of Design och Marketing kommer att vara ett viktigt steg i din karriär, vilket ger dig tre huvudverktyg:
Kunskap: förvärva gedigen kunskap när det gäller koncept, verktyg, modeller och praxis
Färdigheter: förmåga att skapa, planera, genomföra och leda framgångsrika projekt;
Attityd: utveckling av viktiga personliga egenskaper som strategiskt tänkande, metodik, autonomi, flexibilitet och självförtroende.
LSDM Marketing Degree är uteslutande online och finns tillgänglig på engelska, spanska och portugisiska.
London School of Design and Marketing
Där passionen blir ett yrke
Faculty
Fakulteten består av kvalificerade, erfarna och välrenommerade lärare. Förutom den akademiska utbildningen på doktorandnivå presenterar de konsoliderade yrkeskarriärer, som kopplar den akademiska komponenten till arbetsmarknaden.
Tutor Center
LSDM-studenter följs varje vecka genom handledare som består av ett team av handledare som specialiserat sig på marknadsföring med masternivåutbildning och beprövad flerårig erfarenhet. Handledarcentret finns även på engelska, spanska och portugisiska.
Strukturera
Graden i marknadsföring är 100% online, utformad för att lära sig enligt studerandes tillgänglighet, utan fast schema. Det vill säga, LSDM-studenten definierar när och varifrån man ska få tillgång till innehållet, liksom utvärderingen av prestanda. Endast slutliga papper och en-till-en-presentationer kommer att schemaläggas vid specifika tider och kommuniceras till LSDM-studenter i god tid.
På ungefär 36 månader har LSDM-studenterna genomgått en bachelorgrad i marknadsföring ackrediterad av universitetet för Creative Arts (UCA), ett av de högsta specialiserade universiteten i Storbritannien.
- Undervisnings- och inlärningsmetoder antagna under kursen:
- Undervisas på engelska, spanska och portugisiska;
- Maximalt 3 enheter samtidigt och ett sista projekt;
- Innehållet i enheten är asynkron och organiseras av veckovisa ämnen;
- Tutorcentret fungerar som stöd och interaktion för studenten.
- Online-resurser (t.ex. föreläsningar, seminarier och diskussioner, handledning och sessioner, feedback, underlättande av forum och diskussionsgrupper online, praktiska övningar).
Galleri
Läroplan
kursöversikt
Introduktion
Graden i marknadsföring är utformad för alla som vill förvärva nya marknadsföringskunskaper och kunskaper, främja lednings- och marknadsföringslösningar och förslag. Kursen placerar strategiskt och kreativt tänkande i spetsen för marknadsföringshantering genom att utrusta LSDM -studenter med kunskap och förståelse för marknadsföringsmetoder i affärsmiljöer. Dess höga praktiska komponent gör att LSDM -studenter kan skapa en ram för marknadsföringsstrategier, processer och analys- och utvärderingstekniker.
Inlärningskunskaper
Graden i marknadsföring förbereder proffs för de olika områdena marknadsföring och förvaltning, vilket ger avancerade, omfattande, samordnade och stödda av den senaste utvecklingen inom de vetenskapliga och tekniska områdena. LSDM Marketing Degree -kursplanen utvecklades och delades in i tre olika steg:
Steg 1
Den första etappen, motsvarande kursens första år, syftar till att ge studenterna kunskap och förståelse för begreppen, verktygen och modellerna, samt respektive samband mellan de viktigaste områdena för marknadsföringskunskap. I detta skede förväntas LSDM -studenter kunna definiera affärsidéer och problem relaterade till marknadsföringshantering, samt tillämpa forskningsverktyg och metoder. I allmänhet kommer följande färdigheter att utvecklas:
Djup förståelse för marknadsföringskonceptet, dess räckvidd och dess betydelse i dagens värld;
Integration och förståelse av nuvarande hanteringsmodeller, baserat på DDA -trilogin (Diagnos, Beslut, Åtgärd);
Baserat på gedigen diagnos, identifiering av möjligheter;
Diagnosbalans och marknadsföringsstrategi;
Kalibrering och beslutsfattande av strategier, artikulerande mål, segmentering, fokus, positionering och marknadsföringsblandning;
Handlingsplaner fokuserade på genomförandeprinciper, som syftar till att tillfredsställa individer och organisationer, men överensstämmer med miljö- och företagsmål.
Steg 2
Den andra etappen, motsvarande kursens andra år, syftar till att ge LSDM -studenter färdigheter som hjälper dem att planera, leda och slutföra projekt som tillämpats på den kunskap som förvärvats tidigare. I detta skede kommer LSDM -studenter att utveckla forskningskunskaper och kunna bygga rapporter om data, idéer, slutsatser och/eller rekommendationer, förbereda kvalitetspresentationer, använda statistiska verktyg för att samla in, analysera och tolka data, ta vara på utvecklingsmöjligheter och testa nya idéer och beteenden.
Steg 3
Den tredje etappen, motsvarande kursens tredje år, syftar till att konsolidera den kunskap som förvärvats i tidigare läroplaner och utvecklas med självförtroende, realism och entreprenörskap. Det är i detta skede som LSDM -studenter kommer att utveckla sitt slutkursprojekt genom följande färdigheter:
Flexibilitet: att kunna hantera olika projekt och perspektiv;
Självförtroende: förtroende för din egen kompetens och prestation;
Realism: göra en objektiv bedömning av din egen förmåga;
Entreprenörskap: förmåga att utveckla och sälja en idé, produkt eller företag;
Öppet sinne: internationellt tänkande, utveckla proaktivt beteende.
Karriärmöjligheter
Mottagare och professionella framtidsutsikter
Marknadsgraden riktar sig till studenter, yrkesverksamma, chefer och entreprenörer med en ambition eller en konsoliderad karriär inom marknadsföringssektorn. Marknadsföringsstudenter kommer att få möjlighet att arbeta i kommunikationsbyråer, företag inom olika områden av försäljning eller produkt- eller tjänsteutveckling, marknadsundersökningar, digital marknadsföring och reklam, med positioner som marknadschefer, kreativa, marknadsföringschefer, affärschefer, bland andra .